Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 23.02.2015, 20:51
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.076
Perusasetus

Varmasti kestää kiinni. Mut kun auton runko pyrkii ja pääseekin kiertymään aina jonkin verran, mä laittasin jotku kumit tai jouset pultin väliin ainakin etummaisiin kiinnityspisteisiin niin pysyis pultit kiinni=venymättä eikä rasittais korvakkoja. Toimii toki ilmankin tuossa mittakaavassa, mut jos haluu hifistellä.

Edit: vai miten lie kiinni? Tuo RHS ei auton apurunkoa nyt ollutkaan. Vai tuliko toi kehikko sit konttilukoilla auton päälle?


Viimeksi muokannut -MaTTi- : 23.02.2015 20:55
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 23.02.2015, 21:09
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Joo, konttipalkki poikittain apurunGossa on nyt tämän detaljin sijoitus, eli apunGossa (kuvan järeämpi RHS apurunGon jatke) nämä, yhteensä 8 kuvattua kiinnitystä, siis 4 per palkki, eli 2 per pää apunGosta ulospäin. Niiden päällä M14 pultein tehtaan tekemä konttipalkki (x2) joiden päissä konttilukot, joilla sitten koppi lukittuu paikalleen.

Jos ja kun koppi on pois päältä, nämä palkit saa siis pultattua pois, vaikka tuskin tarvii ...
__________________
- Levannon We(l)ho -

Viimeksi muokannut pee : 23.02.2015 21:20
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 23.02.2015, 22:46
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Kyllä tuo minustakin pysyy. Tuo kiinni hitsattu palkki jos on vaikka 50 x 50 kokoinen, niin sen teoreettinen kesto on 235 kN vetoa (jos S235 rakenneterästä). Reikien kohdalta tietty vähän vähemmän, mutta jos kertoimeksi ottaa vaikka 0,5, niin silti yli kymmenen tonnia. 14 mm 8.8 pultti taas kestää leikkausta n. 60 kN eli 6 tonnia (kertoimena tuossakin 0,5). Hitsisaumaa vaikeampi laskea, mutta sovitaan, että siinä on poikkileikkausta saman verran kuin palkissa ja kesto puolet siitä, niin sekin kestäisi 5 tonnia. Joten kyllä tuo koppi paikallaan pysyy, vaikka vähän maastossakin ajelisi!

Ootko nähnyt, miten mun autossa koppi kiinni? Se on neljästä kohtaa ja mielestäni pienemmillä poikkialoilla, vaikkakin isommilla pulteilla. Niitäkin tosin vaan neljä. Sen kanssa on ajettu maastossa jonkin verran, välillä toinen takarengas ilmassakin ja hyvin on pysynyt.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 23.02.2015, 22:52
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vmt Näytä viesti
Kyllä tuo minustakin pysyy. Tuo kiinni hitsattu palkki jos on vaikka 50 x 50 kokoinen, niin sen teoreettinen kesto on 235 kN vetoa (jos S235 rakenneterästä). Reikien kohdalta tietty vähän vähemmän, mutta jos kertoimeksi ottaa vaikka 0,5, niin silti yli kymmenen tonnia. 14 mm 8.8 pultti taas kestää leikkausta n. 60 kN eli 6 tonnia (kertoimena tuossakin 0,5). Hitsisaumaa vaikeampi laskea, mutta sovitaan, että siinä on poikkileikkausta saman verran kuin palkissa ja kesto puolet siitä, niin sekin kestäisi 5 tonnia. Joten kyllä tuo koppi paikallaan pysyy, vaikka vähän maastossakin ajelisi!

Ootko nähnyt, miten mun autossa koppi kiinni? Se on neljästä kohtaa ja mielestäni pienemmillä poikkialoilla, vaikkakin isommilla pulteilla. Niitäkin tosin vaan neljä. Sen kanssa on ajettu maastossa jonkin verran, välillä toinen takarengas ilmassakin ja hyvin on pysynyt.

Tämä selvä, tämän tyyppistä lähestymistä kaipasinkin, tänks !!
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 08.03.2015, 23:12
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Kopin pohjaksi, siis alapuolinen pinta, meinasin filmivaneria 12 millisenä, sileä puoli alaspäin. Tämä siis tulee olemaan vain ulkokuori alaspäin, lähinnä jyrsijäsuoja. Mitäs liimaa laitetaan filmipintaisen vanerin ja teräsprofiilin väliin ?? Onko joku PU liima ok ?? Vaikkapa sika tuotteista ??

Ja vaneri pysyy ruuveilla kyllä, mutta varmistukseks ja tiivistykseks liima.
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 08.03.2015, 23:25
HJ60_Jussi HJ60_Jussi ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 05.01.06
Sijainti: Haukipudas
Viestit: 845
Perusasetus

Muistahan maalata kaikki leikkuujäljet ettei kosteus mene väliin ja jotain liimamassaa levyjen jatkoksiin.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 08.03.2015, 23:42
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
Onko joku PU liima ok ?? .
On.

Voin mä sulle kuitenkin tuoda pötkön sellaistakin, millä töissä vanerin ja teräsrungon välit saumataan. Tosin toimitusajasta ei takeita.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 09.03.2015, 22:27
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Pari juttua ...

__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
mercedes, mersu, unimog


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty M: Unimog U1700L Huippu! Varakone O/M/V Ajoneuvot 12 06.11.2011 20:29
Unimog pekkasforest Tekniikka & Jutustelu 17 21.09.2009 18:52
Myydään Unimog 406 - 121 - 4 x 4 carf9927 O/M/V Ajoneuvot 3 21.09.2009 16:34
o: unimog O/M/V Ajoneuvot 0 02.08.2006 21:14
O: Unimog O/M/V Ajoneuvot 1 07.06.2006 21:11


Sivu luotu: 11:44 (GMT +2).