Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 28.01.2015, 00:50
JNaukki:n Avatar
JNaukki JNaukki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.08.11
Sijainti: Alavieska,suomi
Viestit: 482
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Castrol Näytä viesti
Näähän on niitä User erroreita =) Ei ne hajoa ne on vaan väärin käytettyjä heheheh
samaa mieltä...

haaveilin jo hd murroksia mutta 510 puntaa murroksista oli himppasen kallis meikäläisen makuun...

__________________
RRC -87

Viimeksi muokannut JNaukki : 28.01.2015 00:52
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 28.01.2015, 10:58
ZeiZei:n Avatar
ZeiZei ZeiZei ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.12.03
Sijainti: Keminmaa, Finland.
Viestit: 2.971
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JNaukki Näytä viesti
samaa mieltä...

haaveilin jo hd murroksia mutta 510 puntaa murroksista oli himppasen kallis meikäläisen makuun...
Mutta jos lähtee ensin noilla halvoilla 24 poorisilla liikkeelle, vaihtaa vain 24 poorisen murikan ja halvat perus vetarit ja murrokset irtolaippoineen. Murros kun on yhtä puuta ulkoakselin kanssa, jää yksi heikko/kulunut kohta pois. Tuo varmaan suurin syy hajoamiseen ( kuskin lisäksi ) nuo kuluneet kymppi-pooriset osat.

Sitten voi myöhemmin hankkia Ashcroftin karkkikaupasta herkkuja . Kymppi-poorisia lukkoja ei mielestäni kannata ostaa, eikä niitä Ashcroftilta saakkaan...
__________________
-Jyrki-

Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.)
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 29.01.2015, 11:40
JNaukki:n Avatar
JNaukki JNaukki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.08.11
Sijainti: Alavieska,suomi
Viestit: 482
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ZeiZei Näytä viesti
Mutta jos lähtee ensin noilla halvoilla 24 poorisilla liikkeelle, vaihtaa vain 24 poorisen murikan ja halvat perus vetarit ja murrokset irtolaippoineen. Murros kun on yhtä puuta ulkoakselin kanssa, jää yksi heikko/kulunut kohta pois. Tuo varmaan suurin syy hajoamiseen ( kuskin lisäksi ) nuo kuluneet kymppi-pooriset osat.

Sitten voi myöhemmin hankkia Ashcroftin karkkikaupasta herkkuja . Kymppi-poorisia lukkoja ei mielestäni kannata ostaa, eikä niitä Ashcroftilta saakkaan...
onko nuo todellisuudessa sitten lujemmat nuo 24 pooriset...? aussifoorumia lueskelin ni siellä olivat sitä mieltä ettei sen kummempi olisi...???

sitten asiasta kukkaruukkuun,range on koko omistukseni ajan käynnistynyt aika huonosti,sahuuttaa pitkään mutta käynti sitten ihan kohtalainen kun käynnistyy,nyt pakkasilla tuntuu ettei se lähde ollenkaan käyntiin enää...ihan tosissaan saa sahata että käynnistyy... tulpat vaihdoin kesällä uudet,bensapumppu viikon vanha,suodatin vaihdettu kesällä...???
__________________
RRC -87
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 29.01.2015, 14:15
Castrol:n Avatar
Castrol Castrol ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 08.07.03
Sijainti: Helsinki,Suomi
Viestit: 869
Perusasetus

Eiköhän suurin osa tuosta kestämättömyydestä selity sillä +20 vuoden käytöstä ja se paikat rikkoo sitten kun on raskaampi ajotyyli. Toki onhan siinä enemmän spooreja että pitäs vähän ennemmän jakaa sitä momenttia kun on enempi pintoja niitä vastaanottamassa. Mutta en ole ikinä emppiiristä tutkimusta tehnyt. Vain lukenut juttuja
__________________
Neljä pyörää joista suuri osa mustia ja pyöreitä.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 29.01.2015, 18:48
JNaukki:n Avatar
JNaukki JNaukki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.08.11
Sijainti: Alavieska,suomi
Viestit: 482
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Castrol Näytä viesti
Eiköhän suurin osa tuosta kestämättömyydestä selity sillä +20 vuoden käytöstä ja se paikat rikkoo sitten kun on raskaampi ajotyyli. Toki onhan siinä enemmän spooreja että pitäs vähän ennemmän jakaa sitä momenttia kun on enempi pintoja niitä vastaanottamassa. Mutta en ole ikinä emppiiristä tutkimusta tehnyt. Vain lukenut juttuja
joo eipä vanhoilta paljo ajetuilta osilta tarvi ihmeitä odottaa...

ja kai ne 24 splinet kestävämpiä on ku nuo 10splinet mutta kysymys onkin kuinka paljon,saako sijoitettuun euromäärään nähden kuinka paljon kestävyyttä...mut kait se on niitä 24spline palikoita johonki väliin ruvettava haalimaan ku ei innosta akselinvaihtokaan...
__________________
RRC -87
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 31.01.2015, 16:54
JNaukki:n Avatar
JNaukki JNaukki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.08.11
Sijainti: Alavieska,suomi
Viestit: 482
Perusasetus

ajamassa käyty...eikä ilman vahinkoja tietenkään..molemmat etu parkki/vilkku hässäkät lensi helvettiin,etulokasuoja repesi ja pisteenä iin päälle rengas räjähti,tuoreesta maalipinnasta puhumattakaan..mutta murros kesti ja hauskaa oli taas... sitten asiaan,eikö tuohon vehkeeseen saa mistään hi-steer palikoita,sais heittää mäelle tuolta etuakselista tuon jumalattoman kaukalon...?
onko valmiita sarjoja,tai tekeekö kukaan???ei ainakaan ole tullut vastaan vaikka olen koittanut etsiä interwebin ihmeellisestä maailmasta...
__________________
RRC -87
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 01.02.2015, 14:23
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus



Jokunen vuosi sitten mittailin:
Lainaus:
Mittailin vähän murroksia ja vetareita, kun en muutakaan jaksanu tehdä:
Ihmeteltävänä oli roverin alkuperäinen 10 urainen etuvetari ja siihen sopiva murros, karpiolan 24 urainen etuvetari ja ashcroftin kromomurros. Toyotalaisia oli vakiovetari HJ:sta, URW made in japan murros sekä longfieldin 27poorinen kromomurros.

Koodi:
Vetarit järjestyksessä   rover10, rover24, toyota
Vetarin ohkaisin kohta:     27.0    27.4    28.4
Sisäpään poorit päältä:     28.1    31.3    32.8
Sisäpään poorit pohjalta:   25.0    29.0    31.1

Murrokset järjestyksessä rover, ashcroft, toyota, longfield
Maljan halkaisija:        92.0    92.7     90.0     92.7
Tumpin paksuus:           27.0    31.6     31.4     32.5
Maljan seinämä:            5.7     6.4      4.7      5.7
Maljan seinämä mitattu purkamatta murrosta tönärillä, eli aika paljon "sinnepäin"?
Ohajusosia en oo nähny, aavistuksen hankalampi toteuttaa kun on valuosat eikä irtonaiset kuten muissa merkeissä yleensä. Ja jos alkaa rakentamaan uutta ohjaus tai akseleita vaihtamaan muunmerkkisiin, niin kannattaa katsella mahtuuko panhard, ohjausvarsi, raidetanko ja öljypohja samaan aikaan. Ahdasta voi olla mutta tehtävissä.
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Range Rover 3,5 V8 -87 MYYTY Marko.S O/M/V Ajoneuvot 16 07.04.2013 10:32
Myyty Range Rover V8 EFI -87 Niko O/M/V Ajoneuvot 15 24.10.2010 10:44
Myydään Range Rover osia 87-91 Holst O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 10 19.07.2009 18:06
Myyty Pilkotaan Range Rover vm.87 kuningaskulkuri O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 13 02.12.2008 23:15
Range Rover -87 EFI tyhjäkäyntiongelma Tekniikka & Jutustelu 4 14.11.2007 18:17


Sivu luotu: 23:27 (GMT +2).