Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #26  
Vanha 18.01.2015, 12:15
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 10.989
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hutikka Näytä viesti
Tarvis ns. "perheelle ykkösauton",pari speksiä:
-Hinta max. 2500e (vois olla enemmänkin jos osamaksu tms.)
-ilmastointi
-98' tai uudempi
-bensakone
-ei ranskalainen,opel,ford, tai jenkki.(toisinsanoen VAG tai japsit)
-mieluiten koukku (ei pakollinen)
-mieluiten 4wd
-sedan,farkku tai citymaasturi (pitää olla tilaa lastenvaunuille yms.)
-eteläsuomesta

Onko ideoita?
Olisko tossa idistä: http://www.nettiauto.com/suzuki/liana/6651297
Täyttyy kaikki kriteerit, tosin Kouvola ei ihan etelä-Suomee ole mut ei ole Asikkalakaan. Tietty tolla rahaa ei kauheen mielenkiintoista kampetta saa.
Vastaa lainaten
  #27  
Vanha 18.01.2015, 13:18
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.314
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Olisko tossa idistä: http://www.nettiauto.com/suzuki/liana/6651297
Täyttyy kaikki kriteerit, tosin Kouvola ei ihan etelä-Suomee ole mut ei ole Asikkalakaan. Tietty tolla rahaa ei kauheen mielenkiintoista kampetta saa.
Jotain tällaista hakisin itsekin. Ei mikään pippelinjatke mutta toimiva ja luotettava japsi.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #28  
Vanha 18.01.2015, 20:22
Mutis:n Avatar
Mutis Mutis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 08.04.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 1.176
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AVRO Näytä viesti
En kehdannut tohon Ranskiksia laittaa kun ne oli erikseen kielletty. Siinä on kyllä perää että niissä on ostajan markkinat, eikä ne kaikki ole yhtään sen huonompia kuin jumaloidut Vaagenit.
Meillä ollut kaksi Ranskista, 306 Pösö ja Rellu Scenic. -98 malleja molemmat ja perusvarusteilla, erittäin varmatoimisia autoja. (nämä myytiin pois muista kuin teknisistä syistä)

Nämä ovat kyllä sitten vähän semmoisia loppukäyttäjän autoja jos haluaa sitä myyntiarvoa laskeskella ajellessaan(~2000e autossa?), myydessä ei taida saada oikein mitään. Paitsi ne väsyneet ranskisvitsit kaupanpäälle.

Noi vähän isommat Pösöt sun muut on kyllä mukavia pelejä ajoltaan, ja lämpöisiäkin vielä ovat. Ranskiksissa taitaa myös vaikuttaa vielä se edellisen omistajan viitseliäisyys tavanomaista enemmän, näistä kun tykkäävät jo muutenkin hieman boheemiuteen taipuvaiset ihmiset...
Vähän samoilla linjoilla noista ranskiksista.
Perhepiirissä on ollut viimeisen 15v aikana 106, 205x3, 306x4, 307x2 ja 508.
205 melko kurjia esityksiä, paitsi 1,9 gti hauskuuden vuoksi, vaikka siinäkin vaihteisto epätarkka soppakauha.

Muissa selvitty melko perus remonteilla ja joitakin sähkövikoja, mutta ei mitään isompaa.

Tietenkään ei nelivetoja, mutta ok käyttiksiä. Eikä ruostu.

Ja saa aina nauramaan vedet silmissä, kun kuulee 'ranskikset grilliltä'-vitsin. On se vaan hyvä läppä...
__________________
RASOR
Vastaa lainaten
  #29  
Vanha 18.01.2015, 21:34
Clint:n Avatar
Clint Clint ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.01.08
Sijainti: Koski Tl
Viestit: 66
Perusasetus

Ite BMW-uskovaisena ostaisin jonkun tollasen, ei kylläkään neliveto: http://www.nettiauto.com/bmw/520/6071877

Itellä on ollut useampikin E39 bemu, ja muuta pahaa en keksi äkkiseltään kuin sen että ainakin isomman dieselkoneen omaavissa malleissa etupään kuluvia osia saa olla kohtuu usein vaihtamassa (painava ja matala auto), toisaalta osat eivät kovinkaan paljoa maksa.
Minun autoni ovat olleet ruosteettomia ja tekniikka pelannut moitteettomasti.
Vastaa lainaten
  #30  
Vanha 18.01.2015, 21:57
turakki turakki ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.11.03
Sijainti: Hämeenkyrö, Finland.
Viestit: 937
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Olisko tossa idistä: http://www.nettiauto.com/suzuki/liana/6651297
Täyttyy kaikki kriteerit, tosin Kouvola ei ihan etelä-Suomee ole mut ei ole Asikkalakaan. Tietty tolla rahaa ei kauheen mielenkiintoista kampetta saa.
Itse ajattelin vähän samaan tapaan, ennen kuin kaksi lianaa levisi käsiin vajaan vuoden sisään. Eka oli -03. Etuperä räjähti alle 130tkm. Toinen oli -07 katti, pakoputki, pari puolaa ja lopuksi laakeroitiin loota 120tkm kohdalla (palveli meitä alle 20 tkm). Osien saanti oli aika työlästä maahantuojallekin, joten päästiin ajamaan liikkeen sijaisautoilla yhteensä liki 10tkm. Tämän vuosituhannen suikkaa ei meidän pihaan enää ilmesty.
Vastaa lainaten
  #31  
Vanha 18.01.2015, 22:03
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jaba Näytä viesti
Subaru varmaan oikeestaan ainut järkevä vaihtoehto nelikkona tolla budjetilla. Todella varmoja autoja. Pikkusen juoppoja laitteita noi Subarut,
mutta tankkaaminen on kuitenkin todella helppoa ja jopa halvempaa, kun jatkuva remontin teko
Ei ole edes juoppoja nuo uudemmat eli 2000-lukuiset.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #32  
Vanha 18.01.2015, 23:52
Jaba:n Avatar
Jaba Jaba ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 15.11.05
Sijainti: Iitti
Viestit: 550
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
Ei ole edes juoppoja nuo uudemmat eli 2000-lukuiset.
No juu. Näin olen kuullut kerrottavan. Impreza EJ20 pannulla vei sekalaisessa ajossa suurin piirtein 10l/100km. Veikkaisin että Lecacy ei ainakaan juuri pienemmällä mene, mutta nämä mun Subarut on olleet vanhemmalla 116hp moottorilla.
Uudemmista ei ole omakohtaista kokemusta. Kylän jyväjemmareilla noita uudempia Subaruita on käytössä. Kovasti ne kehuu autojaan. Ennen nuo ajeli Saabeilla, mutta nykyään ne käyttää Subaruita ja Volvoja.
Vastaa lainaten
  #33  
Vanha 19.01.2015, 08:21
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.848
Perusasetus

Itsellä oli tovin aikaa farkku Subarun Legacy 2.2 koneella. 2" putkella se ääni siitä moottorista on aivan mahtava. Ehdotonta plussaa siis. Eikä se sillä 2.2 koneella ihan kauheasti syönyt. Kaupungissa meni vajaa 10. Maantiellä 7. Subaruiden suurin ongelma taitaa olla ruoste. Tuo oli yksilö missä ei ollut ruostetta vaikka olikin vanha peli. Broidilla on 3kpl noita Subarun Forestereita. 2kpl perus turboja ja yksi STi. Jokainen niistä imee myös 10. Siitä mielenkiintoisia laitteita, että ne imee myös maantiellä sen 10. Ihan sama ajaako kaupungissa vai maantiellä. Aina menee 10. Jos lastenvaunut pitää mahtua kyytiin niin imprezan ainakin unohtaisin. Sinne ei nimittäin noiden lisäksi mahdu mitään muuta. Todella ahdas auto.

Olen muuten myös omistanut tuollaisen Suzuki Lianan. Oli oikein neliveto ja farkku. Mikään maailman upein korimalli se ei ole. Lisäksi se ensimmäinen koppa on olevinaan hieman futuristinen digimittariston kera. Faceliftissä tuli sitten normimittari. Olikohan se vuonna 2004. Tunnistat helpoiten siitä että autossa on korisarja kiinni. Itsellä ei ainakaan suurempia ongelmia ollut. Kärryn vetoon se oli aivan onneton peli. Se 1.6 voimanpesä on vaan liian pieni ja tehoton. Neliveto ainakin itsellä kytkeytyi hienosti. Taisin veivaa sillä joku 20tkm. Sain siitä vielä saman rahan mitä maksoin. Tuo digimittaristo oli ainakin itselle eräs syy hankkiuitua eroon siitä. Todella ärsyttäviä.

Parin tonnin hintaluokasta ei vaan tahdo löytyä mitään oikeesti järkevää neliveto peliä. Jos etuvedolla pärjää niin tuollainen V70 vois olla jeez peli. Eivät ainakaan mätäne, eikä niissä suuria ongelmia taida olla. Ne vaan kuluttaa ihan helvetisti bensaa. Jos se ei haittaa niin unohtaisin Volvon ja ottaisin Subarun, koska samalla kulutuksella saat nelivetoisen Subarun.

Mitä noihin patonkeihin tulee niin itsellä noita ranskalaisia on ollut niistä jokainen on ollut huomattavasti parempi kuin yksikään toitsu. Toitsut on ollut täysiä paskoja jokainen. Mitään muuta kuin vikaa niissä. Elämää suurempi kusetus on toitsu. Mutta tuon takia ranskiksia saa halvalla ja juuri sen takia ne on todella hyviä käyttöpelejä. Hyvä esimerkki oli tuo meikäläisen Citroen C5. Ostin sen 1500e. Ajoin sillä 25tkm ja myin sen 1500e. Mitään suurempaa huoltoa en tehnyt sille. Kaikki nesteet tosin vaihdoin siihen. Tosin myönnettäkööt että oletus oli ettei se toimi Oli ihan positiivinen ylläri että se toimi.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Mikä on maasturi ja mikä citymaasturi JouniN Chit-Chat 73 26.04.2016 17:14
Mikä alennin mikä teho? p3ku Tekniikka & Jutustelu 6 07.02.2006 22:33
tunnistus apua, mikä vinssi mikä kartaani? Hiprakka Tekniikka & Jutustelu 12 03.12.2005 18:30
mikä mikä auto.äänestys. Tekniikka & Jutustelu 19 09.08.2004 23:07
Koteloa vaihdettaessa mikä kestää ja mikä hajoaa mika Hardware 0 26.12.2001 14:04


Sivu luotu: 09:57 (GMT +2).