![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() onkos joku avannut tuota vapaakytkintä? mikä siellä jumii? itsellä saab 9-5 3.0tdi ja siinä vapaakytkin jumissa, ei hanki remmit kestää ja laturin irrotus ei ole mikään ihan pikku homma tuossa, siivan voisi saada irti laturin paikalla ollessa, ehkä...
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Mulla on mäntäkompressorissa aika hyvän kokoinen vauhtipyörä ja sitä pyörittää kolmivaihemoottori kahden kiilahihnan välityksellä. En ole huomannut siinä mitään tarvetta vapaakytkimelle vaikka moottorissa on takuulla massa enempi kuin autojen latureissa.
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Onks mitään vaikutusta sillä, että se sähkömoottori pyörittää melko tasaseen sitä kompuraa, päinvastoin kuin jos mäntämoottori pyörittää Genua ?? Lisäks sähkön laatu saattaa parantua vapaakytkimen kanssa
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Aattelin, että moottori ja laturi on tavallaan aika lähellä tätä yhdistelmää... Jos nykymoottoreissa sellanen tarvitaa, merkitään tiedoks... |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Kiilahihna itsessään vaimentaa tehokkaasti käyntivärähtelyjä, vapaakytkimiä käytetään tietääkseni ainoastaan moniurahihnojen kanssa ja juurikin Peen mainitsemasta syystä. Eli työtahtien aiheuttamien värähtelyjen tasoittamiseen.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Eli se remmeissä näkyvä läpättäminen on koneen käyntitahtien vatkaamisesta johtuvaa
![]()
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Ainakin tojon 3B kehrää kuin hirvi. Kerran kone on repinyt laturin alapultit poikki ja kiristäjän rikkonut kahdesti. Tyhjäkäynnillä isohkon nelosen käynti on tosiaan aika persoonallista. Hihna lepattaa aika hulvattomasti. Noin tuhannessa kierroksessa tasoittuukin sitten jo huomattavasti.
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
Juuri noin.
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Tuossa yksinkertainen piirros aiheesta:
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 Viimeksi muokannut HeikkiH : 14.01.2015 14:33 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Laturin vaihto | jappe | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 29.08.2011 07:59 |
Myyty raptor 660r -05 startin vapaakytkin+ratas | mäksä | O/M/V Muut | 25 | 06.06.2011 23:21 |
Laturin käämitys | myllis | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 10.09.2010 18:19 |
Laturin säätimistä | SamiN | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 05.11.2009 23:30 |
Laturin sivuääni | yama43 | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 26.11.2006 15:05 |