Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 23.12.2014, 17:52
Laurilasse Laurilasse ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.12.14
Sijainti: Joutsa
Viestit: 65
Perusasetus

Tervehdys! Onko kukaan raatilaisista vaihtanut Mitsun L200 mittariston polttimoita? Itellä on 99-vuotinen kapistus ja siinä on polttoainemittarin takaa ilmeisesti polttimo pimeänä, ja tarvis vaihtaa, mutta en saanut mittaristoa aukastua/irrotettua... Helpottais kun tietäs vähän missä paikoissa on ruuveja mitkä pitää avata. Otin jo näkyvillä olevat ruuvit auki mutta tuntuu että ei lähde, liekö jossaki piilossa lisää ruuveja tai en uskaltanu käyttää tarpeeks voimaa...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 24.12.2014, 13:21
turbodiesel:n Avatar
turbodiesel turbodiesel ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 12.01.12
Sijainti: Himanka
Viestit: 249
Perusasetus

eikös siinä piä ottaa se musta muovi kehikko kokonaan pois. lämmitys puhaltimille saakka. sielä takana sitte mittariston ruuvit.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 25.12.2014, 09:58
es_vir es_vir ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.09.12
Sijainti: Jaala
Viestit: 41
Perusasetus

Juu muistaakseni mittariston ympäriltä sekä lämppäri säätimien ympäriltä kaikki pois että lähtee mittaristo, tosin ruuvien paikkoja en muista mutta kyllä ne näkyy kun alkaa tonkimaan.. nii ja mittarin vaijerissa on sit sellain muistaaksein aika vee mäinen kiinnitys..
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 01.01.2015, 19:22
Laurilasse Laurilasse ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.12.14
Sijainti: Joutsa
Viestit: 65
Perusasetus

Okei. Mulla on tuosta irrotettuna nyt ne kaks ruuvia mittariston yläpuolelta, ja sit rattiakselin molemmilta puolilta yhet ruuvit mitkä tuota mustaa muovia pitää paikallaan. Mut onko siellä vielä paljonkin ruuveja jossain piilos vai vaatiiko jotain muuta kikkailua, kun ei tunnu lähtevän ja ainakaan en pikasella ettimisellä näkyvissä olevia ruuvin kantoja enempää löytänyt...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 02.01.2015, 22:32
Laurilasse Laurilasse ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.12.14
Sijainti: Joutsa
Viestit: 65
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Laurilasse Näytä viesti
Okei. Mulla on tuosta irrotettuna nyt ne kaks ruuvia mittariston yläpuolelta, ja sit rattiakselin molemmilta puolilta yhet ruuvit mitkä tuota mustaa muovia pitää paikallaan. Mut onko siellä vielä paljonkin ruuveja jossain piilos vai vaatiiko jotain muuta kikkailua, kun ei tunnu lähtevän ja ainakaan en pikasella ettimisellä näkyvissä olevia ruuvin kantoja enempää löytänyt...
Lähtihän se, kun varovasti vaan käytti voimaa ja vähän talttapääruuvarilla avitti. Nyt olis mittariston polttimoita vaihdeltu, oli lukkojen ja nelivedon merkkivalot pimeenä samaten kun mittaristosta yks taustavalopolttimo mutta nyt pelittää.

Minkäkokoset renkaat lie suurimmat mitkä tuollasen vakiokorkeudessa olevan 99-vuotisen L200 alle menis? Korottaminenkaan ei kyllä äkkiseltään tutkailtuna näyttäny vallan isolta hommalta, mut jos vaikka pari tuumaa nostais koria niin tarviiko vielä siihen korkeuteen muita hilppeitä kun varsinaiset korotuspalat rungon ja korin väliin? Eli vaikka ohjausakselin jatkoa tai pitempiä jarruletkuja?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 03.01.2015, 14:43
Qtio Qtio ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.08.12
Sijainti: Riihimäki
Viestit: 92
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Laurilasse Näytä viesti
Lähtihän se, kun varovasti vaan käytti voimaa ja vähän talttapääruuvarilla avitti. Nyt olis mittariston polttimoita vaihdeltu, oli lukkojen ja nelivedon merkkivalot pimeenä samaten kun mittaristosta yks taustavalopolttimo mutta nyt pelittää.

Minkäkokoset renkaat lie suurimmat mitkä tuollasen vakiokorkeudessa olevan 99-vuotisen L200 alle menis? Korottaminenkaan ei kyllä äkkiseltään tutkailtuna näyttäny vallan isolta hommalta, mut jos vaikka pari tuumaa nostais koria niin tarviiko vielä siihen korkeuteen muita hilppeitä kun varsinaiset korotuspalat rungon ja korin väliin? Eli vaikka ohjausakselin jatkoa tai pitempiä jarruletkuja?

50mm korin korotus menee aika helposti. Rattiakselille ei tarvitse tehdä mitään, jarruleitkuille riittää kun irrottaa edestä rungossa olevat kiinnikkeet. Lisäksi vaihdekepin kumi tarvitsee hieman tuunata että menee vaihteet mukavammin silmään. Uskoisin että 50mm korin korotuksella mahtuu 33x12.5 pyörät pyörimään tarpeeksi ulospäin levittävällä vanteella. Itellä 37x12.5x17 kumit, 50mm korinkorotus ja lokareita reilusti avarrettu rälläkällä mutta mahtuu siis pyörimään.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 04.03.2015, 23:22
Divi Divi ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 12.02.15
Sijainti: Seinäjoki
Viestit: 21
Perusasetus

Morjens!

L200 keulasta kiristelin noita vääntösauvojen pultteja, niiden asento on nyt tämmönen:


Mahtaakohan nuo olla tapissa, tuntu ainakin ettei tuon enempää kiristy vaikka sielä sormella tuntu että ois vielä puolisen senttiä ainaki varaa nousta. Eipä tuo kottero noussu tuolla operaatiolla ku sentin verran, edelleen mahtava etukeno. Tukivarret on suurinpiirtein vaakasuorassa tasasella. Mikäs on raadin näkemys?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
HILUX- kysy ja vastaa- palsta KepesJokke Tekniikka & Jutustelu 5059 22.09.2025 13:58
Mitsubishi L200 -91 veikkaaja Maasturiprojektit 8 28.01.2012 14:47
Mitsubishi L200 Jeepp Tekniikka & Jutustelu 1 16.03.2011 10:05
Myydään Mitsubishi L200 JP80 O/M/V Ajoneuvot 1 14.09.2010 11:45
M:Mitsubishi L200 -04 4wd isuzubj O/M/V Ajoneuvot 1 01.12.2007 16:38


Sivu luotu: 02:01 (GMT +2).