![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() M-B G460 G:n saranatappi on todella tiukassa, varsinkin kun yritin vaihtaa maalia tärvelemättä. Huolimatta siitä, että saranoissa on pulttikiinnitys, noissa vanhemmissa yksilöissä sarana on tehtaan toimesta hitsattu vielä kiinni oveen. Tappi on aivan älyttömän tiukka, eikä se edes pääsisi liukumaan pois, kun ottaa oven reunaan kiinni. Varmaankin onnistuu oven reunaa muotoilemalla ja hitsipillillä kuumentamalla, mutta siitä ei ole kokemusta. Päädyin puolittaiseen ratkaisuun: Ovi irti ja karmista ja irrotettu saranapuolikas rälläköimällä palasina pois. Tämä saranapuolikas ja tappi on se mikä kuluu käytössä. Sopivia lyhyitä tappeja ja viilapenkkiä käyttäen lähtivät saranatapin pätkät paukahtaen irti (ja sitä oven reunaa piti lisäksi vääntää). Marmoritiskiltä hankitusta saranasta rälläköin taas toisen puolikkaan pois. En tiedä olisiko uudesta saranasta tappi lähtenyt liukumaan, ostin suoraan uuden tapin. Nykyisessä G463:ssa olisi vaihdettava kuskin puolen alasarana, mutta siinä se on helppo, kun ei ole hitsattu oveen kiinni.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
mulla ei ollut hitsattu w461 mallissa vm -82. tappia en ainakaan minä saanut paikallaan irti mutta irtosi kun otin saranan irti ja lämmitin pilleillä punaiseksi ja moskalla ja tapilla löin pois. kylmänä ei inahtatunutkaan vaikka mitkä temput teki. tappeja saat KL varaosista
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Kiitos vinkeistä saranoihin liittyen, en ole vielä ehtinyt niihin paneutua, kun korissa on niin paljon tekemistä.
Aloin nyt ihmettelemään polttoaine systeemiä mikä roikkuu korissa taka-akselin etupuolella. Ilmeisesti ylimääräinen suodatin? Sen pohjasta lähtee letku, jonka päässä on molikka josta taas lähtee pienempi letkunpätkä, toinen pää ei ole missään kiinni. Lisäksi molikkaan menee parikaapeli, joka on pukattu lattiasta läpi takapenkkien takapenkin kohdalta. Kaapeleita ei vain ole kytketty mihinkään. Olisikohan tuo joku vedenerotin tms? Onko tuolla normaalissa käytössä mitään virkaa? Ei ainakaan muissa autoissa ole koskaan ollut ongelmia suodattimien kanssa, kunhan muistaa vaihtaa syksyisin. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Vai webaston pumppu
Nii oiskohan webaston/eberin pumppu nyt kumminkin kyseessä.....
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Etujakareiden akselin puolen puslat rupeaa olemaan vaihtokunnossa. Olisko jollakin mittoja puslista (malli w463). Olis vaan yhdet uudet Toyotan puslat tiedossa, ensi vilkaisulla aika samankokoisilta näyttäis. (65mm x50mm x16mm)
Kävinpä sitten mittailemassa räntäsateessa noi G-mesen puslat. Tuommoisilla mitoilla mennään: 70x50x16mm Viimeksi muokannut Jyki : 01.02.2015 17:09 |
#6
|
|||
|
|||
![]() Ettei vaan tule hylkimisongelmiaLainaus:
![]() ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Pitkän tauon jälkeen saimme viimeinkin varastoon G-mesen Dobinsonin korotusjousia. Ulkomuistista ne nostavat 65 mm ellen ihan väärässä ole. Soitella voi 050-5924340 Timo
|
![]() |
Luokat |
mercedes, mersu |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Räjäytyskuvia mersusta | Larha | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 23.06.2015 07:30 |
Huomio!!! Kaikki metsästystä/ammuntaa harrastavat offroad miehet ja naiset!!!! | TOPPAHOUSU | Chit-Chat | 87 | 26.11.2008 14:00 |
Mersusta loppuu joustot! | Larha | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 26.02.2008 20:41 |
Mersusta huoltoauto | MakeH | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 13.04.2006 17:24 |
Mersusta | Masi | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 23.11.2005 18:07 |