Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 03.11.2017, 09:20
Vilbo Vilbo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.07.14
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 112
Perusasetus

Tuolta pitäisi löytyä. Ainakin listoilla on std ja ylikokoja tarjolla.

http://www.precisionintl.com/Default.aspx

__________________
Ruoste on ystävä.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 04.11.2017, 15:02
PH75 PH75 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Utajärvi
Viestit: 677
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vilbo Näytä viesti
Tuolta pitäisi löytyä. Ainakin listoilla on std ja ylikokoja tarjolla.

http://www.precisionintl.com/Default.aspx
Tuo tosiaan Australialainen firma. Muutama vuosi sitten laitoin viestiä tuohon firmaan, että lähettävätkö eurooppaan/suomeen. Vastausta ei vaan tullut koskaan takaisin. Männät piti hommata muualta.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 17.11.2017, 16:52
Mickey Thompson Mickey Thompson ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.10.13
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 78
Perusasetus

komeeta jälkee ja rispektit siitä ettei kaikkia näitä 60 koppasia myydä osina ja paalata jos on "pikkasen" mätää rungossa
__________________
BJ
ZiL131
Sunbeam
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 28.11.2017, 22:04
Vilbo Vilbo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.07.14
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 112
Perusasetus

12H-T sisarprojekti jatkuu


Australian Precicion Internationalin pojat vastasivat kun lähdin tiedustelemaan mäntiä. Pienien alkukankeuksien jälkeen sain tilauksen maksettuakin.

Nyt olisi tuloillaan yksi sarja ylikokomäntiä ja kromimännänrenkaita. Samalla pistin japanituotantoa olevat setit kiertokankien ja runkopukkien laakereita tilaukseen kun sattui löytymään listoilta. Alustavasti tuo paketti postikuluineen hieman alle 700 euroa, mutta tähän tietysti tulee päälle verot ja tullit joten luultavasti kipuaa touhutonnin huitteille tämä setti.

Koneistamolle kiikutettu kansi ja venttiilit. Työlistalla:
- Venttiilien ohjureiden mittaus/tarkistus ja vaihto.
- Venttiilien hionta ja 30 asteen back cut.
- Kannen venttiilien seeteihin 3-kulmainen 30-45-60 perustyöstö. Oli melko viimeistelemättömän näköistä jälkeä Mr. Toyotan tehtaalla jätetty, eli tällä varmasti saavutetaan merkittävin hyöty kannen työstämisessä. On hyvin mahdollista että 4-kulmainen tai eri asteilla olevat seetin kulmat tarjoisivat vielä enemmän virtausta, mutta tokkopa näitä maamoottoreita kukaan on viitsinyt penkittää niinkin metodologisesti että tätä tietoa olisi ylipäätään olemassa.

Kotiverstaalle jääkin sitten tehtäväksi:
- Imupuolen seetien nurjan puolen hierominen kanavan maljan kanssa jouhevaan muotoon.
- Pakopuolelle ainakin alustavana ajatuksena jättää seetin rappu minimoimaan takaisinvirtausta.
- Kanavista toki pahimmat purseet pois ja ihan minimitason kiilloitus.
- Kuten ylläkin totesin, on maljojen koneistuksesta jäänyt melkoiset kulmat varsinkin pakokanavan puolelle, eli varmasti kanavien lyhkäisen puolen työstämisestä irtoaa merkittävin hyöty heti venttiilien ja seetien työstämisen jälkeen.
__________________
Ruoste on ystävä.

Viimeksi muokannut Vilbo : 28.11.2017 22:07
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 31.12.2017, 20:58
Vilbo Vilbo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.07.14
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 112
Perusasetus

Kilkkeitä koneistamolta


Joulupyhien iloksi löytyi kasa komponentteja koneistamolta valmiina.

Speksejä:



- Lohkon dekkipinta tasoitettu, lähti n. 0,15mm. Pitää tarkistaa joutuuko sorvaamaan mäntien laelta pintaa pois.

- Sylinterit porattu ja hoonattu 0,5mm ylikokoisia vahvistettuja mäntiä varten



- Kannen plaanaus ja samalla pako- sekä imupuolen pintojen putsaus.

- Venttiilien seeteihin 3-kulmainen hionta. Imuventtiilin seetiä pitää vielä siistiä reilulla kädellä, tehtaan jäljiltä imukanavan kurkun ja seetin sisähalkaisijan ero useita millejä.



- Imukanavien reunojen ja tiivistepinnan kulma mulkattu "trumpetiksi"



- Koneistamolla venttiileihin hiottu uusi tiivistepinta ja back cut.



- Pylväsporakonetta ja dremeliä soveltaen hiottu ja kiilloitettu venttiilien nurja puoli.



- Pakoventtiilin etupuolen ja ulkoreunan välinen kulma pyöristetty.

Rannemitalla ja kovalla innolla hierottu venttiileitä. Virtausominaisuuksien paraneminen lienee enemmän korvien välissä kuin todellisuudessa...
__________________
Ruoste on ystävä.

Viimeksi muokannut Vilbo : 31.12.2017 21:31
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 09.11.2018, 08:19
opelman:n Avatar
opelman opelman ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 13.02.11
Sijainti: Somewhere out of civilization
Viestit: 664
Perusasetus

Mitä lie tälle kuuluu?
__________________
x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x
Kahta en vaihda, neloselta ykköselle ja vauhdista pakille.
En juo uskonnollisista syistä... Vaan ihan muista syistä.
https://www.youtube.com/channel/UCf7...qzW7i8mdpHyLWQ

ISORY
SLCK #556
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 10.11.2018, 13:15
Vilbo Vilbo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.07.14
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 112
Perusasetus

Tämä punainen SOA HJ projektin eteneminen kävi sen verran hitaaksi että tuntui hyvältä ajatukselta hommata toinen auto jonka saa "nopeasti" ajoon. No halvalla kun piti saada niin pikkuvikainen HJ61 tuli haettua. Vaan remontti karkasi vähän lapasesta kun puristuspaineet oli ykkösestä hukassa ja olikin sylinteriin päässyt ilmestymään sen verran damagea että "nopea leimaremontti" muuttui moottorin vaihdoksi.

No nyt on se tilanne että tuolla rakennetulla 12HT moottorilla on edessä toinen kansiremontti. Jos nyt saisi talven tienoolla rakennettua siis käyttiksen oikeasti ajokuntoiseksi ja jatkettua offikikkareen rakentamista.

Tämä rotta HJ on nyt siis vienyt käytännössä kuluneen vuoden remonttitunnit.
__________________
Ruoste on ystävä.
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
hj60, lyhennys


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
King Cab -92 ehostus (turbotus) pesix Maasturiprojektit 24 25.09.2011 01:04
Vinssin jarrun ehostus. revu Tekniikka & Jutustelu 1 02.03.2010 17:52
Bertan ehostus, Irokit alla Coutsi Maasturiprojektit 31 26.02.2009 14:32
Hiluxsin ehostus HUTUA Maasturiprojektit 4 07.09.2008 22:15
Dalmaatialaisen ehostus k81 Maasturiprojektit 9 16.10.2007 13:28


Sivu luotu: 04:03 (GMT +2).