![]() |
Mikä käyttikseks?
Tarvis ns. "perheelle ykkösauton",pari speksiä:
-Hinta max. 2500e (vois olla enemmänkin jos osamaksu tms.) -ilmastointi -98' tai uudempi -bensakone -ei ranskalainen,opel,ford, tai jenkki.(toisinsanoen VAG tai japsit) -mieluiten koukku (ei pakollinen) -mieluiten 4wd -sedan,farkku tai citymaasturi (pitää olla tilaa lastenvaunuille yms.) -eteläsuomesta Onko ideoita? |
Nettiautossa saa nykyään tehtyä hakuja joissa saa poissulkea merkkejä/muita juttuja.
|
Eikös esim tuommoinen Passatti täytä kaikki nuo vaatimukset?
http://www.nettiauto.com/volkswagen/passat/6522967 |
Lainaus:
Miten ois joku c tai väyrys mese? |
http://www.nettiauto.com/subaru/forester/6941647
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/6975765 Ei kyllä äkkisältään löytyny muita hyviä. Hinta ja vuosmalli ei oikein osu yhteen. |
V70. Sellasen miäkin ostan sit kun en jaksa enää olla jeeppimies.
|
Lainaus:
Toi vmt:n pasanen ois muuten jees mut noi v-koneiset vagit vähä jännittää,myös kulutuksen puolesta.Oltzin kanssa samaa mieltä.Tuo vois olla hyvä 1.8T koneella,tarttee kyhnyä lisää:D Eka koppasissaForrestereissa kans hurjoittaa se kulutus enkä laske eduks että auto näyttää sammakolta.Mese vois olla ihan jees,tarttee ottaa yhteyksiä "viimeisiin Pirkkalaisiin" :D |
Onko kokemusta?
Lainaus:
Tosin hauskempi toi 3B passat on w8-koneella, mut sitten voi olla kansipulmia :D |
Lainaus:
Eipä taida kovin montaa 1,8T nelivetomallia olla myynnissäkään tuossa ikäluokassa, vaikka hintahaarukkaa nostaisi reilustikin... Nähdäkseni Suomeen tuodut nelivetoiset oli silloin pääsääntöisesti dieseleitä tai sitten noita bensakutosia. |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Onko sillä nyt väliä mitenpäin se moottori on jossain parin tonnin ritsassa...
|
Lainaus:
|
V70 I-korisena, etuvetona. Alkavat olla aika edullisia ja bensakoneiset maltillisilla kilsoilla. Eivät oikein osaa ruostua ellei ole kolhittu tms.
Ei kyllä ole VAG tai japski... hommaa dieselinä niin saa VAG-sätöksen konepellin alle. :) |
ajoin 25tkm v70 ykkös korilla ja diselinä, vois ostaa taas, toki uudempi kori houkuttas? rouvalla ensimmäisiä s80 2,4 bensa, se vtun kallis kaasuläppäkotelo vaihettiin, mutta sen jälkeen taas kulkenut. on olleet mielekkäitä
|
Lainaus:
Niitäkin saa jo tarvikkeina melko järkihintaan, oisko ollu alle 300 euron moponetis |
Töitten puolesta ajellu noilla v70 volvoilla ja onha ne hyviä mut kulutus?varmaa samoihi menee ku v6 passatilla ja silloin ennemmin se pasaati.Tänää kävin Mäntsälä P:eellä kattomas yhtä 99' crvtä joka tuli porvoosta,tulomatkalla (siis myyjä tullu porvoosta) oli alkanu pitää kirskuntaa (?) takaperästä kääntyessä joten unohdin sen kaupan,pahimmillaan perä paskana,vähimmillään öljynvaihdolla ois korjaantunu.eikai niissä kitkalukkoa takana ole?2200e lupas hinnan vian/äänen kera.
Siis tää: http://www.nettiauto.com/honda/cr-v/6817797 |
Lainaus:
kallsi ja kallis, kyl se ainakin tuntu ko ei oo tottunut rahaa käsitteleen. |
Tismalleen samat vaatimukset oli meilläkin 4 vuotta sitten kun alko jälkikasvua tulla ja emännän civikki piti päivittää isompaan. Japsi piti olla kun oon laiska tekemään remonttia niin farkku Subaru Legacy -98 tuli hommattua. Makso sillon reilu kolmetonnia, nyt saa samanlaisen alta kahteen. On ilmastointi, sähköherkkuja, neliveto, koukku, alennusvaihde. Neljän vuoden aikana remonttia etuiskarit, lämppärin puhallin, 1 nivelen suojakumi, syylari. Väittävät Subarukuskeja merkkiuskollisiks ja kyllä toikin samaan merkkiin vaihtuu joskus kun aika koittaa. Vähän jo katellu muutaman vuoden uudempia outpäkkejä, mutta antaa vielä hintojen pudota:D
|
Subaru. Bensana mieluummin.
|
Subaru varmaan oikeestaan ainut järkevä vaihtoehto nelikkona tolla budjetilla. Todella varmoja autoja. Pikkusen juoppoja laitteita noi Subarut,
mutta tankkaaminen on kuitenkin todella helppoa ja jopa halvempaa, kun jatkuva remontin teko :D |
HJ. Meidän taloudessa on molemmilla, eikä ole ahdistanut. Henkilömallia parempaa perheautoa en voisi kuvitella.
|
Osta kuitenkin se ranskanpulla niin voit valkata 150tkm vähemmän ajetun melkein kymmenen vuotta uudemman tohon samaan rahaan. Tietysti jos sen käyttiksen pitää samalla toimia peenisjatkeena niin sitten kannattaa unohtaa:D
|
Lainaus:
Nykyinen, n.200tkm rullattu -00 2.5 farkku legacy. ensin vaihdoin kytkimen eli kone poies, hetken kuluttua laatikko irti ja laakerointi, n. vuoden kuluttua keskitasauspyörästön vaihto ja nyt oottelen kauan tuo jaksaa tiputtaa jäähytysnestettä ennen ku on pakko pahvi vaihtaa, tai huomattavan öljynkulutuksen takia jotain muuta korkkaa koneesta.. ja ruostettakin riittävästi.. vähän usko horjuu mut toimiessaan ihan loistava laite :) Edellinen 96 farkku imppu ois sitten jo ihan oma lukunsa :D e. ja oon saman ikäluokan vaggeja koittanu enkä oikeen mistään tykänny, ennemmin remppailen suparua puoli-ilmaisilla osilla ja ajelen tyytyväisenä :) |
En kehdannut tohon Ranskiksia laittaa kun ne oli erikseen kielletty. Siinä on kyllä perää että niissä on ostajan markkinat, eikä ne kaikki ole yhtään sen huonompia kuin jumaloidut Vaagenit.
Meillä ollut kaksi Ranskista, 306 Pösö ja Rellu Scenic. -98 malleja molemmat ja perusvarusteilla, erittäin varmatoimisia autoja. (nämä myytiin pois muista kuin teknisistä syistä) Nämä ovat kyllä sitten vähän semmoisia loppukäyttäjän autoja jos haluaa sitä myyntiarvoa laskeskella ajellessaan(~2000e autossa?), myydessä ei taida saada oikein mitään. Paitsi ne väsyneet ranskisvitsit kaupanpäälle. Noi vähän isommat Pösöt sun muut on kyllä mukavia pelejä ajoltaan, ja lämpöisiäkin vielä ovat. Ranskiksissa taitaa myös vaikuttaa vielä se edellisen omistajan viitseliäisyys tavanomaista enemmän, näistä kun tykkäävät jo muutenkin hieman boheemiuteen taipuvaiset ihmiset... :) |
Sivu luotu: 02:43 (GMT +2). |