![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Irrotetun vauhtipyörän kun asentaa takaisin niin pitääkö vaihtaa pultit uusiin ? Kun kiristys on 50ft.lbs momenttiin ja vielä 60astetta. Ja tarviiko niihin pulteihin laittaa ruuvilukitetta ?
__________________
Montenegro Offroad #55 2x 4x4 Outlander PHEV ja Wrangler |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Aijoo, neloskoneella on toi momentti + asteet :-/ En mä oo koskaan vaihtanut pultteja noihin koneisiin.... Ruuvilukitetta oon laittanut...
__________________
Killing time is not murder |
|
#3
|
||||
|
||||
|
ei ainakkaan tie pahhoo uuvet pultit ja ite ainahii sujauttasin kierteisiin liimmoo.
__________________
Jeep ISORY |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Ja liimaksi sitten vaikka sinistä, ei vihreetä tai kiinnikettä jos joskus haluaa saada vielä irti ilman että käyttää pillillä punaisena
__________________
Joop |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Ootteko millä rasvannut kytkinakselia, pooreja ?
Laakeri vaseliinilla...?
__________________
Montenegro Offroad #55 2x 4x4 Outlander PHEV ja Wrangler |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Molyrasvalla, sitä tulee joissain kytkinpaketeissa mukana!!
__________________
Killing time is not murder |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Pitäs vaihtaa kytkimen painelaakeri ja siinä tulee mukana se "työ" sylinteri.
Mites ootte kytkimen ilmannu ? Ja meneekö se sylkyn vaihto ihan "plug and play" hommana ?
__________________
Montenegro Offroad #55 2x 4x4 Outlander PHEV ja Wrangler |
|
#8
|
||||
|
||||
|
2,5l koneeseen vaihdoin timing case coveriin vibration damperin stefan.
Sit laitoin coverin paikalleen ja vibration damperia rupesin laittamaan akselin päähän niin näytti että stefa ei ole ihan keskellä. Stefa oli ihan damperin toisessa reunassa kiinni ja toisessa oli vähän rakoa. Se rako näky siintä stefan päästä eli eikös siinä ole joku pölysuoja. En mitannut esim rakotulkilla et paljonko sitä rakoa oli. Mut varmaan jotain 1-1,5mm. Onko muilla ollut samantaista välystä ?
__________________
Montenegro Offroad #55 2x 4x4 Outlander PHEV ja Wrangler |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Aika tiukkaan tuntuu menevän pulttit abaut 16kg (156Nm)...
mitattuna "viisari" momentti avaimella. Tiukempaan kuin 4.0L6 moottorin (143Nm).
__________________
Montenegro Offroad #55 2x 4x4 Outlander PHEV ja Wrangler |
|
#10
|
||||
|
||||
|
Minkä takia jäähdytysvesi menee imusarjan kautta hytin lämmityskennolle 2.5l tbi wranglerissa ?
Kun se ei taida mennä 4.0l koneessa imusarjan kautta.
__________________
Montenegro Offroad #55 2x 4x4 Outlander PHEV ja Wrangler |
|
#11
|
||||
|
||||
|
Eikä mene -91 nelosessakaan enää, sillä on jotain tekemistä imusarjan lämmityksen kanssa, ohita se jos siltä tuntuu...
__________________
Killing time is not murder |
|
#12
|
||||
|
||||
|
Alku tilanne ISA moottorilla ku auton hommasin.
Tyhjäkäyntisäätö ei ole toiminutkaan. Sitten kun oli aikaa...(pari vuotta...), niin otin ISA moottorin irti ja lähdin tutkimaan missä vikaa ku ei ole toiminut. Eli koko pakka osiksi. Yksi vika oli tässä kuvassa näkyvässä peltikäikäleessä eli n.90° kulmassa olema väkänen ylöspäin oli poikki. No se hitsattiin kiinni ja hienosäädettiin vähän kääntämällä jyrkempään kulmaan. Ja toinen vika oli isomman rattaan jumiutuminen työntöakseliin. No laitettiin "prikka" siihen paikkaan mikä tuossa toisessa kuvassa näkyy olevan O rengas. Se oli kokeilu versio siihen jumiutumisen estämiseen. Tässä kuvassa ISA paikallaan korjattuna ja toimivana.
__________________
Montenegro Offroad #55 2x 4x4 Outlander PHEV ja Wrangler |
|
#13
|
|||
|
|||
|
Morjesta onko palstalaisissa innokkaita wranglereiden harrastajia ja rakentelijoita yms tietäjiä?. Itselläni vihdoin lapsuudenhaave pihassa ja olis 100 ja 1 kysymystä ko laitteesta. Kiinnostais nähdä ja lueskella myös muiden rakenteluista mutta en pikaisella haulla täältä juttuja löytänyt?. Onko tosiaan näin että esim nämä yj:t alkaa olemaan jo harvinaisia? autovaraosamies haki rek numerolla ja kehui sen tietojen perusteella olevan "vastaavia" 63kpl suomessa rekisterissä. Omani siis vm -92 yj 4.0 kolmevaihteisella automaatilla ilman loikkaria?
|
|
#14
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Eihän nuita YJtä ole kaikkiaan tehty kuin reilu 600 tuhatta. Niin ja yksi on kotipaikalla odottamassa uutta innostusta ja köyhyyden vähentymistä.
__________________
Joop |
|
#15
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Tällä pastalla Jeep asiatuntijoitajia ovat ainakin Timo_L ja Jamant.
__________________
Montenegro Offroad #55 2x 4x4 Outlander PHEV ja Wrangler |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| vitaran suurin rengas | BryGgi | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 09.03.2013 15:33 |
| suurin mahdollinen rengas rockyyn?! | jonza | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 05.11.2011 18:39 |
| Suurin sallittu rengas koko Pajeroon? | Osmo87 | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 02.10.2008 18:39 |
| LN65L Hilux suurin sallittu rengas? | p3ku | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 29.11.2006 09:45 |
| Useampi rengaskoko otteeseen muutoskatsastamalla | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 11.02.2006 09:37 | |