Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 02.03.2015, 15:59
Vilbo Vilbo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.07.14
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 112
Perusasetus





Ja kun kerran sitä innostuu niin loppua ei näy. Pieni ruostekorjaus muuttui hetkessä pieneksi ehostukseksi ja tällä hetkellä mennään jo kohtuullisessa muutosrakentamisessa. Toki paljoa ei tarvitse asiaa miettiä kun rälläkän ottaa käteen ja alkaa leikkaaman ruostetta irti eikä jäljelle jää kuin haju alkuperäisestä rungosta. Siispä pitkään mielessä kummitellut idea perän lyhentämisestä muuttui todellisuudeksi eräs ilta puolenkymmenen voimajuoman jälkeen ja lyhennys oli mallattu. Tällä kertaa leikkaaminen jäi sentään seuraavalle päivälle että oli edes jonkinlainen mahdollisuus saada suoraa leukkausjälkeä..



Tässä tapauksessa lyhennystä tapahtui melkolailla tasan 36cm ja loppusovitus hienosäätölekalla. Vaikka haaveina oli että tarvittavien ruostekorjausten määrä vähentyisi leikkaamalla pahimmat mädät pois välistä, ehkei tämä kuitenkaan ole se paras tapa ole oikaista ruostetöissä.

__________________
Ruoste on ystävä.

Viimeksi muokannut Vilbo : 08.07.2015 11:10
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 02.03.2015, 16:12
Vilbo Vilbo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.07.14
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 112
Perusasetus

Yhden kesäkuukauden illathan sitä sitten sai lopulta runkoa leikellä, paikkailla, paikata lisää ja mallailla uusia korvakkeita, poikkitukia, peräosaa rakentaa uusiksi ja rahaa palamaan että ei tuota voi suositella muuten kuin harrastamisen ilosta.

Työn laatustandardeina on ollut "määrä korvaa laadun" ja "pääasia on että se kestää". Toisin sanoen melko karua jälkeä ja harjoittelun puolelle on pääosin mennyt. Ammattihitsarilla toki tuli nuo runkopalkkien korjauspalat hitsattua ja itse sitten sai harjoitella vähemmän kriittisillä saumoilla.





Lähestulkoon valmiiksi tuo runko muodostui vuodenvaihteessa ja runko kävi Tikkakosken Tikkapinnalla puhalluksessa sekä maalauksessa.



__________________
Ruoste on ystävä.

Viimeksi muokannut Vilbo : 08.07.2015 11:16
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 02.03.2015, 17:04
lepa77:n Avatar
lepa77 lepa77 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 26.10.10
Sijainti: Salo
Viestit: 3.646
Perusasetus

kylläpä tulee hyväaika helposti se mopo rupee keuliitsemppiä rojektiin
__________________
.salon seudun OFF ROAD Ry. pari Toyotaa
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 02.03.2015, 18:09
savustin savustin ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 11.04.12
Sijainti: kaukana
Viestit: 681
Perusasetus

Meillä on muuten samanlaiset rojektit ja lähes samassa jamassa
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	26.jpg‎
Views:	1053
Size:	96,9 Kt
ID:	57855   Click image for larger version

Name:	22.jpg‎
Views:	1007
Size:	152,1 Kt
ID:	57856  
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 02.03.2015, 22:41
Ruottala.:n Avatar
Ruottala. Ruottala. ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.09.11
Sijainti: Urjala
Viestit: 131
Perusasetus

Hieno rojekti kertomus hyvillä kuvilla! Näitä kun viitsisi itsekkin tehdä. Peukkua rojektille! Hoojii-rojekteja seuraa enemmän kuin mielellään...
__________________
EX HJ60 TDIC -82

Joskus vielä se hodari
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 03.03.2015, 09:22
Vilbo Vilbo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.07.14
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 112
Perusasetus

Noilla Creepyillä kun tuli pari talvea rullattua niin tuli opittua vähintään riittävän ennakoiva ajotyyli. Jarrujen henki näytti kuitenkin hävinneen vuosien varrella ja kun kesäkuivallakin täytyi jarrutusmatkat miettiä turhaan ennakoiden, päätin luopua kokonaan noista alkuperäisistä rumpujarruista. Siispä pitkän pähkäilyn ja metsästyksen jälkeen päädyin tilaamaan parin Hodarin takajarrukaliipereita ja uudet HJ:n jarrulevyt joka nurkkaan. Etujarrutkin olivat niin rapeassa kunnossa että samaan konkurssiin sitten nekin meni uusiksi.

Siispä Milnerin setäsille tilausta vetämään ja uuden rakennussarjan palikoita hypistelemään.



Jarrulevyjen keskireikää piti hiukan sorvata jotta upotus takanapojen taakse onnistuu. Seuraavaksi pitää ryhtyä sovitepalojen kyhäilyyn. Plasmallako jengi on näitä kappaleita tehnyt? On meinaan melkoinen urakka rälläkällä toteuttaa neljä tuollaista adapteria, eli yksi jolla jarrusatulan keskitys levyyn nähden kohdalleen ja toinen jolla saa satulan kiinni tähän edelliseen kappaleeseen sekä akseliin.



__________________
Ruoste on ystävä.

Viimeksi muokannut Vilbo : 08.07.2015 11:19
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 13.04.2015, 13:05
Rokkis Rokkis ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.02.15
Sijainti: Multia
Viestit: 89
Perusasetus

Alakaako kasaantumaan jo?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 02.11.2017, 11:54
kingkong78:n Avatar
kingkong78 kingkong78 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 08.07.13
Sijainti: pieksämäki
Viestit: 231
Perusasetus

Jos on 3+3 paku ni onnistuuko korin lyhennys viel et kaikki paikat säilyy?onko tietoo
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 02.11.2017, 14:46
Vilbo Vilbo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.07.14
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 112
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kingkong78 Näytä viesti
Jos on 3+3 paku ni onnistuuko korin lyhennys viel et kaikki paikat säilyy?onko tietoo
Tietoa ei ole miten onnistuu, mutta kuulemma on toteutettu. Eihän tämäkään ole vielä konttorilla käynyt.
__________________
Ruoste on ystävä.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 02.11.2017, 20:42
lepa77:n Avatar
lepa77 lepa77 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 26.10.10
Sijainti: Salo
Viestit: 3.646
Perusasetus

mistä meinaat tuollaiset männät tilata?
__________________
.salon seudun OFF ROAD Ry. pari Toyotaa
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 03.11.2017, 09:20
Vilbo Vilbo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.07.14
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 112
Perusasetus

Tuolta pitäisi löytyä. Ainakin listoilla on std ja ylikokoja tarjolla.

http://www.precisionintl.com/Default.aspx
__________________
Ruoste on ystävä.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 04.11.2017, 15:02
PH75 PH75 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Utajärvi
Viestit: 677
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vilbo Näytä viesti
Tuolta pitäisi löytyä. Ainakin listoilla on std ja ylikokoja tarjolla.

http://www.precisionintl.com/Default.aspx
Tuo tosiaan Australialainen firma. Muutama vuosi sitten laitoin viestiä tuohon firmaan, että lähettävätkö eurooppaan/suomeen. Vastausta ei vaan tullut koskaan takaisin. Männät piti hommata muualta.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 17.11.2017, 16:52
Mickey Thompson Mickey Thompson ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.10.13
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 78
Perusasetus

komeeta jälkee ja rispektit siitä ettei kaikkia näitä 60 koppasia myydä osina ja paalata jos on "pikkasen" mätää rungossa
__________________
BJ
ZiL131
Sunbeam
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
hj60, lyhennys


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
King Cab -92 ehostus (turbotus) pesix Maasturiprojektit 24 25.09.2011 01:04
Vinssin jarrun ehostus. revu Tekniikka & Jutustelu 1 02.03.2010 17:52
Bertan ehostus, Irokit alla Coutsi Maasturiprojektit 31 26.02.2009 14:32
Hiluxsin ehostus HUTUA Maasturiprojektit 4 07.09.2008 22:15
Dalmaatialaisen ehostus k81 Maasturiprojektit 9 16.10.2007 13:28


Sivu luotu: 00:10 (GMT +2).