![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Varmasti kestää kiinni. Mut kun auton runko pyrkii ja pääseekin kiertymään aina jonkin verran, mä laittasin jotku kumit tai jouset pultin väliin ainakin etummaisiin kiinnityspisteisiin niin pysyis pultit kiinni=venymättä eikä rasittais korvakkoja. Toimii toki ilmankin tuossa mittakaavassa, mut jos haluu hifistellä. Edit: vai miten lie kiinni? Tuo RHS ei auton apurunkoa nyt ollutkaan. Vai tuliko toi kehikko sit konttilukoilla auton päälle?
Viimeksi muokannut -MaTTi- : 23.02.2015 20:55 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Joo, konttipalkki poikittain apurunGossa on nyt tämän detaljin sijoitus, eli apunGossa (kuvan järeämpi RHS apurunGon jatke) nämä, yhteensä 8 kuvattua kiinnitystä, siis 4 per palkki, eli 2 per pää apunGosta ulospäin. Niiden päällä M14 pultein tehtaan tekemä konttipalkki (x2) joiden päissä konttilukot, joilla sitten koppi lukittuu paikalleen.
Jos ja kun koppi on pois päältä, nämä palkit saa siis pultattua pois, vaikka tuskin tarvii ...
__________________
- Levannon We(l)ho - Viimeksi muokannut pee : 23.02.2015 21:20 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä tuo minustakin pysyy. Tuo kiinni hitsattu palkki jos on vaikka 50 x 50 kokoinen, niin sen teoreettinen kesto on 235 kN vetoa (jos S235 rakenneterästä). Reikien kohdalta tietty vähän vähemmän, mutta jos kertoimeksi ottaa vaikka 0,5, niin silti yli kymmenen tonnia. 14 mm 8.8 pultti taas kestää leikkausta n. 60 kN eli 6 tonnia (kertoimena tuossakin 0,5). Hitsisaumaa vaikeampi laskea, mutta sovitaan, että siinä on poikkileikkausta saman verran kuin palkissa ja kesto puolet siitä, niin sekin kestäisi 5 tonnia. Joten kyllä tuo koppi paikallaan pysyy, vaikka vähän maastossakin ajelisi!
Ootko nähnyt, miten mun autossa koppi kiinni? Se on neljästä kohtaa ja mielestäni pienemmillä poikkialoilla, vaikkakin isommilla pulteilla. Niitäkin tosin vaan neljä. Sen kanssa on ajettu maastossa jonkin verran, välillä toinen takarengas ilmassakin ja hyvin on pysynyt. ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tämä selvä, tämän tyyppistä lähestymistä kaipasinkin, tänks !!
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Kopin pohjaksi, siis alapuolinen pinta, meinasin filmivaneria 12 millisenä, sileä puoli alaspäin. Tämä siis tulee olemaan vain ulkokuori alaspäin, lähinnä jyrsijäsuoja. Mitäs liimaa laitetaan filmipintaisen vanerin ja teräsprofiilin väliin ?? Onko joku PU liima ok ?? Vaikkapa sika tuotteista ??
Ja vaneri pysyy ruuveilla kyllä, mutta varmistukseks ja tiivistykseks liima.
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Muistahan maalata kaikki leikkuujäljet ettei kosteus mene väliin ja jotain liimamassaa levyjen jatkoksiin.
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
On.
Voin mä sulle kuitenkin tuoda pötkön sellaistakin, millä töissä vanerin ja teräsrungon välit saumataan. Tosin toimitusajasta ei takeita. ![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Pari juttua ...
__________________
- Levannon We(l)ho - |
![]() |
Luokat |
mercedes, mersu, unimog |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty M: Unimog U1700L Huippu! | Varakone | O/M/V Ajoneuvot | 12 | 06.11.2011 20:29 |
Unimog | pekkasforest | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 21.09.2009 18:52 |
Myydään Unimog 406 - 121 - 4 x 4 | carf9927 | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 21.09.2009 16:34 |
o: unimog | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 02.08.2006 21:14 | |
O: Unimog | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 07.06.2006 21:11 |