Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.01.2015, 19:45
vellihousu:n Avatar
vellihousu vellihousu ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 26.01.10
Sijainti: kirkkonummi
Viestit: 646
Perusasetus

Välikoppa escortin pohjasta kyse, 70-luvulla kai oli vielä kunnon peltiä. Toi kuminen lattiamatto on vaan mukavasti muhinuttanut tota lattiaa.
Lähinnä mietityttää miten jengi on näitä tehny kun ei oo mistään katsastus rempasta kyse.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.01.2015, 20:02
tjl:n Avatar
tjl tjl ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.06
Sijainti: riihimäki, .
Viestit: 1.888
Perusasetus

viet hiekkapuhallukseen. sen jälkeen näkee mitä vaihtaa.
__________________
alumiini ja erikoishitsaukset palstalaisille edullisesti.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 10.01.2015, 20:14
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.946
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vellihousu Näytä viesti
Välikoppa escortin pohjasta kyse, 70-luvulla kai oli vielä kunnon peltiä. Toi kuminen lattiamatto on vaan mukavasti muhinuttanut tota lattiaa.
Lähinnä mietityttää miten jengi on näitä tehny kun ei oo mistään katsastus rempasta kyse.
Jos meinaat vimpan päälle (viistokeulan?) tehdä, niin välikoppiinhan saa valmiiks pokattuja korjauspeltejä esim. tuossa erikohtiin pohjaa tai vaikka koko pohja: http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_kw=escort+floor+pan

Jos et haluu peltejä paljoa vaihdella, niin yks hyvä vaihtoehto olis ruostekohtiin tai puhallettuun pintaan tälleen: https://www.youtube.com/watch?v=uuDcvwEIkPI Eli eka marine cleanilla pesee skeidat pois, sitten Prep&readyllä hapottaa pinnasta ruosteet ja tekee pinnan nahkeeks ja sitten pari kerrosta Rust Preventiveä pensselillä. Pinnasta tulee tasanen kuin ruiskulla ois vetänyt ja ainoo mistä pitää olla tarkkana, on tokan kerroksen maalaus ennen kuin eka kerros kuivuu liikaa. Muutoin toka kerros ei pysy enää kiinni. Pinnasta tulee helvetin kova ja kestää iskujakin. Ite tein noilla mömmöillä PZJ:n pohjan hiekkapuhalletulle pinnalle. Aineet saa ostettua MVE-Onlinesta.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 11.01.2015, 15:46
vellihousu:n Avatar
vellihousu vellihousu ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 26.01.10
Sijainti: kirkkonummi
Viestit: 646
Perusasetus

Täytyy varmaan puhalluksen jälkeen hapottaa ja kattoo miltä näytää.
Ei oo viistokeulaan mun roposilla varaa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 12.01.2015, 11:31
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.006
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vellihousu Näytä viesti
Täytyy varmaan puhalluksen jälkeen hapottaa ja kattoo miltä näytää.
Ei oo viistokeulaan mun roposilla varaa.
Jos sitä on purettu paljon sisustan osalta, varmaan hiekkapuhallus on hyvä vaihtoehto.

Itse kokeilin vaihtoehtoisena menetelmänä -77 Mersuun jota en ollut hirveästi purkanut sisältä - mitä nyt penkit ja matot poistanut - puhallus alumiinioksiidilla puhalluskypärä päässä ja rakeet talteen keräten imurilla. Sitten siivilöinti ja raetta voi taas käyttää. Puhallusletku meni ikkunan raosta auton sisään.

Ikkunoita oli pitänyt vielä hiukan enemmän suojata kun itse olin panostanut pääasiassa tuulilasin suojaamiseen.

Puhalletun päälle levittelin pensselillä Zingaa. Auton alla oli iso pressu siltä varalta, että maahan pääsee rakeita jostain reistä.

Aika paljon sai rakeita imuroida autosta. Pölyn muodostus ei kuitenkaan yhtä pahaa kuin hiekan kanssa.

Jos autos on purettu sillä tavoin ettei hiekka ja hienojakoinenpöly jää hankaliin paikkoihin, pöly on helppoa poistaa heti paineilmalla. Samaisessa autossa puhalsin peräkontin tavallisella hiekalla siltä osin kuin oli ruostetta. Aika putsaaminen oli hiekasta ja sain hiekat pois kun irroitin polttoainetankin joka myös on peräkontissa.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 12.01.2015, 16:34
kingfisher:n Avatar
kingfisher kingfisher ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 22.06.08
Sijainti: inkoo
Viestit: 224
Perusasetus

Ei ei Eki ei saa mennä poistamaa fordiumiin syntyneitä ruoste ruusuja nehän on hianoja ja harvinaisia koska ei fordin tehtaalla keksittyyn fordiumiin pitäis sellasia syntyä.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 12.01.2015, 18:12
vellihousu:n Avatar
vellihousu vellihousu ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 26.01.10
Sijainti: kirkkonummi
Viestit: 646
Perusasetus

Alumiinioksidiahan mä saisin Santun rangen korista, harmi että ne kaikki öljyvuodot on imeytynyt koriin niin sekin metalli on saastunutta
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 12.01.2015, 21:17
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.006
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vellihousu Näytä viesti
Alumiinioksidiahan mä saisin Santun rangen korista, harmi että ne kaikki öljyvuodot on imeytynyt koriin niin sekin metalli on saastunutta
Mun oksiidit oli sellasesta säkistä - hävikki ei ollut kauhean paha... joskin rakeita sai jonkin aikaa keräillä autosta.

Toiminta muuten oli vähän kuin Pelle Pelottoman touhuja. En ole varma käyttäisinkö tätä konstia jos seuraava kohde osuisi kohdalle. Ehkä seuraavaksi haluisin koittaa onnistuuko homma sellaisella puhalluslaitteella, jossa imuri imee rakeet takaisin ilman, että ne leviää joka paikkaan.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
ruoste pois soodalla f250 Tekniikka & Jutustelu 20 09.04.2014 22:50
Ruoste suojaus? Mika P Tekniikka & Jutustelu 5 11.07.2012 20:41
Autojen ruoste tutkimusta pjtk Linkit 2 20.04.2008 21:40
pientä ruoste turausta (hj61) Heikki L Tekniikka & Jutustelu 2 11.03.2006 11:03
HJ:n ruoste. uretaani Tekniikka & Jutustelu 8 13.01.2005 00:49


Sivu luotu: 17:34 (GMT +2).