![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Tuolta pitäisi löytyä. Ainakin listoilla on std ja ylikokoja tarjolla. http://www.precisionintl.com/Default.aspx
__________________
Ruoste on ystävä. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
komeeta jälkee ja rispektit siitä ettei kaikkia näitä 60 koppasia myydä osina ja paalata jos on "pikkasen" mätää rungossa
![]()
__________________
BJ ZiL131 Sunbeam |
#4
|
|||
|
|||
![]() 12H-T sisarprojekti jatkuu
Australian Precicion Internationalin pojat vastasivat kun lähdin tiedustelemaan mäntiä. Pienien alkukankeuksien jälkeen sain tilauksen maksettuakin.
Nyt olisi tuloillaan yksi sarja ylikokomäntiä ja kromimännänrenkaita. Samalla pistin japanituotantoa olevat setit kiertokankien ja runkopukkien laakereita tilaukseen kun sattui löytymään listoilta. Alustavasti tuo paketti postikuluineen hieman alle 700 euroa, mutta tähän tietysti tulee päälle verot ja tullit joten luultavasti kipuaa touhutonnin huitteille tämä setti. Koneistamolle kiikutettu kansi ja venttiilit. Työlistalla: - Venttiilien ohjureiden mittaus/tarkistus ja vaihto. - Venttiilien hionta ja 30 asteen back cut. - Kannen venttiilien seeteihin 3-kulmainen 30-45-60 perustyöstö. Oli melko viimeistelemättömän näköistä jälkeä Mr. Toyotan tehtaalla jätetty, eli tällä varmasti saavutetaan merkittävin hyöty kannen työstämisessä. On hyvin mahdollista että 4-kulmainen tai eri asteilla olevat seetin kulmat tarjoisivat vielä enemmän virtausta, mutta tokkopa näitä maamoottoreita kukaan on viitsinyt penkittää niinkin metodologisesti että tätä tietoa olisi ylipäätään olemassa. Kotiverstaalle jääkin sitten tehtäväksi: - Imupuolen seetien nurjan puolen hierominen kanavan maljan kanssa jouhevaan muotoon. - Pakopuolelle ainakin alustavana ajatuksena jättää seetin rappu minimoimaan takaisinvirtausta. - Kanavista toki pahimmat purseet pois ja ihan minimitason kiilloitus. - Kuten ylläkin totesin, on maljojen koneistuksesta jäänyt melkoiset kulmat varsinkin pakokanavan puolelle, eli varmasti kanavien lyhkäisen puolen työstämisestä irtoaa merkittävin hyöty heti venttiilien ja seetien työstämisen jälkeen.
__________________
Ruoste on ystävä. Viimeksi muokannut Vilbo : 28.11.2017 22:07 |
#5
|
|||
|
|||
![]() Kilkkeitä koneistamolta
Joulupyhien iloksi löytyi kasa komponentteja koneistamolta valmiina.
Speksejä: - Lohkon dekkipinta tasoitettu, lähti n. 0,15mm. Pitää tarkistaa joutuuko sorvaamaan mäntien laelta pintaa pois. - Sylinterit porattu ja hoonattu 0,5mm ylikokoisia vahvistettuja mäntiä varten - Kannen plaanaus ja samalla pako- sekä imupuolen pintojen putsaus. - Venttiilien seeteihin 3-kulmainen hionta. Imuventtiilin seetiä pitää vielä siistiä reilulla kädellä, tehtaan jäljiltä imukanavan kurkun ja seetin sisähalkaisijan ero useita millejä. - Imukanavien reunojen ja tiivistepinnan kulma mulkattu "trumpetiksi" - Koneistamolla venttiileihin hiottu uusi tiivistepinta ja back cut. - Pylväsporakonetta ja dremeliä soveltaen hiottu ja kiilloitettu venttiilien nurja puoli. - Pakoventtiilin etupuolen ja ulkoreunan välinen kulma pyöristetty. Rannemitalla ja kovalla innolla hierottu venttiileitä. Virtausominaisuuksien paraneminen lienee enemmän korvien välissä kuin todellisuudessa... ![]()
__________________
Ruoste on ystävä. Viimeksi muokannut Vilbo : 31.12.2017 21:31 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Mitä lie tälle kuuluu?
__________________
x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x Kahta en vaihda, neloselta ykköselle ja vauhdista pakille. En juo uskonnollisista syistä... Vaan ihan muista syistä. https://www.youtube.com/channel/UCf7...qzW7i8mdpHyLWQ ISORY SLCK #556 |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Tämä punainen SOA HJ projektin eteneminen kävi sen verran hitaaksi että tuntui hyvältä ajatukselta hommata toinen auto jonka saa "nopeasti" ajoon. No halvalla kun piti saada niin pikkuvikainen HJ61 tuli haettua. Vaan remontti karkasi vähän lapasesta kun puristuspaineet oli ykkösestä hukassa ja olikin sylinteriin päässyt ilmestymään sen verran damagea että "nopea leimaremontti" muuttui moottorin vaihdoksi.
No nyt on se tilanne että tuolla rakennetulla 12HT moottorilla on edessä toinen kansiremontti. Jos nyt saisi talven tienoolla rakennettua siis käyttiksen oikeasti ajokuntoiseksi ja jatkettua offikikkareen rakentamista. ![]() Tämä rotta HJ on nyt siis vienyt käytännössä kuluneen vuoden remonttitunnit.
__________________
Ruoste on ystävä. |
![]() |
Luokat |
hj60, lyhennys |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
King Cab -92 ehostus (turbotus) | pesix | Maasturiprojektit | 24 | 25.09.2011 01:04 |
Vinssin jarrun ehostus. | revu | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 02.03.2010 17:52 |
Bertan ehostus, Irokit alla | Coutsi | Maasturiprojektit | 31 | 26.02.2009 14:32 |
Hiluxsin ehostus | HUTUA | Maasturiprojektit | 4 | 07.09.2008 22:15 |
Dalmaatialaisen ehostus | k81 | Maasturiprojektit | 9 | 16.10.2007 13:28 |