![]() |
Nitro 9000 iskarit -50%
Nyt runsas määrä iskunvaimentimia poistohinnoin.
Rough Country Nitro 9000 kaasuiskunvaimentimet poistetaan varastosta. http://www.4x4parts.fi/5162-poistokori Yleistietoa kiinityksistä. http://www.4x4parts.fi/content/11-shock_mounts EB1- pusla, jossa 16mm sisäreikä EB2- pusla, jossa 19mm sisäreikä S1- ns. tappi kiinike BP - 16/19mm pusla, jossa jonkin näköinen keskitappi sisällä Pituuksia http://www.4x4parts.fi/content/10-shock_info_RC |
Ainakin Jeeppiin tuli pikaisella kokeilulla melkoinen parannus näillä iskareilla verrattuna vanhoihin öljy(pomppu)keppeihin. Nyt ei enää tunnu terävät montut oikeastaan ollenkaan, ja isommat heitot tuntui menevän ihan ok. Katsotaan nyt kun pääsee ajamaan enemmän miltä tuntuu.
Ainakin alustaan tuli takaisin sitä jenkkiauton mukavuutta mitä pitää ollakin, ilman että on ihan "letku". :) |
Hieno homma. Ne neste-malliset vanhat 8000srj. Iskarit oli alunperin suunniteltu lehtijousille ja kierrealustassa ei varmaan ollut parhaimmillaan.
Nää 9000srj. Toimii molemmissa alustatyypeissä paljon paremmin. |
Löytyiskö silveraatoon sopivia iskareita ? Ei oo mittoja tiedossa juur ny joten mahtaisko olla sulla ?
|
Tarkennappa autosi tietoja.
vuosimalli? mikä alusta? voit laittaa vaikka mulle sähköpostilla jarno.halme@4x4parts.fi |
2500hd. Ja sais olla vakiota vähä pitemmät .
|
Lainaus:
http://www.4x4parts.fi/3-4-e-b/184-premium-n20.html korvaava voisi olla tämä http://www.4x4parts.fi/1998-2001/117...9000-shoc.html alhaalta pitää vain poistaa barpin ja laittaa sinne nykyisestä iskarista holkki Taakse kuuluu 20046, mitä ei myöskään ole ale-iskarina. http://www.4x4parts.fi/1983-1997/155-n20-20046.html Korvaava voisi olla http://www.4x4parts.fi/1978-1979/148...9000-shoc.html Siinä pitää poistaa ylhäältä barpin ja laittaa vanhasta iskarista holkki. Nämä pitäisi olla sopivat 1" korotukselle. Eteen en suosittele pidempiä vaikka vääntösauvat olisi kiristetty tappiinsa. (jos haluat eteen pidemmät, niin minulla on 1-pari viikon alla olleet http://www.4x4parts.fi/iskunvaimenti...emium-n20.html , nämä on minipituudeltaan 40mm pidemmät kuin "normit". Tämän parin saa 60€) |
Onks tällä listalla tohon Rolling Jeeppiin iskareita?
olikohan vuosimalli-90 xj ja 4" korotusta |
Lainaus:
Eteen tämä http://www.4x4parts.fi/poistokori/19...9000-shoc.html alhaalla ei ole barpinniä, eli pitäis ottaa vanhasta Taakse nämä http://www.4x4parts.fi/iskunvaimenti...9000-shoc.html Ylhäällä ei ole barpinniä, eli sekin pitäisi ottaa vahhasta. |
Vaimentaako nämä myös sisäänpäin ja kuinka paljon? Onko kokemuksia onko jäykkyys lähempänä Ranchon 5000 vai 9000 sarjaa?
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Jäykkyys vertailuun en osaa sanoa, mutta näitä on mennyt vuosien saatossa muutama tuhat ja asiakkaat on olleet yleisesti tyytyväisiä. |
Lainaus:
Voin huomenna kattoa, että löytyiskö sopivampia. |
Lainaus:
Taas pitäis modata siten, että barpinni alkuperäisestä iskarista. Taakse nämä http://www.4x4parts.fi/myymala/147-p...9000-shoc.html Ylhäällä ei ole barpinniä, joten se pitää ottaa vanhasta. |
Eilen tuli tilattua iskarit ja jotain pikku sälää niin tunti sitten kävin hakemassa matkahuollosta. Äärimmäisen hyvää palvelua ja ennen kaikkea nopeeta! Kiitoksia vaan :)
|
Lainaus:
Mutta noin niinkuin käytännössä, miten ja miksi halvassa/ huonossa iskarissa "estettäisiin" vaimennus sisäänpäinjoustossa? Männässähän on joka tapauksessa reiät mistä öljy virtaa molempiin suuntiin riippuen iskarin liikkeestä. Jos iskari vaimentaa vain yhteen suuntaan, se tarkoittaisi että toiseen suuntaan nesteen pitäisi virrata vapaasti, ja vain toiseen suuntaan rajoitetusti. Vaikka on ihan perus halvin öljyiskari ilman mitään kelluvaa mäntää ja kaasuja, niin vaimentaahan sekin molempiin suuntiin aikalailla väkisin.. Ymmärrän kyllä että jos halutaan sisään- ja ulosvaimennuksiin selkeitä eroja ja säätömahdollisuuksia, niin kalliissa iskareissa se toteutetaan usein joko kahdella eri männällä, kelluvalla ylimääräisellä männällä tai niiden yhdistelmällä - ja toki kaasut sisällä. Lisäksi voi olla "blowby- venttiileitä", jotta saadaan haluttu ohivirtaus jonkin osan ohi halutussa männnän liikesuunnassa, sun muuta mukavaa. |
Lainaus:
|
Lainaus:
Ja peltikuorisessa kaksiputkisessa (eli halvat ja jotkin kalliimmatkin) iskarissa ulosjousto vaimennetaan männässä olevilla venttiileillä, sisäänjouston vaimennus on pohjassa mistä öljy virtaa sylinteriputkesta putkien väliin. Ja kun on säädettävä, alaosassa ruuvi säätää sisäänjoustoa ja esim mäntä painettuna pohjaan ja pyöritystä säätää ulosjoustoa. (Kait nuo suunnat meni oikein?) Kaasu- ja nesteiskarin erona on tuo putkien välitila, jälkimmäisessä paineistettu. Hillitsee kavitointia ja jäykistää sisäänjoustoa. Yksiputkisisissa mäntä vaimentaa molemmat suunnat ja niissä voi olla ohituskanavia yms jne. Kaksiputkinen yleensä selkeästi peltiä ja paksumpi osa alhaalla. Yksiputkinen vahvempaa tavaraa ja paksumpi osa ylhäällä. |
Löytyykö alelaarista iskareita -90 4x4 Chevy work truck jossa 3/4T alusta (kantavuus 760kg)
Ei mitään tietoa onko tuossa "vakio" iskarit vai jotain muuta ? |
Lainaus:
Tuo loppu mitä kirjoitit on ihan selvää pässinlihaa, tuli pelattua DH- fillareiden ja täysjoustomaastopyörien iskareiden kanssa kymmenisen vuotta, kun niitä säädin sekä sisäisesti että ulkoisesti mieleisiksini. Ovat tekniikaltaan ihan vastaavia kuin vaikka offiautoihin tarkoitetut hipoiskarit, ovat vain kooltaan pienempiä. |
Lainaus:
http://www.4x4parts.fi/iskunvaimenti...9000-shoc.html ja taakse nämä http://www.4x4parts.fi/1978-1979/106...9000-shoc.html (voi olla muutaman sentin liian lyhkäiset, mutta jos voit mitata niin saa selvyyttä) |
Yöllä näpyttelin iskarit tilauksee, aamulla tuli viestiä että toimitetaan matkahuoltoon tämän päivän aikana.
Kiitoksia, Loistavaa asiakaspalvelua!:) |
Sivu luotu: 00:45 (GMT +2). |