Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hiluvitkutin
Minkäs takia se sinne tehtaalla on laitettu jos siitä ei mitään hyötyä ole?
Eivät oo osannu aurauksia säätää? :-(
|
Eipä ole kolmessa eri Jeepissä 31"-35" renkailla woblannut, ei ole käsillekään ratti lyönyt, tai muutenkaan ollut huojuvaa menoa kuoppaisella tiellä. Siinä mielessä siis hyödytön kapine ollut itselle

Joillain ihmisillä on tapana korjata woblaus järeämmällä ohjausiskarilla sen sijaan, että fiksattaisi ohjauspuoli oikeasti - varsinkin siinä hommassa ohjausiskari on vihonviimeinen kikkare.
Isommat renkaat aiheuttaa isompia voimia ohjaukseen, joka taasen tarkoittaa että ohjaus pitää olla toteutettu sen mukaisesti jos se on huono. Kuten jo kirjoitin, vasta kun ohjaus on muuten kunnossa niin sitten asentaa iskarin.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PunisherFIN
aika vittumaiselta tuntuu sormille, tehostimenkin läpi jos pasautat kanttarihipsun ilman ohjausiskaria  toisekseen se rauhottaa hiukan niitä teräviä iskuja montuissa jne, eli ohjaus rauhottuu normaali kuolevaiselle mukavammaksi.
|
Hmmh.. enpä ole huomannut että ratti käsille iskisi, edes niillä 35" renkailla mitkä joskus oli XJ:ssä. Toisaalta autokin oli pienehkö/ kevyehkö mikä vaikuttaa. Isossa autossa tuntuu tällit enemmän, massaa pyörien päällä jolloin sitä kautta voimatkin suurempia. Intissä oppi kerrasta maastokuorma- auton puikoissa miksi peukalot pidetään metsässä ajaessa pois kehän sisältä
Ohjausiskari luonnollisesti rauhoittaa tiettyjä ohjausnivelistön liikkeitä, siksihän se on sinne laitettukkin.
Itse vain en ole tähän mennessä omissa autoissani kyseistä kapinetta kaivannut kun on ohjaus muuten ollut hyvä; ei woblaa, ei lyö käsille, on tunnokas. Olen välillä kokeillut iskarin kanssa, hieman se rauhoittaa kuoppaisella tiellä ajoa jos on viistoja teräviä monttuja tien poikki, tai juuri noissa mainituisse kanttarin tai isomman kiven päälle könytessä. Ero on kuitenkin ollut niin mitätön, että en ole katsonut tarpeelliseksi ruuvata sinne paikalleen yhtä hajoavaa osaa lisää..