![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Eri asioita eri ikäsille autoille noi kaks. Jos on obd2 portti niin optimointi mahdollinen. Ja siis ilmeisesti tdi kyseessä?
__________________
Focus RS -03 HJ 61 -88 |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Optimoinnit yms hienot sanat on vaan hämäystä niitä varten jotka ei halua virittää autoaan ohjelmistoa muuttamalla mutta optimointi passaa kun eihän se ole virittämistä
![]() Menetelmiähän on ohjelmiston vaihto tai muuttaminen olemassaolevaan ohjainlaitteeseen, "lastun" fyysinen vaihtaminen ohjainlaitteeseen tai lisäboksin asentaminen ohjainlaitteen tai jonkun muun moottorinohjaukseen liittyvän synseemin ja johdotuksen väliin. Kaksi ensimmäistä suurinpiirtein sama asia, muutetaan ohjelmisto erilaiseksi. Jälkimmäisessä huijataan ohjainlaitteen saamaa anturitietoa ja/tai ohjaamaa ruiskutusmäärää/ahtopainetta. Ennenkuin joku alkaa kakomaan niin näitä voi hifistellessään miksatakkin keskenään mutta se on eri tarina ![]() Ja asiaan. Käyttökelpoisimman menetelmän olet luultavimmin valinnut auton ostaessasi, arvioisin että se helpoin tapa on se jota ko. laitteeseen on saatavilla yleisemmin. Siihen mikä eri tarjoajien vaihtoehdoista on paras, osaa vastata ne joilla on käytössä ko. kikkareeseen kyseisiä ohjelmistoja tms.
__________________
www.OFFROADOULU.com |
#3
|
||||
|
||||
![]() Entäs tämä
Googlaa EVRY mode, jos et paljoa lisää hepoja tartte? Jos tarttet niin samat viritykset kuin vanhemmissakin isompi turbo, cooleri dumppi, putkisto, suuttimet, isompi polttoainepumppu... Ja näitten jälkeen ohjelmointi
![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]()
http://www.racechip.com/racechip-pro2/ tuollaista meikäläinen pähkäili Hyndaikkeliin kun se vielä oli. 250€ olisi maksanut kotiin toimitettuna. Tuosta oli vielä halvempi versio mikä taisi maksaa joku 125€. Myöskin tuolta sivustolta saatavissa. Mutta mitä siitä lueskelin juttuja niin kaikki tuota vähän parempaa mallia suositteli.
Broidi laittoi omaan TDi Leoniin tuollaisen kaltaisen boxin. Siinä se ainakin toimi ja alkoi menopeli kulkea huomattavasti paremmin. Kuulemma kulutuskin tippui kun se sitä seuraili. Itse muinoin kokeilin samankaltaista boxia Ford Tourneo Connectissa ja nokalla oli 1.8TD kone. Ei mitään vaikutusta menoon tai kulutukseen. Tosin näin jälkikäteen on kyllä selvinnyt että Ford ei todellakaan osaa tehdä diesel moottoria. Aivan paskoja laitoksia. Nyt kun nokan alla on huikea 1.3TD kone niin siihenkin olen hieman pähkäillyt tuollaista lastua. Tosin se menopeli liikkuu tällä hetkellä niin hyvin että veikkaan jonkun jo lastuttaneen sen. Sen pitäisi imeä kaupungissa joku 6-7 litraa niin viimeksi kun mittailin niin meni huikeat 5.6-litraa kaupunkiajossa. Hieman eroa Hyndaikkelin kulutuksiin. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
kahtelin tuon evry modin ja ei varmaan olis huono sekään. turboa yms en ala vaihtamaan kun mopo karkaa kuitenkin käsistä viimelopussa
![]() |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Mites muuten, kun siitä on reilusti eri teorioita, et miksi lastutus tehoaa niin hyvin ja kun kuitenkin kaikki ohjelmat on optimoitu (perseelleen) kaikkii autoihin
Esim. avensiksen tietokone ei varmastikkaan passaa suoraan hi-lux;iin tai hiace saati muihin d4d koneisiin? Niin miksi sen parin sadan lastulla saadaan siipastua lisää heppoja ja kulutusta pois ![]() ![]() Kun ei oikeen päästöilläkään selity? Ja taas tuli oikeen fiksua tekstiä, mut toivottavasti kaikki ymmärtää ![]()
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Keskittyisin ko. merkin "omiin" lastuihin/softiin tai muuten tunnettuun merkkiin. Sellaiset palikat mitkä käy kymmeneen eri malliin sama purkki, unohtaisin jo kättelyssä. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Tiijä lastuista mutta ohjelmoinneiissa ei tarvii välittää typen oksideista koska ei niitä missään mitata, liittyy vissiin jotenkin palolämpötiloihin ? Leimalla mahoton tai ainakin hankala huomata, kylhä ne ton halutessaan löytäis.
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Etelä-suomesta löytyy vag-(ohjelmointi)osaamista ainakin tuolta: www.kamitec.net
__________________
If idiots could fly, internet would be an airport. |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Itse vaan ohjelmoimaan
![]() Laitat softan ja käyt ottamassa VCDS:n kanssa logit ja taas kotiin viilaamaan ohjelmaa. Näin jatkat 2-3 vuotta ja olet oppinut joitain perus asioita. VAG:n EDC15 ecut melko simppeleitä. EVRYt ja muut kusetukset voit unohtaa. Niissä pakolämpötilat nousee savutuksen myötä turhan korkeiksi, lyhentäen ahtimen ikää. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
pajeron lastutus | nkpaja | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 11.05.2014 08:28 |
DiD Pajeron lastutus | Arska-tehtaalta | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 06.07.2008 23:22 |
OIIIIIIIO Crd -lastutus/ohjelmointi | hunteri | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 12.02.2008 21:45 |
Ohjelmointi linkki | 007 | URL | 0 | 06.07.2002 17:16 |