|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#76
|
||||
|
||||
Lainaus:
Aijoo, neloskoneella on toi momentti + asteet :-/ En mä oo koskaan vaihtanut pultteja noihin koneisiin.... Ruuvilukitetta oon laittanut...
__________________
Killing time is not murder |
#77
|
||||
|
||||
ei ainakkaan tie pahhoo uuvet pultit ja ite ainahii sujauttasin kierteisiin liimmoo.
__________________
Jeep ISORY |
#78
|
||||
|
||||
Ja liimaksi sitten vaikka sinistä, ei vihreetä tai kiinnikettä jos joskus haluaa saada vielä irti ilman että käyttää pillillä punaisena
__________________
Joop |
#79
|
||||
|
||||
Ootteko millä rasvannut kytkinakselia, pooreja ?
Laakeri vaseliinilla...?
__________________
Montenegro Offroad #55 2x 4x4 Outlander PHEV ja Wrangler |
#80
|
||||
|
||||
Molyrasvalla, sitä tulee joissain kytkinpaketeissa mukana!!
__________________
Killing time is not murder |
#81
|
||||
|
||||
Pitäs vaihtaa kytkimen painelaakeri ja siinä tulee mukana se "työ" sylinteri.
Mites ootte kytkimen ilmannu ? Ja meneekö se sylkyn vaihto ihan "plug and play" hommana ?
__________________
Montenegro Offroad #55 2x 4x4 Outlander PHEV ja Wrangler |
#82
|
||||
|
||||
2,5l koneeseen vaihdoin timing case coveriin vibration damperin stefan.
Sit laitoin coverin paikalleen ja vibration damperia rupesin laittamaan akselin päähän niin näytti että stefa ei ole ihan keskellä. Stefa oli ihan damperin toisessa reunassa kiinni ja toisessa oli vähän rakoa. Se rako näky siintä stefan päästä eli eikös siinä ole joku pölysuoja. En mitannut esim rakotulkilla et paljonko sitä rakoa oli. Mut varmaan jotain 1-1,5mm. Onko muilla ollut samantaista välystä ?
__________________
Montenegro Offroad #55 2x 4x4 Outlander PHEV ja Wrangler |
#83
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
Killing time is not murder |
#84
|
||||
|
||||
Aika tiukkaan tuntuu menevän pulttit abaut 16kg (156Nm)...
mitattuna "viisari" momentti avaimella. Tiukempaan kuin 4.0L6 moottorin (143Nm).
__________________
Montenegro Offroad #55 2x 4x4 Outlander PHEV ja Wrangler |
#85
|
||||
|
||||
Minkä takia jäähdytysvesi menee imusarjan kautta hytin lämmityskennolle 2.5l tbi wranglerissa ?
Kun se ei taida mennä 4.0l koneessa imusarjan kautta.
__________________
Montenegro Offroad #55 2x 4x4 Outlander PHEV ja Wrangler |
#86
|
||||
|
||||
Eikä mene -91 nelosessakaan enää, sillä on jotain tekemistä imusarjan lämmityksen kanssa, ohita se jos siltä tuntuu...
__________________
Killing time is not murder |
#87
|
||||
|
||||
Alku tilanne ISA moottorilla ku auton hommasin.
Tyhjäkäyntisäätö ei ole toiminutkaan. Sitten kun oli aikaa...(pari vuotta...), niin otin ISA moottorin irti ja lähdin tutkimaan missä vikaa ku ei ole toiminut. Eli koko pakka osiksi. Yksi vika oli tässä kuvassa näkyvässä peltikäikäleessä eli n.90° kulmassa olema väkänen ylöspäin oli poikki. No se hitsattiin kiinni ja hienosäädettiin vähän kääntämällä jyrkempään kulmaan. Ja toinen vika oli isomman rattaan jumiutuminen työntöakseliin. No laitettiin "prikka" siihen paikkaan mikä tuossa toisessa kuvassa näkyy olevan O rengas. Se oli kokeilu versio siihen jumiutumisen estämiseen. Tässä kuvassa ISA paikallaan korjattuna ja toimivana.
__________________
Montenegro Offroad #55 2x 4x4 Outlander PHEV ja Wrangler |
#88
|
|||
|
|||
Morjesta onko palstalaisissa innokkaita wranglereiden harrastajia ja rakentelijoita yms tietäjiä?. Itselläni vihdoin lapsuudenhaave pihassa ja olis 100 ja 1 kysymystä ko laitteesta. Kiinnostais nähdä ja lueskella myös muiden rakenteluista mutta en pikaisella haulla täältä juttuja löytänyt?. Onko tosiaan näin että esim nämä yj:t alkaa olemaan jo harvinaisia? autovaraosamies haki rek numerolla ja kehui sen tietojen perusteella olevan "vastaavia" 63kpl suomessa rekisterissä. Omani siis vm -92 yj 4.0 kolmevaihteisella automaatilla ilman loikkaria?
|
#89
|
||||
|
||||
Lainaus:
Eihän nuita YJtä ole kaikkiaan tehty kuin reilu 600 tuhatta. Niin ja yksi on kotipaikalla odottamassa uutta innostusta ja köyhyyden vähentymistä.
__________________
Joop |
#90
|
||||
|
||||
Lainaus:
Tällä pastalla Jeep asiatuntijoitajia ovat ainakin Timo_L ja Jamant.
__________________
Montenegro Offroad #55 2x 4x4 Outlander PHEV ja Wrangler |
#91
|
|||
|
|||
Meinasi jo unohtua niin laitetaan nyt muutamat kyssärit ihan julkisesti katotaan jatketaanko sitten tyhmien kyselyä jonkun spesialistin kanssa vaikka yksityisesti. Mistä miten tunnistan mitkä perät tässä jeepissäni on? lukkojahan näissä ei kait missään ole ns vakioina?. Samalla kiinnostaa nuo vaihdelaatikkojen mallit jos niihin joutuu joskus jotain vaikka tilailemaan(3v automaatti ilman od:ta). Korottaminen nyt alla joku erittäin varovainen sarja jota sitten "pehmennetty" jollain tojotan lateilla, alle mahtuu 31" mutta ottaa kuulemma ääriasennoissa kiinni. Ajatuksissa vois joskus tulevaisuudessa olla jopa ne 33" rinkulat joten paljonko pitää korottaa ja miten?. Kannattaako tässä yhteydessä ottaa edes vaihtoehdoksi tätä soan tekemistä?.
|
#92
|
||||
|
||||
Edessä on high pinion Dana 30, takana on Dana 35 joko ilman c-klippejä tai niiden kanssa ('89 asti c-klipitön, '90-> c-klipilliset vetarit). D44 akseleita oli takana joissain Kanada- malleissa, en tiedä onko niitä samoja tullut myös tänne Eurooppaan.
Vaihteisto on TF999. YJ:ssä ei ikinä ollutkaan ylivaihteellista automaattilaatikkoa, vaan aina 3- portainen. 4- pykäläinen loota tuli Wrangleriin vasta niinkin myöhään kuin vuosimallin 2003 TJ:hin.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#93
|
||||
|
||||
Lainaus:
http://www.jeep4x4center.com/jeep-li...s/wrangler-yj/
__________________
Jeep ISORY |
#94
|
|||
|
|||
Mites tämä pelkillä riipukkeilla korottaminen, mitä kaikkea muuta joutuu niiden lisäksi vaihtamaan?. Nyt alkuun on tarkoitus vaan sen verran että tulee tuolla miedolla korotuksilla vähän tilaa noille 31" renkaille. Alle ne jo mahtuu mutta ei oikein jousteleen eikä näin ollen näytä kaari melkein kiinni kumissa oikein hyvältä. Tuohon S.O.A kysymykseen ei kukaan ottanut kantaa, joten varmaan hankala toteuttaa/ saada tehdas palikat ja epävarmaa katsastuksessa kuten olen täältä lukenut?. Onko tästä kellään käyttäjä kokemusta, tuleeko hullun kiikkerä ajettava ja nouseeko soalla oikeasti jopa 5,5"?.
|
#95
|
||||
|
||||
[QUOTE=fomoko;1200756]Mites tämä pelkillä riipukkeilla korottaminen, mitä kaikkea muuta joutuu niiden lisäksi vaihtamaan?. Nyt alkuun on tarkoitus vaan sen verran että tulee tuolla miedolla korotuksilla vähän tilaa noille 31" renkaille. Alle ne jo mahtuu mutta ei oikein jousteleen eikä näin ollen näytä kaari melkein kiinni kumissa oikein hyvältä. QUOTE]
Säästä ennemmin kunnolliseen jousi/iskari sarjaan. Itse en laittaisi pitkiä riipukkeita vakio jousiin...Vakio jousen toiminta pitkien riipukkeiden kanssa, meneekö jousi sisään joustoissa yli? Halvin ja ehkä toimivin konsti on laittaa korinkorotus, jos ei budjetti anna myöten jousisarjaan... Edit: minulla olisi korinkorotus palikat ja pultit joutavana. Tosin ovat vielä paikoillaan, voisin vaihtaa alkuperäisiin pultteihin... Kuvassa näkyy niiden korkeus:
__________________
Jeep ISORY Viimeksi muokannut KoniJeep : 06.02.2015 09:43 Perustelu: joutavana |
#97
|
||||
|
||||
Luulisi riittävän, kun Rubiconissa on 245/75 R16 (~30.5" halkaisija) vakioalustalla. Etupäässä tappiin käännettynä 33 x 12.50 renkaat ottaa alatukivarsiin kiinni, mutta putkimallin tukivarsilla ja 15 x 8 vanteilla -12ET:llä ei pitäisi olla ongelmia.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#98
|
|||
|
|||
Jatketaan kyselyä onko jollain/ jossain sivuilla tietoa kuinka korkea on ihan vakio alustainen yj wrangler? Selvittäisin tuota omaa korotusta onko miten paljon nostettu kun on sitten kuulema mukavuus syistä "pehmenetty" niin onko samalla laskeutunut. Tuo korin korotus on asia jota en oikein ole koskaan ymmärtänyt tai siitä tykännyt, nostetaan painopistettä ylöspäin saamatta yhtään maavara. Pysyn pienemmissä renkaissa jos siihen mennään.
|
#99
|
||||
|
||||
Lainaus:
Lainaus:
Korinkorotuksella saa lisää tilaa pyörille, eli saat siis isommilla pyörillä sitä kaivattua tilaa auton ja akseleiden alle. Hyvänä puolena vielä se, että alustan toiminta pysyy alkuperäisenä - jos sitä haetaan. Yleensä tosin kannattaa korottaa hieman sekä alustaa, että koria. Kokonaisuutena toimii ainakin minun mielestä paremmin, kuin vain jomman kumman nostaminen..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#100
|
||||
|
||||
Lainaus:
Ja lisäksi tuo mukavasti ilmavuutta ja helpottaa remontointia... ja tuohan isommat renkaat sitä aitoa maavaraa akseleiden alle. Tuolla mittoja:http://www.jeepforum.com/forum/f12/y...-specs-563403/ (stock height of Jeep to rocker panels = 18") 45,72cm, 1987–1992 hardtop: 69.6 in (1,770 mm). keskiöstä kaareen mittaa en ole löytänyt.
__________________
Jeep ISORY Viimeksi muokannut KoniJeep : 11.02.2015 15:41 Perustelu: mittoja |
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
vitaran suurin rengas | BryGgi | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 09.03.2013 15:33 |
suurin mahdollinen rengas rockyyn?! | jonza | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 05.11.2011 18:39 |
Suurin sallittu rengas koko Pajeroon? | Osmo87 | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 02.10.2008 18:39 |
LN65L Hilux suurin sallittu rengas? | p3ku | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 29.11.2006 09:45 |
Useampi rengaskoko otteeseen muutoskatsastamalla | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 11.02.2006 09:37 |