Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #5  
Vanha 08.01.2015, 12:23
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.268
Perusasetus

Lainaus:
Rengas- ja vannemuutosten eniten huomiota vaativat kohdat uudessa määräyksessä ovat rajoitukset renkaan leveyden muutoksissa. Renkaan leveyden kasvattamista pitäisi rajoittaa nykyistä enemmän. Sopiva suhteellinen leveyden muutos M1-ajoneuvoluokassa olisi noin 20 prosenttia alkuperäiseen renkaaseen verrattuna. Määräys voitaisiin kirjoittaa siten, että renkaan leveyttä saisi kasvattaa esimerkiksi 20 prosenttia tai 40 mm suuremman arvon ollessa määräävä. Tällä tavoin autot, jotka on varustettu kapein renkain, eivät joutuisi kovin eriarvoiseen asemaan rengasmuutosten osalta. M1G- ja N1G-ajoneuvoluokille voitaisiin sallia renkaan ulkohalkaisijan kasvun osalta nykyistä väljemmät raja-arvot, jotta poikkeuslupakäytäntöä saataisiin vähennettyä. Väljempien raja-arvojen ohessa tulisi maastoajoneuvojen suoriutua jarrutus- ja väistökokeesta, mikäli auton korkeus kasvaa tietyn verran. Tämä vaatimus koskisi kaikkia maastoajoneuvon korkeuteen vaikuttavia rakennemuutoksia. Ajodynamiikan testaukset maastoajoneuvoille saisi jatkossa suorittaa katsastaja muutoskatsastuksessa, mikäli katsastustoimipaikalla olisi puitteet (tarpeeksi pitkä ja leveä testirata) testaukseen. Muissa tapauksissa testauk-sen suorittaisi hyväksytty asiantuntija. Testauksessa tarvittaisiin keilakuja ja kiihtyvyysanturi arviointeja varten. Katsastajalla olisi oikeus suorittaa testi tai määrätä auto testattavaksi myös muiden ajoneuvoluokkien osalta, mikäli ajoneuvo vaikuttaa vaaralli-selta käytettäväksi tieliikenteessä.
Eli tämä kaveri antaisi laittaa vähän korkeammat renkaat, mutta leveyttä ei sais olla. Jossain se tuossa diplomihöpinän uumenissa vielä selitti leveiden renkaiden aiheuttavan vesiliirtoriskiä yms...
__________________
-Pauli-
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Auton leveys Jan Stick Tekniikka & Jutustelu 9 18.02.2013 18:55
Myyty H/P-auton nastarenkaat. andy O/M/V Renkaat ja vanteet 2 24.10.2011 19:37
Renkaan pintapaineen arviointi?. hiski Tekniikka & Jutustelu 12 12.05.2007 13:14
auton jatkaminen upi7 Tekniikka & Jutustelu 3 11.10.2006 12:53


Sivu luotu: 09:38 (GMT +2).