Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pihlajakoski
Kyllä, pinnattuja tarkoitin, eli siis 205X16 mahtuu paremmin. Ko projektissa olisi tarkoitus mennä budjetilla ja mulla on ylimääraiset 16" vanteet, eli 31X10,5X15 ei nyt oikein onnaa. Eli onko toivoakaan yrittää tunkea 235/85X16 alle.
|
Ainakaan LN170 Hiluxissa ei ollut mitään tunkemista kun 205R 16 ensiasennusrenkaiden tilalle tuli Hakkapeliitta LT 235/85/16 renkaat. Ne näyttää kuin ne kuuluis siihen autoon vakiona.
Ainoat asiat mitä itse olen huomannu, kannattaa ottaa huomioon minkälaiset vanteet on, tässä mun autossa vakiovanteet tais olla vain 6 tuumaa leveet. Jos joku kuraläpän ruuvi pitää ottaa pois, ei siinä mitään ihmeellistä ole.
Toinen asia mikä vaikuttaa, on auton välitykset. Renkaiden muuttamisesta on tullut sekä hyviä, että huonoja puolia. Nyt välitykset on hyvät 5 vaihteella rekkanopeudelle.
Oikein rankkoja olosuhteita varten ehkä vielä pienempi ykkönen olisi tarpeen, mutta eihän nää renkaat vielä mihinkään rankkaan offroadiin ole.
Jos auto on oikein vaisu kulkemaan, raskaammin pyörivät renkaat voi tehdä isoimman vaihteen tarpeettomaks.
Eiks muu porukka tällä palstalla laittas tohonki jotku 35" set ja leveetä mallii...