Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 02.01.2015, 22:32
Laurilasse Laurilasse ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.12.14
Sijainti: Joutsa
Viestit: 65
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Laurilasse Näytä viesti
Okei. Mulla on tuosta irrotettuna nyt ne kaks ruuvia mittariston yläpuolelta, ja sit rattiakselin molemmilta puolilta yhet ruuvit mitkä tuota mustaa muovia pitää paikallaan. Mut onko siellä vielä paljonkin ruuveja jossain piilos vai vaatiiko jotain muuta kikkailua, kun ei tunnu lähtevän ja ainakaan en pikasella ettimisellä näkyvissä olevia ruuvin kantoja enempää löytänyt...
Lähtihän se, kun varovasti vaan käytti voimaa ja vähän talttapääruuvarilla avitti. Nyt olis mittariston polttimoita vaihdeltu, oli lukkojen ja nelivedon merkkivalot pimeenä samaten kun mittaristosta yks taustavalopolttimo mutta nyt pelittää.

Minkäkokoset renkaat lie suurimmat mitkä tuollasen vakiokorkeudessa olevan 99-vuotisen L200 alle menis? Korottaminenkaan ei kyllä äkkiseltään tutkailtuna näyttäny vallan isolta hommalta, mut jos vaikka pari tuumaa nostais koria niin tarviiko vielä siihen korkeuteen muita hilppeitä kun varsinaiset korotuspalat rungon ja korin väliin? Eli vaikka ohjausakselin jatkoa tai pitempiä jarruletkuja?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 03.01.2015, 14:43
Qtio Qtio ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.08.12
Sijainti: Riihimäki
Viestit: 92
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Laurilasse Näytä viesti
Lähtihän se, kun varovasti vaan käytti voimaa ja vähän talttapääruuvarilla avitti. Nyt olis mittariston polttimoita vaihdeltu, oli lukkojen ja nelivedon merkkivalot pimeenä samaten kun mittaristosta yks taustavalopolttimo mutta nyt pelittää.

Minkäkokoset renkaat lie suurimmat mitkä tuollasen vakiokorkeudessa olevan 99-vuotisen L200 alle menis? Korottaminenkaan ei kyllä äkkiseltään tutkailtuna näyttäny vallan isolta hommalta, mut jos vaikka pari tuumaa nostais koria niin tarviiko vielä siihen korkeuteen muita hilppeitä kun varsinaiset korotuspalat rungon ja korin väliin? Eli vaikka ohjausakselin jatkoa tai pitempiä jarruletkuja?

50mm korin korotus menee aika helposti. Rattiakselille ei tarvitse tehdä mitään, jarruleitkuille riittää kun irrottaa edestä rungossa olevat kiinnikkeet. Lisäksi vaihdekepin kumi tarvitsee hieman tuunata että menee vaihteet mukavammin silmään. Uskoisin että 50mm korin korotuksella mahtuu 33x12.5 pyörät pyörimään tarpeeksi ulospäin levittävällä vanteella. Itellä 37x12.5x17 kumit, 50mm korinkorotus ja lokareita reilusti avarrettu rälläkällä mutta mahtuu siis pyörimään.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 04.03.2015, 23:22
Divi Divi ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 12.02.15
Sijainti: Seinäjoki
Viestit: 21
Perusasetus

Morjens!

L200 keulasta kiristelin noita vääntösauvojen pultteja, niiden asento on nyt tämmönen:


Mahtaakohan nuo olla tapissa, tuntu ainakin ettei tuon enempää kiristy vaikka sielä sormella tuntu että ois vielä puolisen senttiä ainaki varaa nousta. Eipä tuo kottero noussu tuolla operaatiolla ku sentin verran, edelleen mahtava etukeno. Tukivarret on suurinpiirtein vaakasuorassa tasasella. Mikäs on raadin näkemys?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 05.03.2015, 07:55
paavojaelvis paavojaelvis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 30.08.14
Sijainti: Kauvatsa, Länsi-Suomi
Viestit: 287
Perusasetus

Taitaa olla tukivarret rajoitinkumeja vasten tai sitten sauvat on väsyneet. Jos terveet jouset kirraa aivan tappiin niin autosta tulee kivireki, ei jousta kuin renkaista...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 05.03.2015, 11:01
Divi Divi ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 12.02.15
Sijainti: Seinäjoki
Viestit: 21
Perusasetus

Ai sieläkö on ulosjoustolle jonkinlaiset rajoittimet Pitääpä tutkia! Kiitos!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 06.03.2015, 11:15
Divi Divi ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 12.02.15
Sijainti: Seinäjoki
Viestit: 21
Perusasetus



Ihan parin millin päässä on rajoitin, taitaa vääntötangot olla käpsähtäneet.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 11.03.2015, 08:27
MetAxi MetAxi ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 08.03.09
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 514
Perusasetus

Minkälaisen kärryn saa 99-mallisen L 200 perään laittaa? 2.5 td kyseessä, jos merkitystä?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
HILUX- kysy ja vastaa- palsta KepesJokke Tekniikka & Jutustelu 5058 03.09.2025 20:22
Mitsubishi L200 -91 veikkaaja Maasturiprojektit 8 28.01.2012 14:47
Mitsubishi L200 Jeepp Tekniikka & Jutustelu 1 16.03.2011 10:05
Myydään Mitsubishi L200 JP80 O/M/V Ajoneuvot 1 14.09.2010 11:45
M:Mitsubishi L200 -04 4wd isuzubj O/M/V Ajoneuvot 1 01.12.2007 16:38


Sivu luotu: 12:54 (GMT +2).