Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 09.02.2015, 21:53
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L on kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Mulla vastaava vekotin on Nokian puhelimessa oleva vatupassisovellus. Näyttää muuten 1° tarkkuudella ja oli iso apu Cherokeen latijousien jatkoriipukkeiden säädössä, eikä maksa mitään.
Eikö se Nokian puhelin ole aika kallis? Astesovelluksen saa varmaan jokaiseen älypuhelimeen, ja näyttääkin yleensä kohtalaisen tarkasti. Toisaalta huonokin kulmanetsijä näyttää suunnilleen asteen kymmenosan tarkkuudella, ja sen viitsii myös liata auton alla paskassa sohlatessa toisin kuin puhelimen.


Lainaus:
Mulla piti käyttää GZJ:n kulmat laserissa kun täällä vaadittiin raportti korotuksen leimauksessa. No käytinkin auton sitten varmuudeksi toisella asemalla, jossa sitä ei sitten vaadittukaan! No, suoraan meni kuitenkin.
On se mukavaa, kun on näitä pöljäkonttoreita mitkä vaatii raporttia/ tarkistuslappua asiasta minkä saa tehdä itsekkin jos niin haluaa

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.02.2015, 09:05
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

Joo pittää säätää tai säädättää kohilleen kunhan nyt ensin saa akselit alle, meitä on onneksi siunattu parilla korjaamolla, joiden porukka osaa ja ymmärtää rakennettujen autojen päälle ja kulmat osuu aina laakista kohalleen.

Onkos tuossa levyjarrullisen takasen laitossa jotain sudenkuoppia, vai heittokeikka? Osuuko esmes käkkärin vaijerit jne?
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 10.02.2015, 13:01
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.072
Perusasetus

Ohjausiskari on muuten pakollinen, jos sellainen on autossa uutena ollut!!
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 10.02.2015, 18:58
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L on kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
Ohjausiskari on muuten pakollinen, jos sellainen on autossa uutena ollut!!
Onko se siis katsastuksessa vaadittava varuste, jos on alunperinkin ollut sellainen ohjausvivustossa?

Ainakaan minulla ei ole ollut kummassakaan XJ:ssä, eikä ZJ:ssä sen jälkeen kun olen vaihtanut orkkiksesta erilaisen ohjauksen - eikä ole ollut koko kikkareelle mitään käyttöä. Ei ole leimalla ikinä mitään marmatettu, ja hyvä niin.


Ylipäätään ensimmäinen asia mitä pitäisi AINA tehdä jos auto woblaa, on poistaa ohjausiskari. Sen jälkeen selvittää millä säädöillä ja mitkä väljät/ vialliset osat vaihtamalla woblaus poistuu - ja vasta sitten asentaa iskari takaisin jos sitä haluaa käyttää.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 10.02.2015, 20:00
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.072
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Onko se siis katsastuksessa vaadittava varuste, jos on alunperinkin ollut sellainen ohjausvivustossa?
On se pakollinen, kysy Matilta vaikka
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 10.02.2015, 20:09
hiluvitkutin:n Avatar
hiluvitkutin hiluvitkutin ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 2.366
Perusasetus

Minkäs takia se sinne tehtaalla on laitettu jos siitä ei mitään hyötyä ole?
Eivät oo osannu aurauksia säätää? :-(
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 10.02.2015, 20:21
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

aika vittumaiselta tuntuu sormille, tehostimenkin läpi jos pasautat kanttarihipsun ilman ohjausiskaria toisekseen se rauhottaa hiukan niitä teräviä iskuja montuissa jne, eli ohjaus rauhottuu normaali kuolevaiselle mukavammaksi.

varsinaisesti se ei niitä woblausoireita korjaa, koska woblaus on aina merkki siitä, et jotain on rikki etupäässä ja se syy miks woblaa pitää korjata ensin, ennen kun alkaa vaihtelemaan tymäkämpää ohjausiskaria. toki voi joissain tapauksissa rauhottaa, mutta korjaus se ei ole niiko Timo tuos jo sanokin.
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 10.02.2015, 23:19
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.616
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Onko se siis katsastuksessa vaadittava varuste, jos on alunperinkin ollut sellainen ohjausvivustossa?
http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1998/19980779

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Trafi

12 §

Ohjauslaitteiden muutokset

3. Autoon saa asentaa ohjausvaimentimen edellyttäen, että se on automalliin tarkoitettu ja muutos ei lisää olennaisesti ohjauslaitteisiin kohdistuvia rasituksia eikä rajoita ohjauslaitteiden liikeratoja.

4. Jos auto on alunperin varustettu ohjausvaimentimella, ohjausvaimenninta ei saa poistaa.
Mutta samaa mieltä, ohjausvaimennin on väärä tapa poistaa woblaus ja värinät. Dodgessa sen poissaoloa ei huomaa tien päällä, mutta mettäsä lyö kyllä makiasti sormille ku sopivasti kiven kylkeen osuu rengas, eli silloin siitä olis ollu se nimenomainen hyöty miksi se on alunperin sinne laitettu.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96

Viimeksi muokannut HeikkiH : 10.02.2015 23:23
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 11.02.2015, 15:31
pstj pstj ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.09.14
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 79
Perusasetus

Nyt kun kelit parani, palasin tuohon "vot-vot-vot" äänen ihmettelyyn. Ainoa välys mitä aiemmin paikkoja läpikäydessä löysin, oli apukuskin puolen etupyörässä pystysuunnassa. Heilui ihan tuntuvasti. Tästä syystä päättelin laakerin oireilevan ja varaosakin on takakontissa odottamassa.
Törmäsin kuitenkin internetissä Varmaan tietoon, että jos välys ei poistu kun painaa jarrua, niin vika voi olla muualla kuin laakerissa. Vaimon ollessa töissä keppi penkin ja jarrupolkimen väliin ja heiluttelemaan. Välys ei muuttunut käytännössä lainkaan, vaan samalla tavalla hölskyy.
Mikä kaikki tuossa nyt voi olla väljää, vai onko vastaus vaan "kaikki"? Yksin oli hankala katsella missä kohti alustaa voisi klappia näkyä, mutta ainakaan mikään kohta ei näyttänyt heiluskelevan.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 11.02.2015, 19:05
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.616
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pstj Näytä viesti
Nyt kun kelit parani, palasin tuohon "vot-vot-vot" äänen ihmettelyyn. Ainoa välys mitä aiemmin paikkoja läpikäydessä löysin, oli apukuskin puolen etupyörässä pystysuunnassa. Heilui ihan tuntuvasti. Tästä syystä päättelin laakerin oireilevan ja varaosakin on takakontissa odottamassa.
Törmäsin kuitenkin internetissä Varmaan tietoon, että jos välys ei poistu kun painaa jarrua, niin vika voi olla muualla kuin laakerissa. Vaimon ollessa töissä keppi penkin ja jarrupolkimen väliin ja heiluttelemaan. Välys ei muuttunut käytännössä lainkaan, vaan samalla tavalla hölskyy.
Mikä kaikki tuossa nyt voi olla väljää, vai onko vastaus vaan "kaikki"? Yksin oli hankala katsella missä kohti alustaa voisi klappia näkyä, mutta ainakaan mikään kohta ei näyttänyt heiluskelevan.
Ylä-, ala- tai molemmat pallonivelet.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 10 (0 jäsentä and 10 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään / Vaihdetaan Jeep Grand Cherokee 4.0 Jeeep O/M/V Ajoneuvot 6 02.02.2012 21:06
M: JEEP GRAND CHEROKEE 5,2 -95 O/M/V Ajoneuvot 0 08.03.2008 13:40
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50
M: Jeep Grand Cherokee O/M/V Muut 1 01.11.2005 19:27


Sivu luotu: 22:24 (GMT +2).