![]() |
|
Huoltoautomuutoksesta autovero 1.1.2015 alkaen!
Tais loppua tähän tämä homma.
Alan tiedotteesta: Lainaus:
|
Ei jaksa edes harmittaa..:D
Ei noita vanhoja maastureita hirveästi tunnu tarjolla olevan enää henkilöautoina. |
Rekattu oma huoltariksi jo kaaaaaauan sitten joten ei hirveästi painosta. Mutta hyvä sentään että tullut jotain tolkkua tohon verotukseen jos joku haluaa sen tehdä. Ettei tartte maksaa uuden hintaa veroa jostain 3000000 ajetusta vanhasta paskasta :)
|
Öö siis tyhmä ei nyt tajunnut luettua tekstiä, ittellä kiisseli pajero joka on rekattu huoltoautoksi niin tuleeko siihen jtn veroseuraamuksia vai jos meinaa rekata huoltoautoksi nyt nii sitte tulee?
|
Lainaus:
Toisaalta tämähän tarkoittaa myös sitä että esmes vanhan dieselöidyn Suzukin saa rekisteröityä pakettiautoksi, mutta pitää maksaa autoveroa n. 15% nykyarvosta. |
Lainaus:
Eli koskee siis vain tulevia muutoksia. |
mitens käy patrollin mille on tulossa mallisarjan muutos, eli työn alla on tehdä lavapatukka joka on jo valmiiksi n1 niin säilyykö se vielä n1mallina? kunhan lava on sen 185cm.:confused: olikohan toi nyt tarpeeksi vaikeasti selitetty:)
|
Ei vaikuta.
|
Mut pickupiks leimatun patrollin muuttaminen huoltoautoks, et sais lavaa typistää, ei enää ilmeisest sit enää kannata?
|
Menee sen pakuksleimaamispäivän säännöillä, eli toimii lavakikkailu niinkuin tähänkin asti.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Eli jos muuttaa henkilöauton huoltoautoksi nii vero tulee maksettavaksi, vaikka omamassa ylittäis 1875 kg?
Itellä 00 frontera eikä Taija painot pakuksi riittää. Kokonaismassa 2450 ja omamassa 1856. |
Lainaus:
|
Mitäs tuo 2500 kg vähimmäismäärä meinaa.
"Pakettiauto on alennetun autoveron alainen, jos se täyttää seuraavat edellytykset (autoverolaki 8§): auton kokonaismassa on yli 2 500 kilogrammaa" Ei papereitten mukaan ole yli. Suurin sallittu kokonaismassa oli jotain 2200, tarkkaa nyt muista. Oma massa tais olla 1856 |
Gr patu rekattu huoltoautoksi 2014 ja otin sen juuri nimiini. Kysyivät konttorilla että pidetäänkö huoltsikkana ja vastasin tietty joo.. ex henkilö auto kyseessä. Ei eikai tästä nyt voi mitään seuraamuksia tulla? Pakuttaa ei kiinnosta koska 3 paikkaa tarvin. Henkilöautoksi en takasin halua juurikin verojen takia.
|
Lainaus:
Ja huoltoauto on pakettiauto. Samalla tavalla "tavallisessa" pakettiautossakin saa olla se kolme henkeä etupenkeillä. |
Oishan tääkin palsta kusessa ilman katsastusmies Mattia:D eiku siis oikeesti kovasti kiitoksia Matille et jaksaa kertoa ja tulkita näitä suomalian "hienoja" päätöksiä meille palstalaisille.
|
No mites se menee saako hj61sestä pakun ja aleneeko käyttömaksu paljonkin,entäs hdj80.
|
Lainaus:
Lainaus:
|
Mut mites, vieläkö alle -83 maasturin saa muuttaa verottomasti maastohenkilöautoksi?
|
Lainaus:
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Tyhmä ei nyt vieläkään tajunnu! Otataan tilanne: On 9 paikkanen HDJ. Verot heti vitusti. Muutos huoltoautoks,et verot putois , ni tuleeko siitä joku lisä maksu? Ja saako enää 3+3 pakuks leimattua esim Hodaria/61/60? Meniköhän jo selitys vaiheessa vituiks...
|
Sivu luotu: 12:33 (GMT +2). |
|