![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Eli jos muuttaa henkilöauton huoltoautoksi nii vero tulee maksettavaksi, vaikka omamassa ylittäis 1875 kg?
Itellä 00 frontera eikä Taija painot pakuksi riittää. Kokonaismassa 2450 ja omamassa 1856. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Joo, mut -00 Fronterahan on täyden veron auto. Hullua tehä huoltoautoo kun saa normipakuks penkit poistamalla ilman autoveroo.
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Mitäs tuo 2500 kg vähimmäismäärä meinaa.
"Pakettiauto on alennetun autoveron alainen, jos se täyttää seuraavat edellytykset (autoverolaki 8§): auton kokonaismassa on yli 2 500 kilogrammaa" Ei papereitten mukaan ole yli. Suurin sallittu kokonaismassa oli jotain 2200, tarkkaa nyt muista. Oma massa tais olla 1856 |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Gr patu rekattu huoltoautoksi 2014 ja otin sen juuri nimiini. Kysyivät konttorilla että pidetäänkö huoltsikkana ja vastasin tietty joo.. ex henkilö auto kyseessä. Ei eikai tästä nyt voi mitään seuraamuksia tulla? Pakuttaa ei kiinnosta koska 3 paikkaa tarvin. Henkilöautoksi en takasin halua juurikin verojen takia.
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ja huoltoauto on pakettiauto. Samalla tavalla "tavallisessa" pakettiautossakin saa olla se kolme henkeä etupenkeillä. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Mut mites, vieläkö alle -83 maasturin saa muuttaa verottomasti maastohenkilöautoksi?
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Oishan tääkin palsta kusessa ilman katsastusmies Mattia
![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Autoverosta saa alea jos täyttää 8§:n vaatimukset, siis jos se menis maksuun.
Lainaus:
|
#11
|
|||
|
|||
![]()
Eli esim. LN65 hiluksi kun muutetaan pakusta huoltoautoksi ni veroa mätkähtää? Tarkoitus siis typistää lava ja samalla flat bed kun orkkis lavasta ei oo mitään jäljellä. Ja leimalle päästään aikasintaan vuoden päästä.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä. |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Mä oon koittanu selvittää vm.81 pitkän G300 diesel mesen joka o muutettu 2paikkaseks pakuks n.10vuotta sitten.. tahtosin tuon henkilöautoksi joko 5paikkanen tai alkuperäsissä papereissa oleva 7paikkanen.
Mutta kuulemma siitäkin tulee jotain veroa maksettavaksi sen mukaan miksi tulli auton arvioi.. ja ton ikäsen aiton verotustietoja ei juuri köydy tullin sivuilta. Trafin täti sanoi että auton arvo kertaa 0.44% ja laski että jos 5000€ auto ni vero ois ollu muistaakseni 2200€. Noin vanhassa vois verojäädä kuitenkin kohtuulliseksi mutta hintahaitari esim. nettiautossa tosi laaja. Mittaristo o satkun välein nollaaantuva ja kilometrit vaikuttaa suuresti paras kai sanoa että on 900tkm ajettu.. jollon arvo katotaan pienemmäksi jos tuollasen päädyn hommaamaan.
__________________
PäHäMa Pamaas SLCK Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980 Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982 Ex. Suzuki Jimny 2006 Ex. Toyota Landcruiser RJ70 Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981 Ex. Hilux LN65 Ex. Volvo C303 Ex. Hilux LN65 Ex. Suzuki 413 Ex. Range 3.5L +hj akselit Ex. L200 |
#13
|
||||
|
||||
![]()
RIPAX: joo, veromätky tulee
Vilkutin: halvemmalla saat kun ostat ulkomailta käytetyn, ennen 1.11.1983 käyttöönotetun saat tullattua veroitta = 0 % = 0 €. Tai eihän sulle veroja tuu tuostakaa jos otteessa ei lue esim. "autoverolain 23§ mukainen pakettiauto" |
#14
|
||||
|
||||
![]()
Joku 2.3 paku oli verotus luokka tms eli kai tosta jotai tulee ois vaa kiva tietää minkä arvosena tulli tollasta pitää.
__________________
PäHäMa Pamaas SLCK Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980 Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982 Ex. Suzuki Jimny 2006 Ex. Toyota Landcruiser RJ70 Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981 Ex. Hilux LN65 Ex. Volvo C303 Ex. Hilux LN65 Ex. Suzuki 413 Ex. Range 3.5L +hj akselit Ex. L200 |
#15
|
|||
|
|||
![]()
Jos nykypäivinä ostaa valmiiksi huoltoautoksi rekatun niin ei seuraa uudella omistajalla mitään veroseuraamuksia? Tai entäpä jos huoltostatuksesta muuttaa pakettiautoksi?
|
#16
|
||||
|
||||
![]()
Eli saapiko -05 nissan king cab:in huoltoautoksi ilman ylimääräisiä veroseuraamuksia?? Omapaino otteessa 1830kg.
Lavalla on kiinteesti akut ja paineilmavehkeet, joten ei taida enää pakettiauton edellytyksiä kinkyssä olla. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
WORRYCROSSI 31.10.15 Tulokset, kuvia, videoita... | Patu925 | Tapahtumat | 111 | 07.11.2015 16:53 |
Juhannus Trial 2015 Peruttu, muutettu ajelupäiväksi 13.6.2015 | sirP | Tapahtumat | 95 | 22.06.2015 20:54 |
Suur Maasturite Talvesprint 2015 23-24.01.2015 | Kynnapas | Tapahtumat | 6 | 28.01.2015 22:54 |
Autovero | juuso* | Chit-Chat | 9 | 17.12.2012 18:37 |
Autovero | JERKKU | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 25.06.2005 22:30 |