Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 11.10.2014, 18:14
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Apulaitteet ym tavaraa aamusta purettu pois koneen ympäriltä ja sieltähän löytyi lättäpää kone kaiken sen keskeltä
On se vaan kätevän näköinen systeemi

Click image for larger version

Name:	WP_20141011_15_19_48_Pro.jpg
Views:	502
Size:	63,5 Kt
ID:	53277Click image for larger version

Name:	WP_20141011_15_19_56_Pro.jpg
Views:	486
Size:	58,0 Kt
ID:	53278Click image for larger version

Name:	WP_20141011_15_20_03_Pro.jpg
Views:	482
Size:	62,6 Kt
ID:	53279Click image for larger version

Name:	WP_20141011_15_19_36_Pro.jpg
Views:	465
Size:	62,2 Kt
ID:	53280

Ennen purkua käytin tulpat pois ja startilla pyöritellen mittasin bilteman mittarilla puristukset joka pytystä, tulokset:

1 - 127 psi
2 - 137 psi
3 - 127 psi
4 - 126 psi
5 - 110 psi
6 - 120 psi

Tulokset noin tuloksia. Mitenkähän nyt on, tartteeko tuosta kantta lähtä käyttämään irti?

Löyty tällanen hieno ameriikan systeemi pakosarjan ja imusarjan väliltä, läppä pakosarjassa joka ohjaa pakokaasuja imuilman lämmitykseen eli imusarjan pohjaan
kun kone on kylmä ja käy tyhjäkäyntiä

Click image for larger version

Name:	WP_20141011_15_05_41_Pro.jpg
Views:	573
Size:	62,0 Kt
ID:	53281Click image for larger version

Name:	WP_20141011_15_05_54_Pro.jpg
Views:	551
Size:	54,7 Kt
ID:	53282

Joku oli tuon rautalangalla köyttänyt pysyvästi kiinni, pitää kattoa mitä tuolle tekee...

Oli hieman pehmenny esim paisuntasäiliön iso letku, meni sormet läpi kun aloin irrottamaan

__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 11.10.2014, 20:56
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Aikani kun googlettelin jenkkifoorumeita ym. niin tulin siihen lopputulokseen että antaa kannen olla paikoillaan ja ajaa tuohon Forte tai vastaavan pesun
sitten kun on takas nipussa. Ei nuo puristukset pahasti heitä tehtaan arvoista ymmärtääkseni, isoin ero on aika iso mutta ottaen huomioon että tuota
konetta ei ole hirveesti minun tietääkseni viime vuosina käytetty niin katotaan mihin nuo muuttuu kun kone puhistuu ja pääsee käymään kunnolla pitkästä aikaa...
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 12.10.2014, 07:20
Janne1986:n Avatar
Janne1986 Janne1986 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 30.08.08
Sijainti: hamina
Viestit: 958
Perusasetus

Eiköhän tuo läppä ole pakokaasujarru?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 12.10.2014, 08:00
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Janne1986 Näytä viesti
Eiköhän tuo läppä ole pakokaasujarru?
Jaa, no sitten ne on ollu pihalla jo tehtaalla Service manuaalista:

Click image for larger version

Name:	manifold.jpg
Views:	387
Size:	44,8 Kt
ID:	53289

Mielenkiintoinen viritelmä...
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 12.10.2014, 09:25
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.072
Perusasetus

Se läppä on kyllä tosiaan imusarjan lämmitykseen, kylmänä pakokaasut lämmittää ja kun pii-metallijousi lämpiää, se kääntää läpän niin että pakokaasut menee suoraan pakoputkeen... Ollut käytössä periaatteessa -90 asti 4.2 kuutosissa ja tais ollla kaseissa kanssa -91 asti. Ruiskutekniikkaan ei noita enää laitettu, niissä kun ei ole sitä kaasarin jäätämisongelmaa...
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 12.10.2014, 19:40
esah esah ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.03.13
Sijainti: kokkola
Viestit: 38
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
Se läppä on kyllä tosiaan imusarjan lämmitykseen, kylmänä pakokaasut lämmittää ja kun pii-metallijousi lämpiää, se kääntää läpän niin että pakokaasut menee suoraan pakoputkeen... Ollut käytössä periaatteessa -90 asti 4.2 kuutosissa ja tais ollla kaseissa kanssa -91 asti. Ruiskutekniikkaan ei noita enää laitettu, niissä kun ei ole sitä kaasarin jäätämisongelmaa...
ooppelissa vielä 70 luvun alussa samanlainen lämmitys en muista oliko läppää mutta imusarja muistutti pohjastaan tippukiviluolaa ...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 14.10.2014, 14:44
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Korille olis nyt teline melkein valmiina, pari tukiputkea jäi uupumaan kun migistä loppu kaasu ja alle pitää hommata pyörät että
tuota pystyy helposti siirtelemään paikasta toiseen tarvittaessa.

Click image for larger version

Name:	WP_20141014_14_44_51_Pro.jpg
Views:	416
Size:	88,5 Kt
ID:	53412Click image for larger version

Name:	WP_20141014_14_45_07_Pro.jpg
Views:	347
Size:	83,2 Kt
ID:	53413Click image for larger version

Name:	WP_20141014_14_45_18_Pro.jpg
Views:	366
Size:	85,9 Kt
ID:	53414Click image for larger version

Name:	WP_20141014_14_45_29_Pro.jpg
Views:	345
Size:	95,9 Kt
ID:	53415

Teline on kiinni korinkiinnikkeiden rei'istä, tuntus kestävän kun tuossa pihalla kallistelin kokeeksi yli 45 asteenkin.
Jos laittas joka nurkkaan peräkärryn nokkapyörän, sellase isommalla renkaalla olevan version niin luulis liikkuvan ketterästi pihallakin.

Tuossa telineessä hiekkapuhallus ja hitsailu pitäs onnistua suht helposti, jopa meikäläisen voimat riittää tuon kippaamiseen eri suuntiin,
ei tartte alla maata kun hitsailee

Hyttää kallistellessa tuli tuota pohjaa jne vähän samalla analysoitua ja on siellä aika paljon hitsaamista, mutta eipähän tässä ole kiirettäkään,
miggiliimataan kaikessa rauhassa
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 12.10.2014, 19:02
Jeeper:n Avatar
Jeeper Jeeper ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: PäHäMa/FJDC
Viestit: 4.133
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mparty Näytä viesti

Tulokset noin tuloksia. Mitenkähän nyt on, tartteeko tuosta kantta lähtä käyttämään irti?
Suht ok lukemat, Moottoriin oli jo vuosia sitten kaadettu löpöä pyttyihin että säilyisi.
Itse en silloin pyörittänyt sitä ollenkaan, Vaihdoin öljyt ennenkuin aloin yrittämään sitä käyntiin.
Muutama venttiili oli jumiutunut käyttämättömyyden takia, Ne sai aika helpolla elvytettyä liikkeelle kun L-mallisella tangolla napautti ne tulpanreiän kautta alas
__________________
www.classicjeepparts.com
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 12.10.2014, 19:25
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jeeper Näytä viesti
Suht ok lukemat, Moottoriin oli jo vuosia sitten kaadettu löpöä pyttyihin että säilyisi.
Itse en silloin pyörittänyt sitä ollenkaan, Vaihdoin öljyt ennenkuin aloin yrittämään sitä käyntiin.
Muutama venttiili oli jumiutunut käyttämättömyyden takia, Ne sai aika helpolla elvytettyä liikkeelle kun L-mallisella tangolla napautti ne tulpanreiän kautta alas
Juu, noilla mennään. Oli aika raskaasti karstottunu paikat kun 'venttiilikopan' aukasin, katotaan miten sisäpesu nuo putsaa.

Aamusta rullailin tuota runkoa tuossa pihalla ja huomasin että etuakselin jarrut ahistaa ni pitihän se niitäkin pikasesti vilkasta.
Kuskin puoli hölläs säätämällä mutta vänkärin ei niin purin koko navan ja nappasin kengät pois ahistamasta. Positiivinen yllätys oli
että jarrujen hilppeet oli niin uudet että osissa oli tehtaan maalitkin vielä jäljellä ja pintaa yllin kyllin eli joku aiempi omistaja
on ollu reippaana ja uusinu jarruhilut

Click image for larger version

Name:	WP_20141012_10_25_21_Pro.jpg
Views:	290
Size:	78,6 Kt
ID:	53350
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty 1961 Willys Jeep FC-170 Jeeper O/M/V Ajoneuvot 2 07.09.2014 09:55
1961 Willys FC-170 Jeeper Maasturiprojektit 25 24.01.2014 15:05
Myyty Renkaat Goodyear WRANGLER DuraTrack 285/75 16", eli 32" X 11,5" X 16 Bajarider O/M/V Renkaat ja vanteet 5 13.01.2013 23:16
Ostettu Willys L134 "Go Devil" moottori Jeeper O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 24.01.2012 15:52
Willys CJ-5 -57 "Renegade" Projekti Jeep-Antti Maasturiprojektit 8 29.10.2009 12:40


Sivu luotu: 23:43 (GMT +2).