Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 26.02.2015, 22:00
escorvet escorvet ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.11.08
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 161
Perusasetus

Eri asioita eri ikäsille autoille noi kaks. Jos on obd2 portti niin optimointi mahdollinen. Ja siis ilmeisesti tdi kyseessä?

__________________
Focus RS -03
HJ 61 -88
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 26.02.2015, 22:51
Rak Rak ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.03.04
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.551
Perusasetus

Optimoinnit yms hienot sanat on vaan hämäystä niitä varten jotka ei halua virittää autoaan ohjelmistoa muuttamalla mutta optimointi passaa kun eihän se ole virittämistä

Menetelmiähän on ohjelmiston vaihto tai muuttaminen olemassaolevaan ohjainlaitteeseen, "lastun" fyysinen vaihtaminen ohjainlaitteeseen tai lisäboksin asentaminen ohjainlaitteen tai jonkun muun moottorinohjaukseen liittyvän synseemin ja johdotuksen väliin.

Kaksi ensimmäistä suurinpiirtein sama asia, muutetaan ohjelmisto erilaiseksi.
Jälkimmäisessä huijataan ohjainlaitteen saamaa anturitietoa ja/tai ohjaamaa ruiskutusmäärää/ahtopainetta.

Ennenkuin joku alkaa kakomaan niin näitä voi hifistellessään miksatakkin keskenään mutta se on eri tarina

Ja asiaan.

Käyttökelpoisimman menetelmän olet luultavimmin valinnut auton ostaessasi, arvioisin että se helpoin tapa on se jota ko. laitteeseen on saatavilla yleisemmin.

Siihen mikä eri tarjoajien vaihtoehdoista on paras, osaa vastata ne joilla on käytössä ko. kikkareeseen kyseisiä ohjelmistoja tms.
__________________
www.OFFROADOULU.com
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 27.02.2015, 03:56
ajelija:n Avatar
ajelija ajelija ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 21.04.10
Sijainti: Kuopio
Viestit: 1.242
Perusasetus

Entäs tämä


Googlaa EVRY mode, jos et paljoa lisää hepoja tartte? Jos tarttet niin samat viritykset kuin vanhemmissakin isompi turbo, cooleri dumppi, putkisto, suuttimet, isompi polttoainepumppu... Ja näitten jälkeen ohjelmointi Ei se pelkkä lastu tai ohjelmointi kuitenkaan paljoa vaikuta.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 27.02.2015, 08:04
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.877
Perusasetus

http://www.racechip.com/racechip-pro2/ tuollaista meikäläinen pähkäili Hyndaikkeliin kun se vielä oli. 250€ olisi maksanut kotiin toimitettuna. Tuosta oli vielä halvempi versio mikä taisi maksaa joku 125€. Myöskin tuolta sivustolta saatavissa. Mutta mitä siitä lueskelin juttuja niin kaikki tuota vähän parempaa mallia suositteli.

Broidi laittoi omaan TDi Leoniin tuollaisen kaltaisen boxin. Siinä se ainakin toimi ja alkoi menopeli kulkea huomattavasti paremmin. Kuulemma kulutuskin tippui kun se sitä seuraili. Itse muinoin kokeilin samankaltaista boxia Ford Tourneo Connectissa ja nokalla oli 1.8TD kone. Ei mitään vaikutusta menoon tai kulutukseen. Tosin näin jälkikäteen on kyllä selvinnyt että Ford ei todellakaan osaa tehdä diesel moottoria. Aivan paskoja laitoksia. Nyt kun nokan alla on huikea 1.3TD kone niin siihenkin olen hieman pähkäillyt tuollaista lastua. Tosin se menopeli liikkuu tällä hetkellä niin hyvin että veikkaan jonkun jo lastuttaneen sen. Sen pitäisi imeä kaupungissa joku 6-7 litraa niin viimeksi kun mittailin niin meni huikeat 5.6-litraa kaupunkiajossa. Hieman eroa Hyndaikkelin kulutuksiin.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 27.02.2015, 08:10
jame80:n Avatar
jame80 jame80 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 24.10.07
Sijainti: suonenjoki
Viestit: 428
Perusasetus

kahtelin tuon evry modin ja ei varmaan olis huono sekään. turboa yms en ala vaihtamaan kun mopo karkaa kuitenkin käsistä viimelopussa . näkyvät lupailevan jotain +10-+25 hp ja vääntöjä 30-40 lisää melkein jokaisella boxilla ja ohjelmalla. sen vertainen tehon/väännön lisäys ois riittävä tuohon caravelleen . eli autohan on vw caravelle syncro 2.5td 88hp
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 27.02.2015, 08:30
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Mites muuten, kun siitä on reilusti eri teorioita, et miksi lastutus tehoaa niin hyvin ja kun kuitenkin kaikki ohjelmat on optimoitu (perseelleen) kaikkii autoihin

Esim. avensiksen tietokone ei varmastikkaan passaa suoraan hi-lux;iin tai hiace saati muihin d4d koneisiin?

Niin miksi sen parin sadan lastulla saadaan siipastua lisää heppoja ja kulutusta pois
Kun ei oikeen päästöilläkään selity?



Ja taas tuli oikeen fiksua tekstiä, mut toivottavasti kaikki ymmärtää
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 27.02.2015, 10:16
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.073
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja escorvet Näytä viesti
Jos on obd2 portti niin optimointi mahdollinen. Ja siis ilmeisesti tdi kyseessä?
Ei välttämättä, esim. Toyotan purkkeihin (pl. diisselijaris) ei pääse käsiks/softaa muuttamaan muuten kuin ulkosilla lisäbokseilla.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ajelija Näytä viesti
Ei se pelkkä lastu tai ohjelmointi kuitenkaan paljoa vaikuta.
Riippuu autosta, kyllä melkosen mojivia tehon ja etenkin väännön lisäyksiä saadaan aikaiseksi ihan turvallisellakin tasolla.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai Näytä viesti
Niin miksi sen parin sadan lastulla saadaan siipastua lisää heppoja ja kulutusta pois
Ei se kulutus yleensä juuri putoa, mitä putoo niin putoo sen takia kun vääntöä on käyttöalueella enempi. Tehoa saadaan lisää, mutta se ei välttämättä näillä halpispurkeilla tule "oikeasta paikasta", esim. railipaineen nosto ei pitkässä juoksussa tee hyvää.

Keskittyisin ko. merkin "omiin" lastuihin/softiin tai muuten tunnettuun merkkiin. Sellaiset palikat mitkä käy kymmeneen eri malliin sama purkki, unohtaisin jo kättelyssä.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 27.02.2015, 20:37
Calmari Calmari ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.11.04
Sijainti: Suomen Texas, .
Viestit: 1.967
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai Näytä viesti
Niin miksi sen parin sadan lastulla saadaan siipastua lisää heppoja ja kulutusta pois
Kun ei oikeen päästöilläkään selity?
Tiijä lastuista mutta ohjelmoinneiissa ei tarvii välittää typen oksideista koska ei niitä missään mitata, liittyy vissiin jotenkin palolämpötiloihin ? Leimalla mahoton tai ainakin hankala huomata, kylhä ne ton halutessaan löytäis.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 28.02.2015, 12:31
Uazmies:n Avatar
Uazmies Uazmies ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.05
Sijainti: suami
Viestit: 716
Smile

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jame80 Näytä viesti
kahtelin tuon evry modin ja ei varmaan olis huono sekään. turboa yms en ala vaihtamaan kun mopo karkaa kuitenkin käsistä viimelopussa . näkyvät lupailevan jotain +10-+25 hp ja vääntöjä 30-40 lisää melkein jokaisella boxilla ja ohjelmalla. sen vertainen tehon/väännön lisäys ois riittävä tuohon caravelleen . eli autohan on vw caravelle syncro 2.5td 88hp
Kyseessä siis T4 -portteri? Sikälimikäli on pidemmällä keulalla kun on caravelle, niin cooleri on maskissa ja voimaa tulee vähän hereämmin, jos taas se pienenpienenpieni cooleri koneen päällä niin herkemmin tulee vaan lämpöä.

Etelä-suomesta löytyy vag-(ohjelmointi)osaamista ainakin tuolta:

www.kamitec.net
__________________
If idiots could fly, internet would be an airport.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 02.03.2015, 19:27
khager khager ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 30.07.13
Sijainti: Lohja
Viestit: 208
Perusasetus

Itse vaan ohjelmoimaan Mukava harrastus ja aina on pientä viilaamista.
Laitat softan ja käyt ottamassa VCDS:n kanssa logit ja taas kotiin viilaamaan ohjelmaa.
Näin jatkat 2-3 vuotta ja olet oppinut joitain perus asioita.
VAG:n EDC15 ecut melko simppeleitä.

EVRYt ja muut kusetukset voit unohtaa. Niissä pakolämpötilat nousee savutuksen myötä turhan korkeiksi, lyhentäen ahtimen ikää.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
pajeron lastutus nkpaja Tekniikka & Jutustelu 3 11.05.2014 08:28
DiD Pajeron lastutus Arska-tehtaalta Tekniikka & Jutustelu 2 06.07.2008 23:22
OIIIIIIIO Crd -lastutus/ohjelmointi hunteri Tekniikka & Jutustelu 3 12.02.2008 21:45
Ohjelmointi linkki 007 URL 0 06.07.2002 17:16


Sivu luotu: 13:15 (GMT +2).