Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 29.01.2015, 14:15
Castrol:n Avatar
Castrol Castrol ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 08.07.03
Sijainti: Helsinki,Suomi
Viestit: 869
Perusasetus

Eiköhän suurin osa tuosta kestämättömyydestä selity sillä +20 vuoden käytöstä ja se paikat rikkoo sitten kun on raskaampi ajotyyli. Toki onhan siinä enemmän spooreja että pitäs vähän ennemmän jakaa sitä momenttia kun on enempi pintoja niitä vastaanottamassa. Mutta en ole ikinä emppiiristä tutkimusta tehnyt. Vain lukenut juttuja

__________________
Neljä pyörää joista suuri osa mustia ja pyöreitä.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 29.01.2015, 18:48
JNaukki:n Avatar
JNaukki JNaukki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.08.11
Sijainti: Alavieska,suomi
Viestit: 482
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Castrol Näytä viesti
Eiköhän suurin osa tuosta kestämättömyydestä selity sillä +20 vuoden käytöstä ja se paikat rikkoo sitten kun on raskaampi ajotyyli. Toki onhan siinä enemmän spooreja että pitäs vähän ennemmän jakaa sitä momenttia kun on enempi pintoja niitä vastaanottamassa. Mutta en ole ikinä emppiiristä tutkimusta tehnyt. Vain lukenut juttuja
joo eipä vanhoilta paljo ajetuilta osilta tarvi ihmeitä odottaa...

ja kai ne 24 splinet kestävämpiä on ku nuo 10splinet mutta kysymys onkin kuinka paljon,saako sijoitettuun euromäärään nähden kuinka paljon kestävyyttä...mut kait se on niitä 24spline palikoita johonki väliin ruvettava haalimaan ku ei innosta akselinvaihtokaan...
__________________
RRC -87
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 31.01.2015, 16:54
JNaukki:n Avatar
JNaukki JNaukki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.08.11
Sijainti: Alavieska,suomi
Viestit: 482
Perusasetus

ajamassa käyty...eikä ilman vahinkoja tietenkään..molemmat etu parkki/vilkku hässäkät lensi helvettiin,etulokasuoja repesi ja pisteenä iin päälle rengas räjähti,tuoreesta maalipinnasta puhumattakaan..mutta murros kesti ja hauskaa oli taas... sitten asiaan,eikö tuohon vehkeeseen saa mistään hi-steer palikoita,sais heittää mäelle tuolta etuakselista tuon jumalattoman kaukalon...?
onko valmiita sarjoja,tai tekeekö kukaan???ei ainakaan ole tullut vastaan vaikka olen koittanut etsiä interwebin ihmeellisestä maailmasta...
__________________
RRC -87
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 01.02.2015, 14:23
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus



Jokunen vuosi sitten mittailin:
Lainaus:
Mittailin vähän murroksia ja vetareita, kun en muutakaan jaksanu tehdä:
Ihmeteltävänä oli roverin alkuperäinen 10 urainen etuvetari ja siihen sopiva murros, karpiolan 24 urainen etuvetari ja ashcroftin kromomurros. Toyotalaisia oli vakiovetari HJ:sta, URW made in japan murros sekä longfieldin 27poorinen kromomurros.

Koodi:
Vetarit järjestyksessä   rover10, rover24, toyota
Vetarin ohkaisin kohta:     27.0    27.4    28.4
Sisäpään poorit päältä:     28.1    31.3    32.8
Sisäpään poorit pohjalta:   25.0    29.0    31.1

Murrokset järjestyksessä rover, ashcroft, toyota, longfield
Maljan halkaisija:        92.0    92.7     90.0     92.7
Tumpin paksuus:           27.0    31.6     31.4     32.5
Maljan seinämä:            5.7     6.4      4.7      5.7
Maljan seinämä mitattu purkamatta murrosta tönärillä, eli aika paljon "sinnepäin"?
Ohajusosia en oo nähny, aavistuksen hankalampi toteuttaa kun on valuosat eikä irtonaiset kuten muissa merkeissä yleensä. Ja jos alkaa rakentamaan uutta ohjaus tai akseleita vaihtamaan muunmerkkisiin, niin kannattaa katsella mahtuuko panhard, ohjausvarsi, raidetanko ja öljypohja samaan aikaan. Ahdasta voi olla mutta tehtävissä.
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 02.02.2015, 00:33
JNaukki:n Avatar
JNaukki JNaukki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.08.11
Sijainti: Alavieska,suomi
Viestit: 482
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja baxxter Näytä viesti


Jokunen vuosi sitten mittailin:


Ohajusosia en oo nähny, aavistuksen hankalampi toteuttaa kun on valuosat eikä irtonaiset kuten muissa merkeissä yleensä. Ja jos alkaa rakentamaan uutta ohjaus tai akseleita vaihtamaan muunmerkkisiin, niin kannattaa katsella mahtuuko panhard, ohjausvarsi, raidetanko ja öljypohja samaan aikaan. Ahdasta voi olla mutta tehtävissä.
onhan noissa jonkinverran enempi ainaki tavaraa noissa 24spline osissa,lienekkö sitten vielä materiaalikin jotain kestävämpää ku orkkiksissa...?

akselin vaihto ei ainakaan tässä vaiheessa kiinnosta ja taitaa jäädä hi-steeri n tekeminenkin väliin,eihän noita ohjauksen osia saa itse tehdä?

seuraillaan miten paikat kestää ku viikon päästä vaihtaa nuo isommat renkaat alle,jos se alkais akselin vaihto kiinnostamaan...

nyt alla on pyöriny malatesta kaimanit koossa 235/85/16 ja uudet renkaat on boggerit koossa 35/14.5/15...
__________________
RRC -87
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 02.02.2015, 01:03
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JNaukki Näytä viesti
onhan noissa jonkinverran enempi ainaki tavaraa noissa 24spline osissa,lienekkö sitten vielä materiaalikin jotain kestävämpää ku orkkiksissa...?

akselin vaihto ei ainakaan tässä vaiheessa kiinnosta ja taitaa jäädä hi-steeri n tekeminenkin väliin,eihän noita ohjauksen osia saa itse tehdä?

seuraillaan miten paikat kestää ku viikon päästä vaihtaa nuo isommat renkaat alle,jos se alkais akselin vaihto kiinnostamaan...

nyt alla on pyöriny malatesta kaimanit koossa 235/85/16 ja uudet renkaat on boggerit koossa 35/14.5/15...
Tuo poorien pohjalta otettu mitta on jo monta milliä eri, siitä se tykkää katketa varsinkin kun 10-poorinen on aika karkeaa tekoa. Ja noi vanhimmat rangeosat alkaa olemaan jo 45v vanhoja, ihan osien väsymisen lisäksi on materiaalit ja valmistustekniikka hieman saattaneet parantua.
10-poorisilla ja avoimilla perillä 35" boggeri kuulostaa remontilta
10-urasista lukoista ZeiZein kanssa samaa mieltä, ei kannata ostaa ellei saa niin halvalla että laittaa vain vahvemman tasauspyörästön takia

Sattui tänään käteen portaalivolvon vetoakseli, mitat käytännössä samat kuin roverin 24-uraisessa. Toki se portaaliboxin välitys pienentää vääntöä joten käytännössä kesto ihan eri.
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 02.02.2015, 11:10
kokkolanpoika:n Avatar
kokkolanpoika kokkolanpoika ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 06.10.06
Sijainti: Finland.
Viestit: 514
Perusasetus

Ashcroft sano että alkupään murrokset on kestävemmät kuin nuo uudemmat joissa kiintee stubi akseli.. Ja niiden etuvetarit on tehty sopimaan joko niiden omiin murroksiin,tai sitten noihin alkupään murroksiin..
Just tuli niiden 24spline lokkeri ja niiden HD 24spline veatrit.. Quaifen torseeni custom vetareineen lähtee myyntiin lähi tulevaisuudessa
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 03.03.2015, 22:39
JNaukki:n Avatar
JNaukki JNaukki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.08.11
Sijainti: Alavieska,suomi
Viestit: 482
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja baxxter Näytä viesti
Tuo poorien pohjalta otettu mitta on jo monta milliä eri, siitä se tykkää katketa varsinkin kun 10-poorinen on aika karkeaa tekoa. Ja noi vanhimmat rangeosat alkaa olemaan jo 45v vanhoja, ihan osien väsymisen lisäksi on materiaalit ja valmistustekniikka hieman saattaneet parantua.
10-poorisilla ja avoimilla perillä 35" boggeri kuulostaa remontilta
10-urasista lukoista ZeiZein kanssa samaa mieltä, ei kannata ostaa ellei saa niin halvalla että laittaa vain vahvemman tasauspyörästön takia

Sattui tänään käteen portaalivolvon vetoakseli, mitat käytännössä samat kuin roverin 24-uraisessa. Toki se portaaliboxin välitys pienentää vääntöä joten käytännössä kesto ihan eri.
Tässä onkin nuo vanhemmat murrokset tuolla irrallisella stubilla,ja tulihan tähän vkonloppuna taakse edullinen lukko ku oli jouten toinen Murikka missä oli pikkurattaat ottanu osumaa,mikkiliimaa runsaasti ja Murikka paikoilleen...:-) saa nähdä meneekö ensin vetoakseli vaiko lautaspyörä...
__________________
RRC -87
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Range Rover 3,5 V8 -87 MYYTY Marko.S O/M/V Ajoneuvot 16 07.04.2013 10:32
Myyty Range Rover V8 EFI -87 Niko O/M/V Ajoneuvot 15 24.10.2010 10:44
Myydään Range Rover osia 87-91 Holst O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 10 19.07.2009 18:06
Myyty Pilkotaan Range Rover vm.87 kuningaskulkuri O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 13 02.12.2008 23:15
Range Rover -87 EFI tyhjäkäyntiongelma Tekniikka & Jutustelu 4 14.11.2007 18:17


Sivu luotu: 09:29 (GMT +2).