![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Hibinä tänä syksynä! Olis hyvä vetopiste keskellä ei mitään.. TEMÄHIK
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Ennen reissua tee vielä vahvemmat nuo puskurin päät, kun ne kiveen kuitenkin vääntyy ja sitten valoja ei enää saa näyttämään tietä. Ennen sitä ei kannata lähteä!
![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
... Mobiili ankkuri ![]() Lainaus:
... Joo, nuo on 5 mm kamaa, tarvinnee kääntää putkea suojiks sinne tänne ... Teinhän mä vähän tänäänkin: Vaihdoin Defan ajoneuvokaapelin nykyaikaisempaan pienipäiseen, ja jatkoin suunnittelua ...
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Kuka ymmärtää lujuuksista ?? Ville ??
Mitäs kun hitsaa tuommosen 4 mm seinämäisen RHS profiilin kiinni 5 mm seinämäiseen profiiliin, ja siihen kiinnittyy päälle poikittainen palkki 4 llä M14 pultilla, ts. palkkiliitoksessa 4 edellämainittua liitosta. Paljonkos mahtaa tarvita voimia poikittain jotta jotain (mitä) pettää ekana ?? Eli pysyykö koppi niskassa vaikka vähän retkuteltais ?? Vai pitääkö vielä tuplata, eli laittaa toiset viereen ??
__________________
- Levannon We(l)ho - Viimeksi muokannut pee : 23.02.2015 19:58 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Varmasti kestää kiinni. Mut kun auton runko pyrkii ja pääseekin kiertymään aina jonkin verran, mä laittasin jotku kumit tai jouset pultin väliin ainakin etummaisiin kiinnityspisteisiin niin pysyis pultit kiinni=venymättä eikä rasittais korvakkoja. Toimii toki ilmankin tuossa mittakaavassa, mut jos haluu hifistellä.
Edit: vai miten lie kiinni? Tuo RHS ei auton apurunkoa nyt ollutkaan. Vai tuliko toi kehikko sit konttilukoilla auton päälle? Viimeksi muokannut -MaTTi- : 23.02.2015 20:55 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Joo, konttipalkki poikittain apurunGossa on nyt tämän detaljin sijoitus, eli apunGossa (kuvan järeämpi RHS apurunGon jatke) nämä, yhteensä 8 kuvattua kiinnitystä, siis 4 per palkki, eli 2 per pää apunGosta ulospäin. Niiden päällä M14 pultein tehtaan tekemä konttipalkki (x2) joiden päissä konttilukot, joilla sitten koppi lukittuu paikalleen.
Jos ja kun koppi on pois päältä, nämä palkit saa siis pultattua pois, vaikka tuskin tarvii ...
__________________
- Levannon We(l)ho - Viimeksi muokannut pee : 23.02.2015 21:20 |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä tuo minustakin pysyy. Tuo kiinni hitsattu palkki jos on vaikka 50 x 50 kokoinen, niin sen teoreettinen kesto on 235 kN vetoa (jos S235 rakenneterästä). Reikien kohdalta tietty vähän vähemmän, mutta jos kertoimeksi ottaa vaikka 0,5, niin silti yli kymmenen tonnia. 14 mm 8.8 pultti taas kestää leikkausta n. 60 kN eli 6 tonnia (kertoimena tuossakin 0,5). Hitsisaumaa vaikeampi laskea, mutta sovitaan, että siinä on poikkileikkausta saman verran kuin palkissa ja kesto puolet siitä, niin sekin kestäisi 5 tonnia. Joten kyllä tuo koppi paikallaan pysyy, vaikka vähän maastossakin ajelisi!
Ootko nähnyt, miten mun autossa koppi kiinni? Se on neljästä kohtaa ja mielestäni pienemmillä poikkialoilla, vaikkakin isommilla pulteilla. Niitäkin tosin vaan neljä. Sen kanssa on ajettu maastossa jonkin verran, välillä toinen takarengas ilmassakin ja hyvin on pysynyt. ![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tämä selvä, tämän tyyppistä lähestymistä kaipasinkin, tänks !!
__________________
- Levannon We(l)ho - |
![]() |
Luokat |
mercedes, mersu, unimog |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 3 (0 jäsentä and 3 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty M: Unimog U1700L Huippu! | Varakone | O/M/V Ajoneuvot | 12 | 06.11.2011 20:29 |
Unimog | pekkasforest | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 21.09.2009 18:52 |
Myydään Unimog 406 - 121 - 4 x 4 | carf9927 | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 21.09.2009 16:34 |
o: unimog | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 02.08.2006 21:14 | |
O: Unimog | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 07.06.2006 21:11 |