![]() |
|
|
|||||||
| Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Tismalleen samat vaatimukset oli meilläkin 4 vuotta sitten kun alko jälkikasvua tulla ja emännän civikki piti päivittää isompaan. Japsi piti olla kun oon laiska tekemään remonttia niin farkku Subaru Legacy -98 tuli hommattua. Makso sillon reilu kolmetonnia, nyt saa samanlaisen alta kahteen. On ilmastointi, sähköherkkuja, neliveto, koukku, alennusvaihde. Neljän vuoden aikana remonttia etuiskarit, lämppärin puhallin, 1 nivelen suojakumi, syylari. Väittävät Subarukuskeja merkkiuskollisiks ja kyllä toikin samaan merkkiin vaihtuu joskus kun aika koittaa. Vähän jo katellu muutaman vuoden uudempia outpäkkejä, mutta antaa vielä hintojen pudota
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
Subaru. Bensana mieluummin.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Subaru varmaan oikeestaan ainut järkevä vaihtoehto nelikkona tolla budjetilla. Todella varmoja autoja. Pikkusen juoppoja laitteita noi Subarut,
mutta tankkaaminen on kuitenkin todella helppoa ja jopa halvempaa, kun jatkuva remontin teko
|
|
#4
|
|||
|
|||
|
HJ. Meidän taloudessa on molemmilla, eikä ole ahdistanut. Henkilömallia parempaa perheautoa en voisi kuvitella.
__________________
A-P *Muovi on saatanasta* KAIKKI ihmiset ovat mölöjä, kunnes toisin todistavat. |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Osta kuitenkin se ranskanpulla niin voit valkata 150tkm vähemmän ajetun melkein kymmenen vuotta uudemman tohon samaan rahaan. Tietysti jos sen käyttiksen pitää samalla toimia peenisjatkeena niin sitten kannattaa unohtaa
|
|
#6
|
|||
|
|||
|
Ei ole edes juoppoja nuo uudemmat eli 2000-lukuiset.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
|
#7
|
||||
|
||||
|
No juu. Näin olen kuullut kerrottavan. Impreza EJ20 pannulla vei sekalaisessa ajossa suurin piirtein 10l/100km. Veikkaisin että Lecacy ei ainakaan juuri pienemmällä mene, mutta nämä mun Subarut on olleet vanhemmalla 116hp moottorilla.
Uudemmista ei ole omakohtaista kokemusta. Kylän jyväjemmareilla noita uudempia Subaruita on käytössä. Kovasti ne kehuu autojaan. Ennen nuo ajeli Saabeilla, mutta nykyään ne käyttää Subaruita ja Volvoja. |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Itsellä oli tovin aikaa farkku Subarun Legacy 2.2 koneella. 2" putkella se ääni siitä moottorista on aivan mahtava. Ehdotonta plussaa siis. Eikä se sillä 2.2 koneella ihan kauheasti syönyt. Kaupungissa meni vajaa 10. Maantiellä 7. Subaruiden suurin ongelma taitaa olla ruoste. Tuo oli yksilö missä ei ollut ruostetta vaikka olikin vanha peli. Broidilla on 3kpl noita Subarun Forestereita. 2kpl perus turboja ja yksi STi. Jokainen niistä imee myös 10. Siitä mielenkiintoisia laitteita, että ne imee myös maantiellä sen 10. Ihan sama ajaako kaupungissa vai maantiellä. Aina menee 10. Jos lastenvaunut pitää mahtua kyytiin niin imprezan ainakin unohtaisin. Sinne ei nimittäin noiden lisäksi mahdu mitään muuta. Todella ahdas auto.
Olen muuten myös omistanut tuollaisen Suzuki Lianan. Oli oikein neliveto ja farkku. Mikään maailman upein korimalli se ei ole. Lisäksi se ensimmäinen koppa on olevinaan hieman futuristinen digimittariston kera. Faceliftissä tuli sitten normimittari. Olikohan se vuonna 2004. Tunnistat helpoiten siitä että autossa on korisarja kiinni. Itsellä ei ainakaan suurempia ongelmia ollut. Kärryn vetoon se oli aivan onneton peli. Se 1.6 voimanpesä on vaan liian pieni ja tehoton. Neliveto ainakin itsellä kytkeytyi hienosti. Taisin veivaa sillä joku 20tkm. Sain siitä vielä saman rahan mitä maksoin. Tuo digimittaristo oli ainakin itselle eräs syy hankkiuitua eroon siitä. Todella ärsyttäviä. Parin tonnin hintaluokasta ei vaan tahdo löytyä mitään oikeesti järkevää neliveto peliä. Jos etuvedolla pärjää niin tuollainen V70 vois olla jeez peli. Eivät ainakaan mätäne, eikä niissä suuria ongelmia taida olla. Ne vaan kuluttaa ihan helvetisti bensaa. Jos se ei haittaa niin unohtaisin Volvon ja ottaisin Subarun, koska samalla kulutuksella saat nelivetoisen Subarun. Mitä noihin patonkeihin tulee niin itsellä noita ranskalaisia on ollut niistä jokainen on ollut huomattavasti parempi kuin yksikään toitsu. Toitsut on ollut täysiä paskoja jokainen. Mitään muuta kuin vikaa niissä. Elämää suurempi kusetus on toitsu. Mutta tuon takia ranskiksia saa halvalla ja juuri sen takia ne on todella hyviä käyttöpelejä. Hyvä esimerkki oli tuo meikäläisen Citroen C5. Ostin sen 1500e. Ajoin sillä 25tkm ja myin sen 1500e. Mitään suurempaa huoltoa en tehnyt sille. Kaikki nesteet tosin vaihdoin siihen. Tosin myönnettäkööt että oletus oli ettei se toimi Oli ihan positiivinen ylläri että se toimi.
|
|
#9
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
taloudessa nyt kolmas bokseri säksätin ja ensimmäinen oli ainut josta en käyttäny konetta irti tai jotain muuta isompaa, eli joko on vaan sattunut huonoja yksilöitä tai sit tuolle emännälle pitäs hommata joku tankki mitä ei sais särki ![]() Nykyinen, n.200tkm rullattu -00 2.5 farkku legacy. ensin vaihdoin kytkimen eli kone poies, hetken kuluttua laatikko irti ja laakerointi, n. vuoden kuluttua keskitasauspyörästön vaihto ja nyt oottelen kauan tuo jaksaa tiputtaa jäähytysnestettä ennen ku on pakko pahvi vaihtaa, tai huomattavan öljynkulutuksen takia jotain muuta korkkaa koneesta.. ja ruostettakin riittävästi.. vähän usko horjuu mut toimiessaan ihan loistava laite ![]() Edellinen 96 farkku imppu ois sitten jo ihan oma lukunsa ![]() e. ja oon saman ikäluokan vaggeja koittanu enkä oikeen mistään tykänny, ennemmin remppailen suparua puoli-ilmaisilla osilla ja ajelen tyytyväisenä
__________________
WUOKSI OFFROAD Viimeksi muokannut aslakki : 18.01.2015 11:31 |
|
#10
|
||||
|
||||
|
En kehdannut tohon Ranskiksia laittaa kun ne oli erikseen kielletty. Siinä on kyllä perää että niissä on ostajan markkinat, eikä ne kaikki ole yhtään sen huonompia kuin jumaloidut Vaagenit.
Meillä ollut kaksi Ranskista, 306 Pösö ja Rellu Scenic. -98 malleja molemmat ja perusvarusteilla, erittäin varmatoimisia autoja. (nämä myytiin pois muista kuin teknisistä syistä) Nämä ovat kyllä sitten vähän semmoisia loppukäyttäjän autoja jos haluaa sitä myyntiarvoa laskeskella ajellessaan(~2000e autossa?), myydessä ei taida saada oikein mitään. Paitsi ne väsyneet ranskisvitsit kaupanpäälle. Noi vähän isommat Pösöt sun muut on kyllä mukavia pelejä ajoltaan, ja lämpöisiäkin vielä ovat. Ranskiksissa taitaa myös vaikuttaa vielä se edellisen omistajan viitseliäisyys tavanomaista enemmän, näistä kun tykkäävät jo muutenkin hieman boheemiuteen taipuvaiset ihmiset...
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. |
|
#11
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Perhepiirissä on ollut viimeisen 15v aikana 106, 205x3, 306x4, 307x2 ja 508. 205 melko kurjia esityksiä, paitsi 1,9 gti hauskuuden vuoksi, vaikka siinäkin vaihteisto epätarkka soppakauha. Muissa selvitty melko perus remonteilla ja joitakin sähkövikoja, mutta ei mitään isompaa. Tietenkään ei nelivetoja, mutta ok käyttiksiä. Eikä ruostu. Ja saa aina nauramaan vedet silmissä, kun kuulee 'ranskikset grilliltä'-vitsin. On se vaan hyvä läppä...
__________________
RASOR |
|
#12
|
||||
|
||||
|
Ite BMW-uskovaisena ostaisin jonkun tollasen, ei kylläkään neliveto: http://www.nettiauto.com/bmw/520/6071877
Itellä on ollut useampikin E39 bemu, ja muuta pahaa en keksi äkkiseltään kuin sen että ainakin isomman dieselkoneen omaavissa malleissa etupään kuluvia osia saa olla kohtuu usein vaihtamassa (painava ja matala auto), toisaalta osat eivät kovinkaan paljoa maksa. Minun autoni ovat olleet ruosteettomia ja tekniikka pelannut moitteettomasti. |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Mikä on maasturi ja mikä citymaasturi | JouniN | Chit-Chat | 73 | 26.04.2016 17:14 |
| Mikä alennin mikä teho? | p3ku | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 07.02.2006 22:33 |
| tunnistus apua, mikä vinssi mikä kartaani? | Hiprakka | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 03.12.2005 18:30 |
| mikä mikä auto.äänestys. | Tekniikka & Jutustelu | 19 | 09.08.2004 23:07 | |
| Koteloa vaihdettaessa mikä kestää ja mikä hajoaa | mika | Hardware | 0 | 26.12.2001 14:04 |