![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Saattaa olla ylä/alatukivarren puslat väljät.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Joo, täällä meilläpäin on tiet niin käsittämättömän paskassa kunnossa, ettei mitään rajaa, niin ajellessa paukkaa ja ryskää koko auto niin älyttömästi ettei yleensä paljon pysty paikallistaan ääniä. Ja sitten tasaisella se ääni ei taas kuulu kun just em. Tilanteessa.
Onks noissa ovien sarana tapeissa mitään erikoista, kun tuo hinta on aikaa karu, ottaen huomioon esineen koon? Kun äkkiseltään luulis et se on vaan teräksen pala, jolla on määrätty paksuus. Ja et semmoisen vois iha itse värkkäillä. Kun roikkuu näemmä kuskin ovi ,ja yläreunan rako on on vino kuin poliitikon hymy. Niin ja romanttinen tuulen suhina ylittää koneen äänet. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Mistähän päin kannattas ettiä ekana vikaa, jos XJ:stä on hukassa ajovalot, ikkunoiden sähköt ja oikeestaan suurin osa kaikista sähköistä?
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Mittaile ekana onko joku starttireleeltä lähtevistä johdoissa olevista fusible linkeistä kärvähtäny. Eli vähän niinku johtoon integroitu sulake. Sulaketaulun oot varmaan tarkistanut?
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Vianhaun neuvominen olis taas niin paljon helpompaa, jos tiedettäis, MINKÄ VUOTINEN XJ, kun 84-01 muuttuu sähköt useampaan kertaan ja samaten ne tyyppiviat on erilaiset....
__________________
Killing time is not murder |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Tulipas mieleen juttu jota on pitänyt kysyä jo kauan sitten mutten koskaan muista. Eli miten sen cruisecontrolin pitäs toimia. Tai siis miten sen sis päälle, jos sn sais päälle... Kun siinä vivun päässä on se painonappi, ja sitten se napsautettava kytkin. ( renix 4.0 -90). Mitenköhän niit pitäis ränkätä? Päätellyt olen, et sen napikan pitää olla oikeessanasennossa, ja sit sopivassa nopeudessa painetaan siitä päässä olevasta painikkeesta? Olenko oikeassa? Vähän haasteellista korjata, kun ei ees tiedä miten sitä pitäs käyttää
![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Killing time is not murder |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Käyttöönotto on 27.8.1990, jotta tuota. Katotaas ne johdot eka.
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
http://forums.offipalsta.com/album.p...ctureid=141358 |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Fusible linkit oli ehjät, kun mittasin. Osan toiminnoista sain takasin, kun vaihdoin kaikki sulakkeet. Entisetkin oli kaikki ehjiä, mutta eivät vaan johtaneet sähköä.
sähkölaseista ei toimi vasta kun oikeenpuoleinen takaovessa. Alunperin toimi keskuslukitus, muttei toimi enää, unkä löytäny sulakettakaan sille. Joku oli joskus vetäny etuvalojen sähköt sulaketaulun acc-lähdöstä, mutta nyt se ei enää anna jännitettä pihalle... |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Tuo yllä mainittu iso liitin tulipellissä (kuskin puoli, konehuoneen puolella; muistaakseni 8mm pultilla kiinni keskeltä) on erittäin yleinen ongelmanaiheuttaja Renix- aikakauden Jeepeissä.
Samoin ovien johtosarjoissa on jossain määrin ongelmia melkeinpä '84-'01, eli kannattaa katsoa oven johtonippukin läpi.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Keskuslukitus ilmestyi takaisin toimintaan, kun suihkuttelin tuon rintapellin läpiviennin täyteen WD-40:stä.
Pissapoikien moottorit olivat palaneet, joten vaihoin uudet subarusta. Rattiakselin sisltä rupes nousemaan melkonen savu, kun pissapoikaa testailin, niin suihkuttelin senkin täyteen WD:tä, ja savuaminen loppu. Uusia sähkötoimintoja ilmestyy sitämukaa, kun random paikkoihin suihkuttelee korroosionirrottimia. Ilmeisesti apparin etuoven lasin moottori on jumissa, samoin kuin kuskinpuoleinen takamoottori. Kuskin ovesta joku on vieny koko lasinnostimen moottorin kaikkine mekanismeineen, siksi se ei toiminut. Melkoisen mystinen oli nelivedon toiminta... Neliveto päällä veti kolme rengasta tasaisesti, eli takapyörät ja kuskinpuoleinen etunen. rupesin ihmettelemään, jotta miksei apparin puolen pyörä vedä. niin eihän sinne etuvetarin kytkentäkellolle tule ollenkaan alipainetta (vihreä letku). Vieressä roikku valkoinen ja keltainen letku kimpassa jonkinsotin kumisessa liittimessä, mutta missään ei näkyny niille paikkaa. Siihen keltaiseen letkuun tuli alipaine. Konehuoneessa valkoiseen letkuun haarautuu joku sininen anturi? mutta siihen ei mene johtoja. Sitten ne alipaineputket jatkaa matkaansa jonnekkin vaihteistolle. En jaksanut syventyä enää enempää niitä tutkimaan. Konehuoneessa oli irti myös joku sininen alipaineputki irti, jonka päässä oli T-haara, mikä lie se? Onko tuohon etuakselin apparinpuolen vetarin kytkentään jotain hienompaa systeemiä olemassa, vai pitäskö vaan vetää kojelautaan volvon lukkojen alipainehana sitä ohjaamaan? Ai miksikö kuskinpuolen eturengas veti, vaikkei etuakselille tullu edes alipainetta? En halua edes välttämättä tietää... |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. | 754 | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 17.09.2010 09:10 |
Taasen jeep xj kysymyksiä | NORT | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 11.12.2009 09:09 |
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 13.09.2008 11:40 |
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) | SuurSyömäri | Tekniikka & Jutustelu | 24 | 23.11.2005 19:59 |
Jeep Wrangler kysymyksiä | Tepa | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 12.01.2004 14:13 |