![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Vähän oli sellanen laiskan olonen tallipäivä, mutta jotain sai kuitenkin puuhattua.
Ensin tankin ja mittarianturin kimppuun, kisakuutio auki ja tadaa... peltilaatikon pohjalla on tehtaan jäljiltä kaksi pahvia tukemassa tankkia ![]() No ei muuta kuin ensin nurkkien poistoreiät isommaks poralla, sitten massaa kilikali pullosta laatikkoon ja lopuksi pahvien tilalle varastosta löytynyttä kumimattoa. Jokos tuo nyt kestäs paremmin kuin tehtaan jäljiltä. Anturia varten ensin ohjarireikä peltikuoren, sen alle sujautetun teräslevyn ja muovitankin läpi. Sitten isompi rasiapora ja peltiin reikä, alla oli suojana tuo teräslevy ettei muoviin tuu reikää tässä vaiheessa. Sitten kun pellistä läpi, pienempi rasiapora käyttöön ja muovitankkiin reikä. Sitten tarvi enää pultinreiät ja tekasta tankin sisäpuolelle tukirengas pellistä. Bensan kestävää tiivisteliimaa väliin ja tiivisteineen anturi paikoilleen. Yhden pultin jätin pitemmäs että saa helposti maapiuhan anturin runkoon kiinni. Ihan ok asennus tuli minusta ja nyt Jeepin alkuperäinen bensamittari pitäs pelittää kuten vakionakin. Ei muuta kuin tankki kasaan ja paikoilleen. Vuorossa oli sitten polttoainelinjan teko tankilta moottorille. 8mm kupariputkeen piti tekasta pää jarruputkivermeillä ja vääntää 90 asteen mutka sopivaan paikkaan. Sitten putken ujutus rungon sisään koneelta päin ja putki kiinni bensapumpun letkuun. Tankin päähän sopivat letkut ja supparit + suodatin ennen kuin letku liitetty kupariin. Nyt puuttus enää tuon putken kiinnitys runkoon ja letkujen tukeminen etteivät pääse heilumaan. Pittää kattoa joskos ne putket ja letkut kiinnittäs vaikka näillä: http://www.biltema.fi/fi/Rakentamine...ristin-869010/ Lopuksi piti vielä pakoputkelle suunnitella ja väköstää kiinnikkeet eli joustosta taaksepäin tekasin kumityynyillä tuennan noinkin yksinkertaisesti ja keulan putken tuin kytkinkoppaan tuollasella taas hieman taiteellisemmalla viritelmällä ![]() Enää tarttee jossain vaiheessa purkaa pakari pois, hitsata kiinnikkeet loppuun ja maalia päälle ja tuokin alkas oleen valmis. Jos sitä huomenna kattelis tuota vinssin niveltä ja vaikka jarruletkuja ja putkia touhuais... |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty 1961 Willys Jeep FC-170 | Jeeper | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 07.09.2014 09:55 |
1961 Willys FC-170 | Jeeper | Maasturiprojektit | 25 | 24.01.2014 15:05 |
Myyty Renkaat Goodyear WRANGLER DuraTrack 285/75 16", eli 32" X 11,5" X 16 | Bajarider | O/M/V Renkaat ja vanteet | 5 | 13.01.2013 23:16 |
Ostettu Willys L134 "Go Devil" moottori | Jeeper | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 24.01.2012 15:52 |
Willys CJ-5 -57 "Renegade" Projekti | Jeep-Antti | Maasturiprojektit | 8 | 29.10.2009 12:40 |