Offipalsta.COM Mobile
Linkit>Nitro 9000 iskarit -50%
JERKKU 09:36 10.01.2015
Nyt runsas määrä iskunvaimentimia poistohinnoin.
Rough Country Nitro 9000 kaasuiskunvaimentimet poistetaan varastosta.

http://www.4x4parts.fi/5162-poistokori

Yleistietoa kiinityksistä.
http://www.4x4parts.fi/content/11-shock_mounts
EB1- pusla, jossa 16mm sisäreikä
EB2- pusla, jossa 19mm sisäreikä
S1- ns. tappi kiinike
BP - 16/19mm pusla, jossa jonkin näköinen keskitappi sisällä

Pituuksia
http://www.4x4parts.fi/content/10-shock_info_RC
[Vastaus]
Timo_L 23:36 15.01.2015
Ainakin Jeeppiin tuli pikaisella kokeilulla melkoinen parannus näillä iskareilla verrattuna vanhoihin öljy(pomppu)keppeihin. Nyt ei enää tunnu terävät montut oikeastaan ollenkaan, ja isommat heitot tuntui menevän ihan ok. Katsotaan nyt kun pääsee ajamaan enemmän miltä tuntuu.

Ainakin alustaan tuli takaisin sitä jenkkiauton mukavuutta mitä pitää ollakin, ilman että on ihan "letku". :-)
[Vastaus]
JERKKU 08:13 17.01.2015
Hieno homma. Ne neste-malliset vanhat 8000srj. Iskarit oli alunperin suunniteltu lehtijousille ja kierrealustassa ei varmaan ollut parhaimmillaan.
Nää 9000srj. Toimii molemmissa alustatyypeissä paljon paremmin.
[Vastaus]
Rotpal GR 09:38 19.01.2015
Löytyiskö silveraatoon sopivia iskareita ? Ei oo mittoja tiedossa juur ny joten mahtaisko olla sulla ?
[Vastaus]
JERKKU 10:37 19.01.2015
Tarkennappa autosi tietoja.
vuosimalli? mikä alusta?

voit laittaa vaikka mulle sähköpostilla jarno.halme@4x4parts.fi
[Vastaus]
Rotpal GR 14:13 19.01.2015
2500hd. Ja sais olla vakiota vähä pitemmät .
[Vastaus]
JERKKU 15:18 19.01.2015
Alkuperäinen kirjoittaja Rotpal GR:
2500hd. Ja sais olla vakiota vähä pitemmät .
Eteen kuuluu 20088, mitä ei ole ale-iskareina
http://www.4x4parts.fi/3-4-e-b/184-premium-n20.html

korvaava voisi olla tämä http://www.4x4parts.fi/1998-2001/117...9000-shoc.html alhaalta pitää vain poistaa barpin ja laittaa sinne nykyisestä iskarista holkki

Taakse kuuluu 20046, mitä ei myöskään ole ale-iskarina.
http://www.4x4parts.fi/1983-1997/155-n20-20046.html

Korvaava voisi olla
http://www.4x4parts.fi/1978-1979/148...9000-shoc.html
Siinä pitää poistaa ylhäältä barpin ja laittaa vanhasta iskarista holkki.

Nämä pitäisi olla sopivat 1" korotukselle.
Eteen en suosittele pidempiä vaikka vääntösauvat olisi kiristetty tappiinsa.
(jos haluat eteen pidemmät, niin minulla on 1-pari viikon alla olleet http://www.4x4parts.fi/iskunvaimenti...emium-n20.html , nämä on minipituudeltaan 40mm pidemmät kuin "normit". Tämän parin saa 60€)
[Vastaus]
tare 11:08 20.01.2015
Onks tällä listalla tohon Rolling Jeeppiin iskareita?
olikohan vuosimalli-90 xj ja 4" korotusta
[Vastaus]
JERKKU 14:49 20.01.2015
Alkuperäinen kirjoittaja tare:
Onks tällä listalla tohon Rolling Jeeppiin iskareita?
olikohan vuosimalli-90 xj ja 4" korotusta
Vähän modaamalla vois onnistua
Eteen tämä http://www.4x4parts.fi/poistokori/19...9000-shoc.html
alhaalla ei ole barpinniä, eli pitäis ottaa vanhasta
Taakse nämä
http://www.4x4parts.fi/iskunvaimenti...9000-shoc.html
Ylhäällä ei ole barpinniä, eli sekin pitäisi ottaa vahhasta.
[Vastaus]
Mase 17:50 20.01.2015
Vaimentaako nämä myös sisäänpäin ja kuinka paljon? Onko kokemuksia onko jäykkyys lähempänä Ranchon 5000 vai 9000 sarjaa?
[Vastaus]
popo99 18:54 20.01.2015
Alkuperäinen kirjoittaja JERKKU:
Vähän modaamalla vois onnistua
Eteen tämä http://www.4x4parts.fi/poistokori/19...9000-shoc.html
alhaalla ei ole barpinniä, eli pitäis ottaa vanhasta
Taakse nämä
http://www.4x4parts.fi/iskunvaimenti...9000-shoc.html
Ylhäällä ei ole barpinniä, eli sekin pitäisi ottaa vahhasta.
mahtoiskos passata myös vaan 2" korotettuun cherokeehen?
[Vastaus]
JERKKU 19:05 20.01.2015
Alkuperäinen kirjoittaja ford59:
Vaimentaako nämä myös sisäänpäin ja kuinka paljon? Onko kokemuksia onko jäykkyys lähempänä Ranchon 5000 vai 9000 sarjaa?
Nämä on kaksisuuntaiset. Kaasua 220psi.

Jäykkyys vertailuun en osaa sanoa, mutta näitä on mennyt vuosien saatossa muutama tuhat ja asiakkaat on olleet yleisesti tyytyväisiä.
[Vastaus]
JERKKU 19:06 20.01.2015
Alkuperäinen kirjoittaja popo99:
mahtoiskos passata myös vaan 2" korotettuun cherokeehen?
Saattaa olla pitkähköt.
Voin huomenna kattoa, että löytyiskö sopivampia.
[Vastaus]
JERKKU 07:42 21.01.2015
Alkuperäinen kirjoittaja popo99:
mahtoiskos passata myös vaan 2" korotettuun cherokeehen?
Eli eteen nämä http://www.4x4parts.fi/1998-2001/152...9000-shoc.html
Taas pitäis modata siten, että barpinni alkuperäisestä iskarista.

Taakse nämä http://www.4x4parts.fi/myymala/147-p...9000-shoc.html
Ylhäällä ei ole barpinniä, joten se pitää ottaa vanhasta.
[Vastaus]
jamppa92 11:50 21.01.2015
Eilen tuli tilattua iskarit ja jotain pikku sälää niin tunti sitten kävin hakemassa matkahuollosta. Äärimmäisen hyvää palvelua ja ennen kaikkea nopeeta! Kiitoksia vaan :-)
[Vastaus]
Timo_L 13:33 21.01.2015
Alkuperäinen kirjoittaja ford59:
Vaimentaako nämä myös sisäänpäin ja kuinka paljon? Onko kokemuksia onko jäykkyys lähempänä Ranchon 5000 vai 9000 sarjaa?
Valaiskaas nyt tyhmää, miten joku halpa perusiskari vaimentaisi vain yhteen suuntaan? En ole vielä ikinä hypistellyt sellaista auton iskaria (tai oikeastaan mitään muutakaan iskaria), missä olisi vastusta vain yhteen suuntaan. Pitäisi varmaan avata noi vanhat iskarit ja katsoa, millaiset shimmit/ vaimennukset niissä on männässä sisään- ja ulosjoustolle, ja miten ne on toteutettu. Noilla shimmeillähän se sisään- ja ulosjouston vaimennuksen ero on muutenkin helpointa ja halvinta toteuttaa. Ilman shimmejä, erillisiä venttiileitä männässä, tai tietyt reiät yhteen suuntaan blokkaavia levyjä (ts. shimmejä :-) ) männässä, iskari vaimentaa molempiin suuntiin tasan yhtä paljon.

Mutta noin niinkuin käytännössä, miten ja miksi halvassa/ huonossa iskarissa "estettäisiin" vaimennus sisäänpäinjoustossa? Männässähän on joka tapauksessa reiät mistä öljy virtaa molempiin suuntiin riippuen iskarin liikkeestä. Jos iskari vaimentaa vain yhteen suuntaan, se tarkoittaisi että toiseen suuntaan nesteen pitäisi virrata vapaasti, ja vain toiseen suuntaan rajoitetusti. Vaikka on ihan perus halvin öljyiskari ilman mitään kelluvaa mäntää ja kaasuja, niin vaimentaahan sekin molempiin suuntiin aikalailla väkisin..


Ymmärrän kyllä että jos halutaan sisään- ja ulosvaimennuksiin selkeitä eroja ja säätömahdollisuuksia, niin kalliissa iskareissa se toteutetaan usein joko kahdella eri männällä, kelluvalla ylimääräisellä männällä tai niiden yhdistelmällä - ja toki kaasut sisällä. Lisäksi voi olla "blowby- venttiileitä", jotta saadaan haluttu ohivirtaus jonkin osan ohi halutussa männnän liikesuunnassa, sun muuta mukavaa.
[Vastaus]
JERKKU 13:50 21.01.2015
Alkuperäinen kirjoittaja jamppa92:
Eilen tuli tilattua iskarit ja jotain pikku sälää niin tunti sitten kävin hakemassa matkahuollosta. Äärimmäisen hyvää palvelua ja ennen kaikkea nopeeta! Kiitoksia vaan :-)
Kiitos
[Vastaus]
baxxter 08:04 22.01.2015
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L:
Valaiskaas nyt...
Lehtijousitettuun tarkoitetussa voi sisäänjouston vaimennus olla hyvin heikko, kun se lehtipakka itsessään vaimentaa. Vahvalla vaimentimella vois tulla liian jäykkä.
Ja peltikuorisessa kaksiputkisessa (eli halvat ja jotkin kalliimmatkin) iskarissa ulosjousto vaimennetaan männässä olevilla venttiileillä, sisäänjouston vaimennus on pohjassa mistä öljy virtaa sylinteriputkesta putkien väliin. Ja kun on säädettävä, alaosassa ruuvi säätää sisäänjoustoa ja esim mäntä painettuna pohjaan ja pyöritystä säätää ulosjoustoa. (Kait nuo suunnat meni oikein?)
Kaasu- ja nesteiskarin erona on tuo putkien välitila, jälkimmäisessä paineistettu. Hillitsee kavitointia ja jäykistää sisäänjoustoa.
Yksiputkisisissa mäntä vaimentaa molemmat suunnat ja niissä voi olla ohituskanavia yms jne.
Kaksiputkinen yleensä selkeästi peltiä ja paksumpi osa alhaalla.
Yksiputkinen vahvempaa tavaraa ja paksumpi osa ylhäällä.
[Vastaus]
Ex_inkkari 10:11 22.01.2015
Löytyykö alelaarista iskareita -90 4x4 Chevy work truck jossa 3/4T alusta (kantavuus 760kg)
Ei mitään tietoa onko tuossa "vakio" iskarit vai jotain muuta ?
[Vastaus]
Timo_L 10:32 22.01.2015
Alkuperäinen kirjoittaja baxxter:
Lehtijousitettuun tarkoitetussa voi sisäänjouston vaimennus olla hyvin heikko, kun se lehtipakka itsessään vaimentaa. Vahvalla vaimentimella vois tulla liian jäykkä.

....
Eli Suomeksi sanottuna ei ole mitään "vaimentamattomia" iskareita, mutta sisään- ja ulosjouston shimmaukset/ venttiilit voi olla eri tavalla säädetyt - kuten iskareissa yleensä onkin. Sitähän tässä ihmettelinkin, että mitä ihmeen "vaimentamattomia"..


Tuo loppu mitä kirjoitit on ihan selvää pässinlihaa, tuli pelattua DH- fillareiden ja täysjoustomaastopyörien iskareiden kanssa kymmenisen vuotta, kun niitä säädin sekä sisäisesti että ulkoisesti mieleisiksini. Ovat tekniikaltaan ihan vastaavia kuin vaikka offiautoihin tarkoitetut hipoiskarit, ovat vain kooltaan pienempiä.
[Vastaus]
JERKKU 13:23 22.01.2015
Alkuperäinen kirjoittaja Ex_inkkari:
Löytyykö alelaarista iskareita -90 4x4 Chevy work truck jossa 3/4T alusta (kantavuus 760kg)
Ei mitään tietoa onko tuossa "vakio" iskarit vai jotain muuta ?
Jos se on perus IFS alusta, niin eteen nämä
http://www.4x4parts.fi/iskunvaimenti...9000-shoc.html

ja taakse nämä
http://www.4x4parts.fi/1978-1979/106...9000-shoc.html
(voi olla muutaman sentin liian lyhkäiset, mutta jos voit mitata niin saa selvyyttä)
[Vastaus]
t0ny 13:41 22.01.2015
Yöllä näpyttelin iskarit tilauksee, aamulla tuli viestiä että toimitetaan matkahuoltoon tämän päivän aikana.
Kiitoksia, Loistavaa asiakaspalvelua!:-)
[Vastaus]
Up