![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() En jaksanut lukea noita dokkareita, vaan muistelen mitä aiemmin toisaalla(tm) puhuttu, että tuo moottorin vaihtosäännössä vertailumoottorina käytettäisiin auton alkuperäistä moottoria eikä mallisarjan suurinta tms. Siinä on sitten mukava jossain jenkissäkin pikku 6:n tilalle laittaa isompaa kasia minkä nykysäännöillä saisi, mutta eipä saa uusilla. Vai voidaanko käytää vertailumoottorina mallisarjan konetta? Joku asiaan enemmän perehtynyt varmaan osannee tuohonkin vastata.
__________________
"If in doubt - flat out" ![]() |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Lainaus:
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Noilla säännöillä taitais onnistua se jo kuoppaamani projekti eli -79 El Caminoon 6.2d. ![]()
__________________
"If in doubt - flat out" ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Jännä tuo vääntömomentista laskeminen... Kaveri tuskaili, että kuinka riittää verrokki koneiden vääntömomentit, kun on laittamassa reilusti vääntävää turbo dieseliä projektiinsa.
Mieleen tulee BMW formula 1 kone. Tilavuus 3 litraa, V10, vääntö (muistaakseni) 350 nm. Eli helppo leimata moneen autoon pienen vääntönsä takia. ![]()
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
![]()
__________________
- Levannon We(l)ho - Viimeksi muokannut pee : 03.03.2015 21:01 |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Tässähän ihan alkaa jännittää, että millaisilla teholapuilla sitä Hodaria kehtaa toukokuussa tulla näyttämään.. Ja millä renkailla.. Molemmat kai joutuu muutoskatsastamaan seuraavan vuosikatsastuksen yhteydessä.
![]()
__________________
Horsepower and Drag Racing www.facebook.com/FunJamRacing Ajoneuvojen loppukäyttäjä.. Heppatytön Hodari: HDJ -90, Emännän kauppakassi Rotkelo: Ramcharger -80 , bulevardisportti. HillCruiser: Hilux - 83, vaiheessa (väliaikaisvainaa) Valppivanhus: -64 avo safarointi väline (väliaikaisvainaa) Lehmä: Trailduster -76 Exiä C306:Kuorkkikrossivoittaja Protector: Avoläjä TuninkiBertta: -80 Pätkis: pätkäpatrolli -82 Urbo HJ Runkkupallero: Takapihalle raiskattu Pahero Esory |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Jonkinmoinen ero esim. Nascar- moottoreihin: perinteisiä patarautalohkoja, kaasareilla ja 2-venttiilitekniikalla olevia työntötankokoneita. Silti kiertävät ~9000rpm, tehoa reilu 800 heppaa ja vääntöä ~700Nm ![]() Tuo vääntömomenttihomma on sinänsä ihan hyvä, että ainakin näihin jenkkilahnoihin on mahdollista laittaa ihan kohtalaisia koneita tilalle. Vaikkapa omaani saisin vaihtaa koneen puolesta 468Nm + 20% = 579Nm. Alkaa löytyä tehoiltaankin jo ihan kohtalaisia moottoreita missä on tuollaiset lukemat, esim. Moparin 6.1 litran moderni Hemi (425Hv/ 569Nm) ![]() ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Ei kai se 20% tehoraja mihinkään katoa.
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
Jaah.. tuolla ekalla sivulla vain näkyi että 25% tilavuussääntö ja 20% painosääntö poistuu? En minä noita pykäliä sen tarkemmin ole selannut sieltä luonnostelmasta.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Oliko joku teho/painosuhdepykälä joka torppaa tän?
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa? |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Rajat kiinni ja äkkiä!! | Lars | Society | 3 | 09.02.2016 19:31 |
Kylla ne kohta autoihinkin tarkat rajat... | Korpikumpu | Chit-Chat | 16 | 19.12.2009 20:38 |
LJ 70 rengasmuutoksen paperit | PikkuPeikko | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 06.02.2008 06:49 |
Onko pykälät lavan pituudesta muuttumassa? | _Metal_ | Tekniikka & Jutustelu | 25 | 09.07.2007 10:34 |