Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 31.01.2015, 20:54
PH75 PH75 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Utajärvi
Viestit: 677
Perusasetus

Noista hj:n jousista vielä, että ei samaksi autoksi jousituksen puolesta uskoisi, kun vaihdoin väsähtäneet alkuperäiset Ome:n korotusjousiin, jolla noin 10tkm nyt ajettu. Aluksi turhan jäykät, mutta nyt pehmenneet mukaviksi kilometrien myötä. Ei tietenkään kierrejousille mukavuudessa pärjää, mutta nyt eroa entisiin ei voi olla huomaamatta.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 02.02.2015, 08:30
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.879
Perusasetus

Itsellä kun on ollut HJ-60 korotettuna omen alustalla varustettuna ja Terracan korotettuna Ironmanin alustalla varustettuna niin kyllä tuo Terracan hakkaa mennen tullen cruisen ajomukavuudessa. Lisäksi Terracania ei tarvi hitsata joka hemmetin vuosi. En oikein vertaisi mitään 80-luvun mätää paskaa 2000-luvun maasturiin. Enkä kyllä itse edes ajaisi ihan samoihin paikkoihin 80-luvun paskalla tai 2000-luvun menopelillä. 80-luvulla puskurit ja helmat ei ollut muovia Onhan tuossa vakiona pohjapanssarikin muovia. Ei tainnut 80-luvulla olla.. Tuollaisen 2000-luvun maasturin kun viet metsään niin jos sillä alat jotain hardcore offia ajeleen niin saat varautua puskureiden ja helmojen vaihtoon. Onhan nuo levikkeetkin muovia. Tuskin kestää osumaa. Sellaista kevyttä offia voi kyllä ajella niin ei nuo muoviosat hajoa. Vanhemmilla peleillä ei niin tarvi muovista välittää kun ei niissä ole muovia.

Kyllä tuo Terracan etenee myös maastossa, mutta tosiaan rengastus vaikuttaa aika paljon. En oikeesti usko että metsästys hommissa pitää olla joku himmeä korotettu maasturi 35" renkailla ja vinssi nokalla. Mitä noita metsästys porukoita nähnyt tuolla tien varsissa niin aika harvalla on ylipäätään maasturia. Ne maasturit mitä siellä on, on yleensä täysin vakioita. Lavapelejä ehkä enemmän. Mutta edelleenkin 2" korotussetti + mutarenkaat niin kyllä etenee. Eikä ole edes kallis tehdä. Ironmanin setti maksoi huikeat 140e. Apparin puolella jousen vaihto vie sellaisen 10min. Kuskin puolelle vähän pidempään kun se akseli ei tukirakenteen takia jousta niin paljoa.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 07.02.2015, 20:09
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 1.195
Perusasetus

Nerd-O puhuu asiaa, pick-upille vois olla enemmän käyttöä kuin henkilömaasturille.
Ihmiset kävelee mettään mutta se kaato enää ei pois sieltä. Yleensä kai sekin porukalla raahataan uralle mutta kai joskus maastokelpoinen pickuppi vois vähentää hikoilua. Kevyet pickupit on muutenkin kovia kulkemaan..
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig,
after a couple of hours you realize the pig likes it.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 07.02.2015, 20:53
kuraputti kuraputti ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.03.07
Sijainti: yppäri, Finland.
Viestit: 95
Perusasetus

Tuppaa nuo maanomistajat vaan hivenen pahottaan mieltänsä ku käy autolla raadon vaikka hirvenpyynnisä hakemaan, ku monesti ne tiet tuppaa olemaan vaan talavikäyttöön eikä tosiaankaan kestä ajamista syksyllä kun tuppaa vielä olemaan märkää.
Itellä ollu monesti mönkiä mukana kärrysä vaikka koko päivän jos kauemmas mennee jahtiin ja siihen vetopulkka niin ei yleensä kukaan mieltään pahota suuremmin kun raatua noutaa. Se järki on siinä jahtihommasa se mikä kannattaa ja vähemmän vituttaa ihtiäkin kun ei tuu turhia huutamisia kun mennee möyriin jonku talavitiet vituksi.
Jos nyt alakasin uutta jahtiautua hakemaan niin se ois luultavasti lavapirssi josa ois pitkä hytti ja semmonen lava minne sen mönkiän sais justiinsa mahtummaan.
Niitä kauhioita korotuksia ja maartorenkaita en ole kokenu tarvihtevani vielä reilun 15 vuojen kokemuksella nuista hommista vaan nykki mennään suht vakio tällisä olevalla pirkkapajerolla.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 07.02.2015, 20:55
kuraputti kuraputti ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.03.07
Sijainti: yppäri, Finland.
Viestit: 95
Perusasetus

Niin ja tuohon huonoon paikkaan on vielä semmonen reppumallin polttomoottorivinssi ja siihen 150m köyttä niin ei vielä oo sattunu semmosta kaatua ettei 2 mieheen ois saatu pois.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan HJ61 lukko akselit! MehtäSika O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 29.11.2009 16:34
Myyty Toyota HJ61 akselit Jeep-Ukko O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 9 19.11.2009 18:59
Myyty lukko akselit hj61 GENOBI O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 9 24.02.2009 11:36
M: HJ61 akselit yms. O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 27.01.2007 09:29
M: Hj61:n lukolliset akselit Pauli O/M/V Muut 0 03.04.2004 09:26


Sivu luotu: 14:38 (GMT +2).