![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Iteltä löytyy kans Stenhoj 4pilari akselistonostimen kanssa. Ja joskus harvoin jos tarvinnu henkilöbiilin helmoja hitsailla niin nostaa ensin toisenpään ylös ja pukit alle ja sit toinenpää ylös ![]()
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4 Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla -Dodge Ramcharger (offi-projekti) -Nissan Patrol SOA vm-88 -Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS" +liuta muita harraste ajoneuvoja WUOKSI OFFROAD |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Itsellä myös tuo Launch Techin kiinankone. Ylhäältä avoin malli sähköisellä lukituksen avaamisella, 3500kg kuormalla.
Aika paljon nyt nostellut autoja, moottoreita ja muuta, toiminut ongelmitta. Kasaus hyvinkin simppeli. Pienet lisälevyt jalkojen ympärille asennusvaiheessa tein 10mm plootusta. Valua on alla 120mm ja Hiltin kemiallisilla kiinni. Ainakin tähän asti on kestänyt Transittia ja vanejakin nostella. Osahan noista on epäsymmetrisillä nostojaloilla ja osa symmetrisillä. Epäsymmetrisien kanssa (etutassut lyhyemmät ja ehkä muotoillut) on välillä aika paskamaisia jos nostelee pitkä-akselivälisiä laitteita. Esim. pitkää Transittia on vittumainen nostaa noilla symmetrisilläkin kun ei millään meinaa ylettyä järkeviin nostokohtiin.
__________________
Land Rover Discovery TD5 ´00, Lada Niva 1600 ´84, |
#3
|
|||
|
|||
![]() ![]() Itsellä on tuon kaltainen laitos käytössä. Tosin hieman pienemmässä koossa. Tuo näyttää aika järeelle nimittäin. Mutta saman kaltainen runko ja toiminta tuossa näyttäisi olevan hieman suuremmassa koossa vaan. Oma nosturi nostaa muistaakseni 2400kg. Taisi nostaa jonnekin reilu metriin? Kovin kehuttava se ei ole, mutta on liikuteltavissa. Saa siis pois edestä jos ei tarvi nosturia. Menee kohtuu pieneen tilaan. Yleensä kun sitä ei käytetä niin pusketaan se sivupöydän alle. Joku patentti pitäisi keksiä sen liikuttamiseen, kun tällä hetkellä se on hieman hankalasti toteutettu. Kyllä se mukavasti hommia helpottaa kun tuolla sen auton nostaa ylös. Ennen ensimmäistä pykälää tuo yleensä tuppaa pompottaan autoa. En tie onko jostain öljyistä kiinni? Lisäksi nuo tassut saisi olla hieman pidemmät. Oisko siinä nyt joku n. 30cm sivulle levittävät tassut. Aika tarkkaan saa autoa ajella päälle. Hieman korkea tuo myös on, koska normi henkilöautoa kun tuohon päälle ajaa niin ei saa olla kyllä yhtään madallettu. IKH:ssa taisi muinoin maksaa joku vajaa 1000e. Ei näyttänyt enää olevan valikoimissa. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Joo tuommoinen "rengasnostin" himottais kovasti itseäkin että sais edes rattaat kunnolla ilmaan ja istumaan auton alle niin olis bravuuri..
Sitten ku kattoo jotain nettikonetta tms niin semmoset ilmanpainetötteröt missä toinen pussi vuotaa maksaa 2000 € ![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Tuollainen Launch se sitten tuli...
http://www.elekma.com/tlt235sba Lattian piikkaukseen ja valuun vaan joutuu, 100mm on vanha valu. Eikä sekään oikein häävissä kunnossa.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#6
|
|||
|
|||
![]() Saksinostin?
Täällä myös kova pohdinta käynnissä. Nostin pitää laittaa nyt kun on tilaa sille, mutta ei tilaa toisaalta rajattomastikaan ole. Kaksipilarinen ei oikein ole innostanut. Ilmeisesti joko täysmittaisilla silloilla oleva saksinostin akselikeventimellä tai sitten helmoista/rungosta nostava lyhytsiltainen saksi.
Nelitolppaa tuskin tulee, kun se vie eniten tilaa ja on ne tolpat pystyssä aina. 1-pilarista en laita, vaikka vähän tilaa viekin (ja olisi jopa siirreltävä), kun siinä on aina alustan keskialue varattuna. Kaksipilari ja lyhyt saksi olisi vähiten tilaa varaavat ratkaisut. Pitkäsiltainen saksi ottaa lattialta tilaa sen 5-6 metriä pituussuunnassa, mutta saksinostin on toisaalta kapea, vain vähän päälle 2 metriä. Onko porukalla kokemusta noista lyhytsiltaisista saksinostimista, siis tällä periaatteella olevat: http://www.elekma.com/saksinostin_tlt632af. MInkälaisia ovat maasturien laitossa tai pakettiautojen kanssa? Onko nosto-ongelmia tai tuleeko kiikkerä, jos pitkää pakua nostaa tullaisella keskeltä? Helmojen sijasta saa nostettua rungosta, kun tekee sopivat välipalat siltojen välille, mutta sitten tulee kaksi poikittaista estettä keskialueelle. Alkaa silloin olla sama ongelma kuin yksipilarisella.
__________________
Jukka |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Tuolta olis nyt tulossa 2-pilarinostin,ens viikolla asennus,pääsee
näkemään minkälainen..saksinostimiakin näkyy samasta paikasta löytyvän. Siinä 1700e alveineen tuli tuolle perusmallille hintaa
__________________
http://www.cfline.fi/ |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
150mm on tarkoitus omaan halliin tulla tolppien kohdille valua ja luultavasti tolppiin vielä noin 10mm levystä vähän alkuperäisiä isommat tassut.. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Itsellä on juuri tuo TLT235SBA ja nosteltu tonnin kuormalla olevaa pitkää Transittia ja Baron Cruiseria. Lantikan Disco II siinä killuu yhtenään. Hyvä ja tukeva kone mielestäni.
Itsellä on tosiaan siinä 10mm plootusta lisätassut, joihin leikattu kolot nosturin omille tassuille. Kulmista kiinni betonissa. Valua 120mm ja Hiltin kemiallisilla ankkureilla. Tuohon malliin siis nuo lisäplootut
__________________
Land Rover Discovery TD5 ´00, Lada Niva 1600 ´84, |
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Valettiin suunnilleen neliön alalle uudet 30cm paksut anturat tolppien alle ja vanhaan lattiaan kiinni, kiinnityspultit hitsattiin rautakehikoihin jotka upotettiin noihin valuihin. Valun ajan nuo kehikot oli kiinni jigissä joka piti pultit tarkasti oikealla kohtaa tulevaa tolppien asennusta varten.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Pakkasnestemittareista kokemuksia? | KarvaTurpa | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 25.01.2010 08:19 |
kokemuksia | petrool | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 15.12.2008 20:14 |
KOKEMUKSIA DAIHATSUSTA?? | RJ70 | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 07.03.2007 23:03 |
Offitalvirenkaat, kokemuksia? | Killman | Tekniikka & Jutustelu | 60 | 12.11.2006 22:13 |
KOKEMUKSIA ? | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 22.02.2006 09:10 |