Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #11  
Vanha 16.12.2014, 10:14
Källbacka Källbacka ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.09.12
Sijainti: v-s
Viestit: 72
Perusasetus

Näyttää ja vaikuttaa ajatuksien osalta ihan hyvältä! Seuraavassa tätä "mä-tekisin-näin"-puolta tuolla pohjaratkaisulla:

Tuosta pesupuolesta on varmasti paljon eri mielipiteitä. Itse tekisin tuohon pohjaan sen verhoratkaisun kiertäväksi koko parven mitalle, ripustus parven otsasta/alapinnasta ja lattiaan kaksi kaivoa (toinen nosturin lähelle tolppien välin linjalle, toinen keskelle toista autopaikkaa), jotta sulamisvedet ja pesupaskat saa tarvittaessa koko tallin alueelta kaivoihin maltillisilla kaadoilla ja mahdollinen lattianpesukin onnistuu ilman raamatullisen mittakaavan tulvan aiheuttamista. Nosturipaikan valu- ja asennustyötkin helpottuvat hiukan, kun tolppien paikat saa surutta tehdä suoriksi ja samaan korkoon, josta kaadot kaivo(i)lle ja lattian profiili pysyy varmasti hyvänä.

Paskahuusin ja painepesurin asemoisin vierekkäin, pesuri mahdollisesti omaan koppiin ja seinään pieni flekti viemään mahdollisen kuumavesipesurin pakokaasut pihalle, vaikka pesurin pääkatkaisijan taakse kytkentä, niin toimii vain tarvittaessa. Kunnon poistopuhaltimet myös kosteudenpoistoa varten: vaikka sitten suljettavilla venttiileillä, jotta voi käyttää vain osaa normaalitilanteessa ilmanvaihtoon. Tosin tuo kuumavesipesuri ja sisätilat on melko murheellinen yhdistelmä pitkässä juoksussa: vaatii lisäpanostusta pintoihin ja niiden tiiviyteen, mutta saa toki toimimaankin.

Isommaksi oveksi laittaisin haitarioven käyntiovella, jotta oven takia ei tarvitse rakentaa "puolta metriä korkeampaa" rakennusta ja katto pysyy vapaana autopaikan päällä ja yleisesti ottaen haitariovissa on paremmat ikkunat, joilla saa luonnonvaloa mökkiin (yllättävän mukava juttu bunkkerielämän jälkeen).

Siltanosturin kun saisi kulkemaan tuossa parven reunassa - vaikka jalat lattiassa renkailla, ettei tarvitse tukea parvea niin paljon alta - niin periaatteessa voisi nosturipaikalla nostaa tekniikan pois, pestä sen välissä ja kiikuttaa toiseen koppaan kiinni toiselle paikalle avaamatta kertaakaan ovia. (kuinka monta kertaa näitä tilanteita sitten tulee, mutta jättäisi joka tapauksessa vaihtoehtoja tekemiselle ja nosturien hyödyntämiselle)

Siinä näitä, mitä nopeaan tuli mieleen. Palataan aiheeseen ja intoa rakentamiseen!
__________________
100% matala-autoilija since 02-2016.
Vastaa lainaten
 

Luokat
autonostin, autotalli, autotalliprojekti, lattialämmitys, maalämpö, nosturi, pitkästä rakentaminen, rakennusohje, rakentaminen, siltanosturi, talliprojekti, vilp


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hj-61 käynnissä pysymis ongelma! datsun 3.3d Tekniikka & Jutustelu 20 10.07.2014 21:36
OHI: 11.10. Hakumoottorin uudelleenindeksointi käynnissä Lars Uutiset 0 11.10.2012 04:53
Jeep 2.1 TD ei pysy käynnissä Mikedeus21 Tekniikka & Jutustelu 4 02.10.2009 16:33
salainen operaatio käynnissä poliisilla ja puolustus voimilla suomen ilmatilassa toyota4x4 Chit-Chat 5 14.06.2009 09:47
Range 3.5 efi, lievä notkahdus käynnissä Paavo Tekniikka & Jutustelu 15 24.05.2006 16:22


Sivu luotu: 09:08 (GMT +2).