![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Joo, laakeriväljä oli sitä mitä pelkäsinkin eli vetoakselissa ura. TUossa oli sellainenkin juttu, että ensin oli laakeri ja stefa oli sen jälkeen siellä akseliputkessa, käsittääkseni kuitenkin pitäisi olla toisinpäin. Ehkä sillä on yritetty korjata tuota aiempaa pienempää kulumajälkeä mutta aika erikoinen ratkaisu. Mitenkäs sen täyttöhomman kanssa käytännössä, jostakin luin, ettei kuulemma onnistuisi, onko käytännön kokemuksia? Tuo on oikea puoli, kuskin puolta en vielä kiskaissut ulos, mitä jännää sieltä löytyy... Saattaa olla tarve 1990 XJ:n vetoakseleille... ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mulla vois olla jotain käytettyjä vetareita, ne on vuosimallitarkkoja: ->89, 90-91 ja 92-01 ja sitten tietysti ABS-mallit päälle (ABS-mallin vetari sopii ABSittomaan, mutta ei toisinpäin (tietenkin sopii, mutta ABS:it ei toimi))!!
__________________
Killing time is not murder |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Käytettyjä voisi alkaa vakavasti harkita. Tämähän on tosiaan 1990 vuosimallia, se minkä erikoista VIN-koodia vuosi sitten ihmeteltiin.
Jos olo antaa huomenna myöten, katson vielä toisen puolen kunnon. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Ärh. Vm -90 renix 6 kiukkuaa.. Siinä on tässä vuosien varrella ollu muutaman kerran outoja, eli esimerkiksi ei lähde käyntiin, mutta hetkenpäästä, etenkin jos irrottaa akun kaapelit hörskähtää normisti. Mutta nyt se rupes käymään tyhjää jotenkin omituisesti, siis omituisemmin kuin normisti, ainahan sen tyhjäkäyntikierrokset on ollu 500 pintaan.
Mut nyt se sitten vielä rupes soutamaan ylös ja alas ja putsasin sitten joutessaan tuon tyhjäkäyntimoottorin. Olihan se todella paskanen, mutta.. Aikani sen kanssa temppuiltuani, jopa muuten purettuani sen koko systeemin, kun päättelin että se on paskana, ja joutuu hommaamaan uuden kuitenkin, niin se rupes käymään lähes asiallisesti tyhjää, kunnes kierrokset nous lähelle 2000. Otin sen iac in irti ja sehän oli ruuvanut ittensä pohjaan. Säätelin sitä uudestaan, ja taas sama homma. Eli se rupee säätämään kierroksia ja ne nousee viimeseltä ihan älyttömiksi. Osaiskohan kukaan epäillä että miksi? Oiskohan mahdollista että se on ollu jumissa jo mulle tullessa ja joku on vaan säätänyt siitä kaasuläpästä kiekkoja? Vaikuttaisko se nuin? Olisin jo kokeillut ruuvata sitä säätöruuvia, mutta en jaksanut värkätä kun se on niin kuppasessa paikassa. Lisätään.. Vielä kerran ähelsin sen Tyhjäkäyntisäätimen paikalleen. Silleen että se meni just ja just paikalleen, sis säädin sen karanpituuden niin. Ja ensin se kiekas jengat sinne 1200 ja kävin sitten lenkin, kaupassa ja tankilla, eli sammutinkin useemman kerran ja joka kerran ne kierrokset jäi ylös. Sitten vielä pihassa tutkin kaikki letkut läpitte ja en mitään outoa löytänyt. Mutta kun käynnistin taas, niin perhana, kiekat oli ne normit 500 välillä nosti vähä, ja sitten taas laski. Ei ymmärrä minun järki tämmösiä nykyajan kotkotuksia autoissa. Ja vielä lisää. nyt aamulla kylmänä ei meinannut pysyä käynnissä kuin kaasun avulla ja lämpinä taas kiekat siellä 1200-1500. En ymmärrä, melkein ajamaton ja uuden karhea auto, miten se nyt tälleen?? Nyt on sitten MAP anturi tuossa pöydällä ja epäilyksen alaisena.. Mielenkiintoinen käikäle! Ja hassua kun se ebayssa maksaa 14.90€ ja Suomessa iahn vaan vähän enempi ![]() Pitäs kyllä ihmisellä olla hirveesti rahaa, tai varaosa auto, ettei tartteis ostaa joka jumalan epäilyksen alaista vehettä. tai ehkä pitäis pyöräillä tai virkata, mutta kuulema ne langatkin on köyhälle kalliita.. Ja se muuten edelleenkin Jeeppi tekee niin että käynnistäessä joko käynnistyy hyvin ja normisti ja toimii hetken ihan ok. tai ei käynnisty ilman kaasua ja sitten lämmetessään nostaa kiekat 1500 rpm. No nii.. Nyt Jeepula ainakin pelaa, ainakin pelas 10 km kun kävin kokeilemassa. Eli luulenpa tässä nyt olleen kyse siitä että tuo auto on ollut jo ammoin huonossa hapessa ja joku on fiksannut tyhjäkäyntiä koska tyhjäkäyntimoottori on jumettunut. Ja nyt kun menein onneton huoltamaan sitä, eli putsasin kaasarin ja laitoin sen IACin liikkeeseen ja poistin kaikki (ehkä?) ilmavuodot, niin kaikki menikin sitten sekasin ja se MAP joka on aiemminkin kai jumitellut meni myös tilttiin. Se Mappi muuten heräs hengittelemään kun kylmästi pistin siitä alipaine reiästä WD-40 sisään. Sehän on ehdottomasti killetty, kuten se IACin käsin pyörittely ja purkaminenkin. Aamulla sitten näkee lähteekö se kylmänä tulille... Viimeksi muokannut nyyperi : 04.03.2015 18:45 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Tuli mieleen että oisko Nyyperin jeepissä joku anturivika kuiteski. Aikaisemmin sitä ei oo huomannu, jos tyhjäkäynti säädetty tappiin ja tyhjäkäyntimoottori jumissa. Nyt sitte antaa jostain väärää tietoa ja säätää tyhjäkäynin päin peetä. Mulla oli aikoinaan renix sukuinen (eli renault) jossa oli joku lämpöanturi paskana. Kylmänä kävi hyvin mutta tietyssä lämpötilassa hävis tyhjäkäynti lähes kokonaan, tai siis sen ylitettyä.
- Taitaa olla 92 HO erilaisia antureita, mulla ois pihalla tuo uudempi seisonnassa vieläki, nii oishan siitä voinnu vaihtaa jotain osia. - rock auto on kans aika edullinen jos pikkusälää tarvii, ja ei välttämättä osta sitä kalleinta... Muutes, missä mahtaa sijaita sisävalojen ohjausrele? tai onko sellaista? Ei mee valot mitenkään pois...ihna seistessä tullut vika! Ja kun on limited nii on niitä lamppuja paljon + sisävalomuistia yms.
__________________
---------------------------------------------- Team Tostanoin Facebookissa www.maasturistit.fi www.etsama.com ------Offroad team Over the Hill--------------- |
#6
|
||||
|
||||
![]() jeeppiin diesel
käynyt mielessä cherokeen dieselöinti,onko kukaan tehnyt esim mesen om605 moottorilla,om617 kyllä löytyy valmiita sovite sarjoja http://www.mercedesdiesel4x4.com/product_p/a-mb206.htm ja nimenomaan automaattiin olis haaveissa saada tuo om605.linkkejä saa laittaa kaikkeen dieselöintiin liittyen.
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä tuo miun Jeepsukka pelittää ihan ok. Tyhjäkäynti on jossain 1000 P-asennossa, ja kun pistää Driven niin tippuu seitsemään sattaan. Ja joskus muistan jonkun jossain puhuneen että kun ei oo tottunut siihen ettei oo moottorijarrutusta tai jotain semmosta. Ihmettelin silloin että mistä se puhhuu, kun miun auto kyllä jarras kun nosti jalan kaasulta, mutta nyt ei.
Hankalaa kun ei o koskaan ajanut millään muulla tuommoisella ku tuolla omalla, niin ei tiä eikä ymmärrä että onko se ehjä vai onko se vaan ominaisuus😄 |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Jos nyt tekisin uudestaan, laittaisin semmoisen automaatti/jakolaatikko -paketin, että olis jonkunlainen luistonrajoitus keskitasauspyörästössä kokonaan avoimen sijasta katuajoon (vrt NP242). Enkä välttämättä laittais tuota dieseliäkään, vaan modernimman (bensa)koneen ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. | 754 | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 17.09.2010 09:10 |
Taasen jeep xj kysymyksiä | NORT | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 11.12.2009 09:09 |
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 13.09.2008 11:40 |
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) | SuurSyömäri | Tekniikka & Jutustelu | 24 | 23.11.2005 19:59 |
Jeep Wrangler kysymyksiä | Tepa | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 12.01.2004 14:13 |