![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() ittellä launch merkkinen kiinan nostin ollu vuodesta 2008. ahkerasti käytetty ja nostettu kaikkee muutakin kun autoja, kaivurin kauhoja yms...roikkuen vaan yhdessä tassussa. ikinä ollu yhtäkään vikaa,aina nostanu ja laskenu.tyytyvänen ollu, ehkä ainoo kiinan tuote mitä mulla ollu, mistä ollu 100% tyytyväinen.
__________________
alumiini ja erikoishitsaukset palstalaisille edullisesti. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Itellä OMA-502:nen tallissa, mikä on 2 pilari mallia. Nostomuttereita siihen on vaihdeltu, kahdet orkkikset ja viimesimmät tuli laakeripronssista. Markka aikaan ostettu ja autokorjaamo käytössä ollut ja nyt pelkästään harraste, kun ukko pistänyt firman ovet kii (-10).
Suunnitelmissa uusia hydemalliks, tai laittaa toinen ku talliin mahtuu. Tai sit teen lisähallia ja sinne tuon hydemallin. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
98 vuotinen stenhoj 4-pilari silta nosturi. Akseli nostimella. Löytyy meiltä.
2 pilarista en tykkää ku joutuu kontata laittelee niitä tassuja ja joskus joutuu liikutella autoa että saa ne hyvin, Silta nosturi se vaan on niin kiva, sen kun ajaa päälle ja nostaa ylös ![]() Onhan siinä 2 pilarissaki jotain parempaa ku siltanosturissa. Esim. renkaat roikkuu, ei tarvii erikseen nostaa ilmaan. Jos nosturia oisin ostamassa ni kyllä mieluummin ostaisin 20v laatu merkin kun uuden kiinan kuran. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
E: Siltamallia vierastan vähän kun hitsaushommissa tahtoo olla tiellä ne sillat noiden matalien henkilöbiilien kanssa.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori Viimeksi muokannut Jappi : 05.02.2015 22:13 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Iteltä löytyy kans Stenhoj 4pilari akselistonostimen kanssa. Ja joskus harvoin jos tarvinnu henkilöbiilin helmoja hitsailla niin nostaa ensin toisenpään ylös ja pukit alle ja sit toinenpää ylös
![]()
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4 Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla -Dodge Ramcharger (offi-projekti) -Nissan Patrol SOA vm-88 -Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS" +liuta muita harraste ajoneuvoja WUOKSI OFFROAD |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Itsellä myös tuo Launch Techin kiinankone. Ylhäältä avoin malli sähköisellä lukituksen avaamisella, 3500kg kuormalla.
Aika paljon nyt nostellut autoja, moottoreita ja muuta, toiminut ongelmitta. Kasaus hyvinkin simppeli. Pienet lisälevyt jalkojen ympärille asennusvaiheessa tein 10mm plootusta. Valua on alla 120mm ja Hiltin kemiallisilla kiinni. Ainakin tähän asti on kestänyt Transittia ja vanejakin nostella. Osahan noista on epäsymmetrisillä nostojaloilla ja osa symmetrisillä. Epäsymmetrisien kanssa (etutassut lyhyemmät ja ehkä muotoillut) on välillä aika paskamaisia jos nostelee pitkä-akselivälisiä laitteita. Esim. pitkää Transittia on vittumainen nostaa noilla symmetrisilläkin kun ei millään meinaa ylettyä järkeviin nostokohtiin.
__________________
Land Rover Discovery TD5 ´00, Lada Niva 1600 ´84, |
#7
|
|||
|
|||
![]() ![]() Itsellä on tuon kaltainen laitos käytössä. Tosin hieman pienemmässä koossa. Tuo näyttää aika järeelle nimittäin. Mutta saman kaltainen runko ja toiminta tuossa näyttäisi olevan hieman suuremmassa koossa vaan. Oma nosturi nostaa muistaakseni 2400kg. Taisi nostaa jonnekin reilu metriin? Kovin kehuttava se ei ole, mutta on liikuteltavissa. Saa siis pois edestä jos ei tarvi nosturia. Menee kohtuu pieneen tilaan. Yleensä kun sitä ei käytetä niin pusketaan se sivupöydän alle. Joku patentti pitäisi keksiä sen liikuttamiseen, kun tällä hetkellä se on hieman hankalasti toteutettu. Kyllä se mukavasti hommia helpottaa kun tuolla sen auton nostaa ylös. Ennen ensimmäistä pykälää tuo yleensä tuppaa pompottaan autoa. En tie onko jostain öljyistä kiinni? Lisäksi nuo tassut saisi olla hieman pidemmät. Oisko siinä nyt joku n. 30cm sivulle levittävät tassut. Aika tarkkaan saa autoa ajella päälle. Hieman korkea tuo myös on, koska normi henkilöautoa kun tuohon päälle ajaa niin ei saa olla kyllä yhtään madallettu. IKH:ssa taisi muinoin maksaa joku vajaa 1000e. Ei näyttänyt enää olevan valikoimissa. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Joo tuommoinen "rengasnostin" himottais kovasti itseäkin että sais edes rattaat kunnolla ilmaan ja istumaan auton alle niin olis bravuuri..
Sitten ku kattoo jotain nettikonetta tms niin semmoset ilmanpainetötteröt missä toinen pussi vuotaa maksaa 2000 € ![]() |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Tuollainen Launch se sitten tuli...
http://www.elekma.com/tlt235sba Lattian piikkaukseen ja valuun vaan joutuu, 100mm on vanha valu. Eikä sekään oikein häävissä kunnossa.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Pakkasnestemittareista kokemuksia? | KarvaTurpa | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 25.01.2010 08:19 |
kokemuksia | petrool | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 15.12.2008 20:14 |
KOKEMUKSIA DAIHATSUSTA?? | RJ70 | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 07.03.2007 23:03 |
Offitalvirenkaat, kokemuksia? | Killman | Tekniikka & Jutustelu | 60 | 12.11.2006 22:13 |
KOKEMUKSIA ? | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 22.02.2006 09:10 |