![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Tuli mieleen että oisko Nyyperin jeepissä joku anturivika kuiteski. Aikaisemmin sitä ei oo huomannu, jos tyhjäkäynti säädetty tappiin ja tyhjäkäyntimoottori jumissa. Nyt sitte antaa jostain väärää tietoa ja säätää tyhjäkäynin päin peetä. Mulla oli aikoinaan renix sukuinen (eli renault) jossa oli joku lämpöanturi paskana. Kylmänä kävi hyvin mutta tietyssä lämpötilassa hävis tyhjäkäynti lähes kokonaan, tai siis sen ylitettyä. - Taitaa olla 92 HO erilaisia antureita, mulla ois pihalla tuo uudempi seisonnassa vieläki, nii oishan siitä voinnu vaihtaa jotain osia. - rock auto on kans aika edullinen jos pikkusälää tarvii, ja ei välttämättä osta sitä kalleinta... Muutes, missä mahtaa sijaita sisävalojen ohjausrele? tai onko sellaista? Ei mee valot mitenkään pois...ihna seistessä tullut vika! Ja kun on limited nii on niitä lamppuja paljon + sisävalomuistia yms.
__________________
---------------------------------------------- Team Tostanoin Facebookissa www.maasturistit.fi www.etsama.com ------Offroad team Over the Hill--------------- |
#2
|
||||
|
||||
![]() jeeppiin diesel
käynyt mielessä cherokeen dieselöinti,onko kukaan tehnyt esim mesen om605 moottorilla,om617 kyllä löytyy valmiita sovite sarjoja http://www.mercedesdiesel4x4.com/product_p/a-mb206.htm ja nimenomaan automaattiin olis haaveissa saada tuo om605.linkkejä saa laittaa kaikkeen dieselöintiin liittyen.
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä tuo miun Jeepsukka pelittää ihan ok. Tyhjäkäynti on jossain 1000 P-asennossa, ja kun pistää Driven niin tippuu seitsemään sattaan. Ja joskus muistan jonkun jossain puhuneen että kun ei oo tottunut siihen ettei oo moottorijarrutusta tai jotain semmosta. Ihmettelin silloin että mistä se puhhuu, kun miun auto kyllä jarras kun nosti jalan kaasulta, mutta nyt ei.
Hankalaa kun ei o koskaan ajanut millään muulla tuommoisella ku tuolla omalla, niin ei tiä eikä ymmärrä että onko se ehjä vai onko se vaan ominaisuus😄 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Nii no joo...automaatilla varustetut autot yleensä laskevat kiekkoja siinä vaiheessa kun pykälä on päällä, vaikka ei liikuta. Voi verrata siihen että manuaalissa luistattaa kytkintä.
- Ihan niin "rajua" moottorijarrutusta ei D asennossa saa, mutta tiptronikki vehkeissä miinusta painamalla tai kepistä pienetämällä se vauhti kyllä hidastuu. Mutta se valo ongelma mulla yhä! Sulakkeen napsasin pois, nii valot tietenkään ei pala. Ovien kytkimet tuntuu olevan kunnossa. relettä en ole löytänyt mistään vielä...
__________________
---------------------------------------------- Team Tostanoin Facebookissa www.maasturistit.fi www.etsama.com ------Offroad team Over the Hill--------------- |
#5
|
||||
|
||||
![]() xj 2.5diesel 1999
Oliskos kellään mitään mielessä mitä kannattais kokeilla? Auto sammuu kesken ajon, eli kun on vaihtamassa vaihdetta 2-3.. Kierrokset nousee hieman kun on saanut kytkimen pohjaan, sitten kierrokset vajoavat suoraan alas ja auto sammuu.. avaimesta käyntiin ja taas matka jatkuu.. Itse epäilin aluksi virtalukkoa kun avaimen saa pois virtalukosta auton käydessä.. Onko kellään apuja mistä kannattaisi vikaa alkaa etsimään?
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Oletko valokytkintä jo tutkaillut? Kun siitähän ne kiertämällä kaikki sisävalot syttyykin.
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Suunnittelin tuossa että tilais ristikoita etuakseliin ja kardaaneihin...osa ihan vaan varalle jos naapurivaltion puolelle lähdetään ajelemaan. Noh...äkkiseltään vaikutti ainakin Dana 30 aksiloissa olevan useempaakin ristikkoa. Toiveena ois että kaikki olis rasvanipalla. Kardaanin ristikot voi sentää vielä helposti mitata, mutta onkos tuollaiseen taulukkoon luottamista? * All 84-88 D30s have 5-260x u-joints (1 1/16" diameter caps) * 1989-95 non-ABS have 5-260x u-joints * 1989-95 with ABS have 5-297x u-joints (1 3/16" diameter caps) * All 1995 1/2+ have 5-297x u-joints * 5-297x u-joints can be replaced with the stronger 5-760x u-joint ...Eli mulla -92 ABS niin 5-297x ja päivitettävissä 5-760x? - onkos päivityksestä jotain hyötyäkin ja pelkkä ristikon vaihto riittää...ei tarvi muita osia vaihdella? Edit: Onkos noita asentotunnistimia (CPS) myös samassa vuosimallissa useempia erilaisia? Vai uskaltaako tilata vm. mukaan...Jos hanskalokerossa ois yks varalla.
__________________
---------------------------------------------- Team Tostanoin Facebookissa www.maasturistit.fi www.etsama.com ------Offroad team Over the Hill--------------- Viimeksi muokannut mikaelt : 25.03.2015 22:48 |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
Spicerin ristikot on pääsääntöisesti rasvanipattomia, mutta on olleet oikeasti hyviä eli ei tartte pelätä ihan heti niiden kuivumista tai hajoamista. Luukuunottamatta jotain CTM:n super-jointteja yms., nuo Spicerin 5-760x:t on myös kestävimmästä päästä. Tilaat niitä samantien pienen säkillisen, äkkiäkös sitä ristikon vaihtaa metsäpolulla 18mm hylsyllä ja 5kg:n moskalla ![]() Tuossa vielä 5-760x- ristikosta jotain: http://www.fourwheeler.com/product-r...u-joint-jeeps/ Lainaus:
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Jos nyt tekisin uudestaan, laittaisin semmoisen automaatti/jakolaatikko -paketin, että olis jonkunlainen luistonrajoitus keskitasauspyörästössä kokonaan avoimen sijasta katuajoon (vrt NP242). Enkä välttämättä laittais tuota dieseliäkään, vaan modernimman (bensa)koneen ![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#11
|
||||
|
||||
![]()
Sehän periaatteessa on Toyotan laatikko, mutta Jeepin omaan kytkinkoppaan ei varmasti käy. Kytkinkopan ja -akselin vaihtamalla varmaan menis, mutten näe mitään syytä moiseen swappiin..
|
#12
|
|||
|
|||
![]()
Mistä saan sellasen kupongin millä saa 31" renkaat muutoskatsastettua äxjiihin?
__________________
Näin kerran unta, ettei vi#u##anut yhtään! Toyotalla ei saa toosaa! |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Maahantuojalta...ja olikohan Jamantilta, mutta jos lakiehdotus menee läpi niin kesällä ei tarvi enää lappua
__________________
---------------------------------------------- Team Tostanoin Facebookissa www.maasturistit.fi www.etsama.com ------Offroad team Over the Hill--------------- |
#14
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#15
|
||||
|
||||
![]()
Minkähänlainen operaatio käytännössä olisi toyon L-moottorin istutus 2.1td:n tilalle. Tuossa yhden sellaisen moottorin tarinaa välillä tulee kuultua, eikä se ole vielä tainnut liikkua vaikka vuoden verran ollut sekin työnalla.
|
#16
|
|||
|
|||
![]()
Moottorin lämpömittari ei näytä lukemia, mistähän kannattaisi alkaa vikaa etsimään?
Mulla 1994 Chero 4.0b, oisko kellään service manuaalia sähköisessä muodossa? YV:tä voisi heittää. ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. | 754 | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 17.09.2010 09:10 |
Taasen jeep xj kysymyksiä | NORT | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 11.12.2009 09:09 |
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 13.09.2008 11:40 |
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) | SuurSyömäri | Tekniikka & Jutustelu | 24 | 23.11.2005 19:59 |
Jeep Wrangler kysymyksiä | Tepa | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 12.01.2004 14:13 |