![]() |
|
|
|||||||
| Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
vesipumppu remontti. Ihmettelin kun takasin päin meni enemmän nestettä kun sieltä tuli,Sit kun oli 2-3 litraa mennyt jo ylimääräistä.Niin radiota vähän hiljemmalle ja pikku funtsiminen ja siellähän se lirisee tyhjennys propusta kovaa vauhtia tallin lattialle... Säätelin autossa vähän humppalaitteistoa ja kaverin kiusaksi "aki sirkesalo laulaa:annoit mulle pikkusormen se .." mulla ovi auki ja pidän toisella kädellä katon kulmasta kiinni.Niin kaveri potkasi oven kiinni...Oli vähän hellänä näpit etenkin pikkusormi
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Puikkohitsillä ja isolla virralla EI kannata polttaa peltivanteiden pultin reikiä suuremmaks siinä toivossa että sais peltoautoonsa käypäset renkaat.Onneks oli matsdassa kemppiperä että pääs pihaan takas.
Myös samaan matukkaan vaihoin kytkimen ja meinas tulla ns. "roska punttiin" kun koitin käyntiin.helevetillinen kolaus konehuoneesta ja kone ei pyöriny mihinkää.toimi taas heti ku otin lenkkiavaimen pois kampuran pultista. Näitä ois vaikka kuinka kun tulis vaan mieleen,eniten ehkä just peltoautojen ja mopojen kanssa..
__________________
================================== Mitä isommat renkaat,sitä pitempi matka hakea traktori. PäHäMa |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Tämä saattaa mennä jo vähän itsekehun puolelle mutta kuitenkin...
![]() Taannoisina aikoina kun oli vielä kasettisoittimia autoissa oli mankan vaihto esissä ja ei vanha soitin meinannut irrota millään ![]() Hermo kiehahti ja survoin kaksi sormea kasettipesään...muutama raivokas repäisy ja tulihan se ratio sieltä kojelaudasta, ja vähän muutakin rojua. Ei siinä mitään kun uusi ratio takaisin ja hymyssä suin auringon laskuun... Lopputulos radion vaihdolle paljastui muutamaa päivää myöhemmin: lämppärin vivut sekaisin, takavalot ei pala ja kirsikkana kakun päällä vääntynyt tulipelti ja vuotava tuulilasi ![]() ![]() Oli sitten joku mulkvisti jaksanut nyhrätä sen 6mm maadoitustapin lattaraudalla tulipeltiin kiinni...
|
|
#4
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
__________________
RUMARACING Esla T4 |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Pakko on kyllä kunnioittaa teidän kovempien tekomiesten toilailuja, omat "kustomoinnit" on yleensä ollu aikasta lailla pienempiä.
Kesällä Taron lattiaa yksin sisäpuolelta hitsatessa sytty se perkele konetilasta jostain palamaan, siinä meni käsijarrun kaapeli, nopeusmittarin kaapeli ja sitten pakkivalon anturin ja nelivedon merkkivalon johtosarjat. Muut sain korjattua mutta tuota nopeusmittarin vaijeria ei oikein tahdo löytyä. Sit nämä sähköhommathan on aina ihan perinteisiä, että ei malta testata mitään liitoksia ennen niputtamista. Edelliseen toitsuun tuli väkerrettyä sellanen helvetin hieno paneeli työvalojen kytkimille, mutta liitin keinukytkimiin supply ja load johdot väärin päin, jolloin nehän veti oikoseen eikä sulaketta. Palo se kytkinrasia ja johdot koko matkalta ja vähän sisustaakin. Oli vielä oikein hienot kutistesukat ja kaikki. "savun hälvettyä tarkistamme kytkennät" näitä riittää Samoten naapurin ukon moottorikelkkaan kun turattiin leditakavaloa paikoilleen, mietimmä että jaahas, musta mustaan, punanen punaseen ja harmaa valkoseen. Kutistesukat, kunnon liitokset, asennus paikoilleen. Sen voi jokainen arvata että menikö oikein.
__________________
Asiantuntija on henkilö, joka on tehnyt kapealla alalla kaikki mahdolliset virheet. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
No noihin sähköhommiin liittyy kyllä monenlaista mokaa. Perinteinen ja silti ihmeellisesti toistuva on se, että johdon liittämisen jälkeen huomaa, että jäi taivutussuoja, vedonpoistin, alu-putken pääte, liittimen kuori tmv. pois ja johto on jo kytketty kiinni. Ikävämpiä tapauksia on tietysti joku päälle 10:n johtimen kaapeli juottamalla kiinni - eikun sulattamaan irti ja homma uusiksi.
Sitten kyllä jo syö miestä, jos saman mokan tekee samaan kaapeliin irti ottamisen jälkeen uudestaan - on tullut sekin joskus tehtyä... ![]() ![]()
__________________
Jukka |
|
#7
|
||||
|
||||
|
En oo varmaan ainut joka on joskus taivutellu jarruputken sopivaksi ja sen jälkeen ku kii meinaa pistää nii molemmat nipat samassa päässä
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Pajeroiden viat ja korjaukset! | NorthRider | Tekniikka & Jutustelu | 58 | 08.05.2018 18:49 |
| Onnistuneet/Kauniit autot. | KariSalmelainen | Bullshit | 11 | 28.06.2005 12:46 |
| Uskomattomimmat, onnistuneet korvausvaateet | SamppaFIN | Jokes | 0 | 19.09.2002 14:23 |
| Veten huollot ja korjaukset.... | Yleiset | 0 | 05.09.2002 23:53 | |
| Olivatko MM-kisat onnistuneet? | Laskos | Jalkapallo | 0 | 01.07.2002 13:01 |