Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 25.01.2015, 19:16
Kekkeruusi:n Avatar
Kekkeruusi Kekkeruusi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.03.12
Sijainti: Nokia
Viestit: 1.396
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja t.haapala Näytä viesti

Mikä idea nois vetolenkeis ku ovatten eri päin
Voisko olla niinkin yksinkertainen että toisesta lenkistä vedetään eteenpäin ja toisesta sit sivullepäin ?

Hyvän näkösen ruiserin oot askarrellut

__________________
-MMC-
Suzuki Jimny -02
Suzuki sj 413
Ex Toyota Lj -89
Ex Suzuki sj 413i
Ex Suzuki sj 410
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 25.01.2015, 20:01
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kekkeruusi Näytä viesti
Voisko olla niinkin yksinkertainen että toisesta lenkistä vedetään eteenpäin ja toisesta sit sivullepäin ?

Hyvän näkösen ruiserin oot askarrellut
Juu tämän takia lenkin varmastikkin on eri päin. Hitsi kun olin kitsas enkä ostanut noita lenkkejä taaksekkin tai sit vaan unohtui. Olis maksaneet muistaakseni 25e kpl. No pitää tehdä itse.

Viimeksi muokannut mikjus : 25.01.2015 20:11
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 25.01.2015, 20:11
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Sit voiskin kokeilla ottaa vähän enemmän tehoa koneesta. Spill control valvea oon ruuvaannut jo aika paljon ja varmaan pitää vielä lisää koska ei oo mitään negatiivista tapahtunut. Seuraavaksi kokeilen huijata hukkaporttia tämmösellä venalla. Ei oo bleedi vaan jousi ja kuula joka aukee säädetyssä paineessa. Tällä ainakin saa estettyä hukkaportin raottumista (wasteegate creep) ennen säädettyä painetta.



Ecuakin voisi huijata tämmösellä mutta rajat tulee varmaan äkkiä vastaan. Se taitaa leikata ahtoa/syöttöä 1 barin tietämillä. Ahtopainemittari pitää asentaa että pääsis tota venaa testaamaan.

1KZ-T:n mekaaninen pumppu olis kiva ja jos jollain sellanen myynnissä niin olisin kiinnostunut. Käsittääkseni vaikka on automaatti loota niin sen sais tähän viritettyä?

Välijäähdytin olisi kanssa haaveissa ja täytyykin sovitella keulalle yhtä mitä mulla oli hjta varten. Voi olla että se on vaan turhan iso. En haluais moottorin päälle cooleria kun sit pitäs tehdä peltiin scooppi jne.

Viimeksi muokannut mikjus : 25.01.2015 20:13
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 25.01.2015, 20:32
Late_:n Avatar
Late_ Late_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 04.04.10
Sijainti: Hamina
Viestit: 979
Perusasetus

Tollanen kuulajousi on aika mainio verrattuna vanhan liiton bleediin.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 25.01.2015, 20:39
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Mut tuota, eikse kuula ja jousi sit toimi niinku takaiskuna ja kello jää auki kerran auettuaan?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 25.01.2015, 20:55
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

How it works:
  • Simply positioned in-line on the hose to the turbo waste gate actuator, with the hose tail in-line with the adjusting bolt to an intake source and the other to the actual waste gate actuator. Instructions are provided.
  • The boost controller uses the renowned and proven Dawes method to accurately regulate the flow of air to the turbo waste gate actuator, thus allowing the pressure signal magnitude to be reduced, keeping your waste gate actuator from activating for longer and hence spooling your turbocharger more to create an increase in boost pressure.
  • It not only allows regulation of boost pressure but delays the pressure signal to the turbo waste gate actuator until the pre-calibrated boost limit is met. Thus significantly reducing waste gate creep, to give faster spool times, hence decreasing turbo lag and resulting in increased throttle response. This desirable characteristic can also be achieved without actually increasing your boost pressure.
  • The stainless steel 8mm allen key bolt is simply turned clockwise to increase boost level and anti-clockwise to lower it again and secured in position via a stainless steel 17mm nut.
  • I must stress this is NOT a generic bleed valve! Bleed valves intrinsically just bleed pressure off the waste gate actuator line and do nothing to help waste gate creep, often creating severe pressure spiking and risk causing engine damage due to the large volumes of pre-metered air they bleed off from the intake system.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 25.01.2015, 21:11
BENJAMIN BENJAMIN ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 07.08.09
Sijainti: Kemiönsaari
Viestit: 361
Perusasetus

Kokeiltu on samanlaisessa autossa.
Mun mielestä toimii,säätäminen muistaakseni oli aika herkkää.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 09.02.2015, 15:54
Karppaj Karppaj ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.03.10
Sijainti: PK-Seutu
Viestit: 134
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikjus Näytä viesti
Seuraavaksi kokeilen huijata hukkaporttia tämmösellä venalla. Ei oo bleedi vaan jousi ja kuula joka aukee säädetyssä paineessa. Tällä ainakin saa estettyä hukkaportin raottumista (wasteegate creep) ennen säädettyä painetta.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=169517
Kiitokset vinkistä! Laitoin tuollaisen ohjaamaan HX35 hukkaporttia. Hyvin se toimii, ahdot nousee paljon nopeammin kun ennen. Max ahtopaine pysyi kuitenkin samana.
__________________
Dodge Ram 2500 SLT 4x4 Reg Cab -95 Gearman, TH-Matic, Sonnax, Hx50
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 10.02.2015, 08:54
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Karppaj Näytä viesti
Kiitokset vinkistä! Laitoin tuollaisen ohjaamaan HX35 hukkaporttia. Hyvin se toimii, ahdot nousee paljon nopeammin kun ennen. Max ahtopaine pysyi kuitenkin samana.
Oliko sulla samanlainen vai kenen valmiste ja missä paineessa aukeaa. Kokeilin tuolla omalla säätää ja jousi liian jäykkä kun ahdot pomppi aina yli kiloon ja fuel cutti rupes hakkaamaan. Pitäisi laittaa varmaan löysempi jousi tai ostaa parempi malli vaikka turbosmartilta.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 10.02.2015, 13:18
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.062
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikjus Näytä viesti
Pitäisi laittaa varmaan löysempi jousi tai ostaa parempi malli vaikka turbosmartilta.
Kokeilin omaa aikoinaan Turbosmartin Boost-Teellä, mutta ei sillä mitään isompaa iloa saanut, joko alkoi hakkaamaan syöttöjä poikki tai sitten ahtoi sen abaut saman mitä ennenkin.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 10.02.2015, 15:47
Karppaj Karppaj ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.03.10
Sijainti: PK-Seutu
Viestit: 134
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikjus Näytä viesti
Oliko sulla samanlainen vai kenen valmiste ja missä paineessa aukeaa. Kokeilin tuolla omalla säätää ja jousi liian jäykkä kun ahdot pomppi aina yli kiloon ja fuel cutti rupes hakkaamaan. Pitäisi laittaa varmaan löysempi jousi tai ostaa parempi malli vaikka turbosmartilta.
Ei ole sama säädin ja en ole vielä mitannut, että missä paineessa se aukeaa. Toi säädin on siis kiinni allekirjotuksen ramissa. Kun max ahtopaineet on nyt noin 2.7bar niin se on varmasti helpompi säätää. Eikä tuo mekaaninen pumppu rajoita syöttöä missään vaiheessa.

http://www.ebay.com/itm/NXS-MOTORSPO...65223b&vxp=mtr
__________________
Dodge Ram 2500 SLT 4x4 Reg Cab -95 Gearman, TH-Matic, Sonnax, Hx50
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 10.02.2015, 19:45
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.613
Thumbs up

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Karppaj Näytä viesti
Ei ole sama säädin ja en ole vielä mitannut, että missä paineessa se aukeaa. Toi säädin on siis kiinni allekirjotuksen ramissa. Kun max ahtopaineet on nyt noin 2.7bar niin se on varmasti helpompi säätää. Eikä tuo mekaaninen pumppu rajoita syöttöä missään vaiheessa.

http://www.ebay.com/itm/NXS-MOTORSPO...65223b&vxp=mtr
Kiitos linkistä, just laitoin tilauksen vetämään
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
kzj 95 rengaskoko?? KZJ-95 Tekniikka & Jutustelu 15 18.07.2018 22:00
Ostetaan hyväkuntoinen kzj 90 tieros O/M/V Ajoneuvot 0 24.10.2013 22:14
KZJ vaihteisto. RIPAX Tekniikka & Jutustelu 3 06.10.2011 22:50
KZJ kytkimen ääniä RoJu Tekniikka & Jutustelu 2 19.04.2010 09:23
Uusi Projekti RuttuTukku HooJii61 tapsa4x4 Maasturiprojektit 24 10.04.2009 20:34


Sivu luotu: 12:03 (GMT +2).