Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 29.01.2015, 14:45
Castrol:n Avatar
Castrol Castrol ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 08.07.03
Sijainti: Helsinki,Suomi
Viestit: 869
Perusasetus

Rekattu oma huoltariksi jo kaaaaaauan sitten joten ei hirveästi painosta. Mutta hyvä sentään että tullut jotain tolkkua tohon verotukseen jos joku haluaa sen tehdä. Ettei tartte maksaa uuden hintaa veroa jostain 3000000 ajetusta vanhasta paskasta

__________________
Neljä pyörää joista suuri osa mustia ja pyöreitä.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 29.01.2015, 15:28
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Öö siis tyhmä ei nyt tajunnut luettua tekstiä, ittellä kiisseli pajero joka on rekattu huoltoautoksi niin tuleeko siihen jtn veroseuraamuksia vai jos meinaa rekata huoltoautoksi nyt nii sitte tulee?
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 29.01.2015, 15:58
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.061
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja cybress Näytä viesti
Öö siis tyhmä ei nyt tajunnut luettua tekstiä, ittellä kiisseli pajero joka on rekattu huoltoautoksi niin tuleeko siihen jtn veroseuraamuksia vai jos meinaa rekata huoltoautoksi nyt nii sitte tulee?
1.1.2015 jälkeen tehdyistä muutoskatsastuksista tulee, eli ei kannata rekisteröidä huoltoautoksi. Jos pakun haluaa niin halvemmalla selviää ilman "huoltoautostatusta", edellyttäen että autoverolain 8§:n vaatimukset täyttyy (mm. >2500 kg kokonaismassa ja 680 kg kantavuutta). Joka tapauksessa huoltoauto-ajoneuvoryhmä on turha ja vain rasite, jos pakuksi rekisteröidään nykyään.

Toisaalta tämähän tarkoittaa myös sitä että esmes vanhan dieselöidyn Suzukin saa rekisteröityä pakettiautoksi, mutta pitää maksaa autoveroa n. 15% nykyarvosta.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 17.02.2015, 21:31
-teemu -teemu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.03.05
Sijainti: Finland.
Viestit: 166
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti

Toisaalta tämähän tarkoittaa myös sitä että esmes vanhan dieselöidyn Suzukin saa rekisteröityä pakettiautoksi, mutta pitää maksaa autoveroa n. 15% nykyarvosta.
Jos viitsit vastata niin suuresti kiitän.

Itsellä moinen dieselöity Suzuki -89. Oletetaan että arvo on 1000€ (henkilöauto), joten veroja tulisi maksuun noin 150€? Vuodessa tulee tällähetkellä käytöstä veroa jotain +400€. mihin ajoneuvoluokkaan tuon voisi muutoskatsastaa ja paljonko vaikuttaisi vuotuisiin veroihin?

Tehdäänkö tässä siis alennetun veron maasturista täyden veron paku, jolloin voin laillisesti ottaa myös voimanulosoton pois?
-Teemu
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 17.02.2015, 22:51
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.061
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -teemu Näytä viesti
Jos viitsit vastata niin suuresti kiitän.

Itsellä moinen dieselöity Suzuki -89. Oletetaan että arvo on 1000€ (henkilöauto), joten veroja tulisi maksuun noin 150€? Vuodessa tulee tällähetkellä käytöstä veroa jotain +400€. mihin ajoneuvoluokkaan tuon voisi muutoskatsastaa ja paljonko vaikuttaisi vuotuisiin veroihin?

Tehdäänkö tässä siis alennetun veron maasturista täyden veron paku, jolloin voin laillisesti ottaa myös voimanulosoton pois?
-Teemu
N1-luokkaan. Verot 2-paikkaisena laskee dieselveron osalta 0,055€/pvä/kok.massan alkavat sadat kilot - 0,009€/pvä/kok.m.alk.kg. Eli tippusko n. 250€/vuosi alemmaksi. Ja ulosottopakko katoaa samalla.

Viimeksi muokannut -MaTTi- : 17.02.2015 22:53
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 17.02.2015, 23:19
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

tuotatuota, ei ole ihan suoranaisesti huoltoautojuttua eli pieni offtopic, mutta mites näissä vanhoissa joissa, otteessa siis maastohenkilöauto ja 5 paikkanen, nuohan on alkujaan ollu kaikki 7 paikkasia, niin saako sinne nakata kolmannen rivin ilman kiukuttelua paikalleen, kunhan käy pyytämässä uuden otteen konttorilta, jossa henkilöluku on 7? kantavuuden pitäsi riittää heittämällä esim HJ/Y60 jne bussimallin maastureissa..
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 18.02.2015, 13:49
Jaza Jaza ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 14.02.15
Sijainti: Seinäjoki
Viestit: 2
Perusasetus

Matti. Vedin vain johtopäätöksen tuosta farkku asiasta ton hiluxin perusteella kun luulin ettei niissä mitään erottelua ollut vaikka näköjään olikin.


Mun pieneen päähän ei vaan mene tuo valtion logiikka. Miten kertaalleen maksetut verot katoaa tuossa 2 paikkaseksi pakuksi muuttaessa. Aika syrjivää vielä että ne katoaa vain maastureissa.

Eikös kho juuri rankaissut verottajaa tuontiautojen korkeammasta verotuksesta. perustellen ettei kaksi samanlaista autoa voi sisältää eri määrää veroa?
Jos tuollaisesta maksetaan kahteen kertaan vero niin eikö se ole vielä syrjivämpää?

Valtio ei ilmeisesti halua menettää dieselivero rahoja ja sen takia yrittää vähentää 2 paikkaiseksi muuttamista.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 29.01.2015, 16:00
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.269
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja cybress Näytä viesti
Öö siis tyhmä ei nyt tajunnut luettua tekstiä, ittellä kiisseli pajero joka on rekattu huoltoautoksi niin tuleeko siihen jtn veroseuraamuksia vai jos meinaa rekata huoltoautoksi nyt nii sitte tulee?
"muuttaminen huoltoautoksi aiheuttaa nyt aina veroseuraamuksen"

Eli koskee siis vain tulevia muutoksia.
__________________
-Pauli-
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 29.01.2015, 18:05
kimble7 kimble7 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 29.07.12
Sijainti: nousiainen
Viestit: 208
Perusasetus

mitens käy patrollin mille on tulossa mallisarjan muutos, eli työn alla on tehdä lavapatukka joka on jo valmiiksi n1 niin säilyykö se vielä n1mallina? kunhan lava on sen 185cm. olikohan toi nyt tarpeeksi vaikeasti selitetty
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 29.01.2015, 18:53
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.061
Perusasetus

Ei vaikuta.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 29.01.2015, 18:57
Sami89:n Avatar
Sami89 Sami89 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.02.11
Sijainti: Kotka
Viestit: 3.343
Perusasetus

Mut pickupiks leimatun patrollin muuttaminen huoltoautoks, et sais lavaa typistää, ei enää ilmeisest sit enää kannata?
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 29.01.2015, 19:40
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.061
Perusasetus

Menee sen pakuksleimaamispäivän säännöillä, eli toimii lavakikkailu niinkuin tähänkin asti.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
WORRYCROSSI 31.10.15 Tulokset, kuvia, videoita... Patu925 Tapahtumat 111 07.11.2015 16:53
Juhannus Trial 2015 Peruttu, muutettu ajelupäiväksi 13.6.2015 sirP Tapahtumat 95 22.06.2015 20:54
Suur Maasturite Talvesprint 2015 23-24.01.2015 Kynnapas Tapahtumat 6 28.01.2015 22:54
Autovero juuso* Chit-Chat 9 17.12.2012 18:37
Autovero JERKKU Tekniikka & Jutustelu 8 25.06.2005 22:30


Sivu luotu: 07:20 (GMT +2).