Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.12.2014, 11:39
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.877
Perusasetus

Niin.. Tampio saa olla kun maksaa lexuksesta extraa. Sehän on vaan toitsu eri merkillä. Vähän kuin Renault ja Dacia. Dacia on suoraan rellu. Mitä itse on noilla Lexuksilla tullut ajeltua niin aika kaukana ne on saksalaisten kilpailijoiden ajonautinnosta. Kun tuppaa nuo kaikki toitsut olemaan ihan samanlaisia ajaa kuin vuoden 1970 Corolla. Ei mitään eroa onko se tehty vuonna 2010 vai vuonna 1970. Eikä se lexus siitä sen parempaa tee.

Tosin myönnettäkööt että vähän kaikki japsit on samanlaisia ajaa. Mutta ei niillä oikein millään saa sitä hyvää ajofiilistä.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.12.2014, 13:16
kallo kallo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 30.12.12
Sijainti: Oulu, Suomi
Viestit: 278
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Niin.. Tampio saa olla kun maksaa lexuksesta extraa. Sehän on vaan toitsu eri merkillä. Vähän kuin Renault ja Dacia. Dacia on suoraan rellu. Mitä itse on noilla Lexuksilla tullut ajeltua niin aika kaukana ne on saksalaisten kilpailijoiden ajonautinnosta. Kun tuppaa nuo kaikki toitsut olemaan ihan samanlaisia ajaa kuin vuoden 1970 Corolla. Ei mitään eroa onko se tehty vuonna 2010 vai vuonna 1970. Eikä se lexus siitä sen parempaa tee.

Tosin myönnettäkööt että vähän kaikki japsit on samanlaisia ajaa. Mutta ei niillä oikein millään saa sitä hyvää ajofiilistä.
Heh, Tulee tästä mieleen kun tuossa taannoin ajeltiin kaverin kanssa Hampurista Ouluun tuollainen Lexus GS 450h -09 ja BMW 325i -08. Lexus oli ajoltaan normaalin tehostetun tuntuinen Toyota eli ei huono muttei järin mairittelevakaan (paitsi että joka puolelta sai vedeltyä lisävarustenappulapaneeleita esiin josta löyty kaikkiin hilppeisiin katkaisijat, niin ja alla oli järkyttävän leveät ja isot renkaat). Loppumatkasta kumma kyllä molemmat tarjoutui aina kinnerin rattiin?

Viimeksi muokannut kallo : 08.12.2014 13:19
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 10.12.2014, 02:06
Skaleton Skaleton ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.04.09
Sijainti: Hewitt'ss in nevada
Viestit: 100
Perusasetus

Itse en pidä siitä, että jotain automerkkiä pidetään ylivertaisena ja sen perusteella lytätään jokin muu merkki.

Autoissa on eroja, se myönnettäköön. Ite kannatan Tojotaa ehkä siksi, että luutnantti Koskelan sanoin, se on se pienimmän riesan tie. En tiedä sanoiko hän just noin mutta sitä ite aattelen.

On väärin mainostaa ja rehvastella että jokin merkki olis parempi muita. Ylvästely saa aina negatiivista vastakaikua.

On annettava tilaa kaikille, kukin rakentakoon omaa autoaan ihan omista lähtökohdistaan, se siinä vaan valitettavasti on, että toisen mollaaminen saa väistämättä aikaan jonkinmoisen polemiikin. Inhoan sitä myös, että joskus joku esiintyy jonkinlaisena kuninkaana. Myötähäpeän sellaisen seurailijoita, saatan kommentoida ehkä lievän negatiivisesti näitä lipojia. Tästäkin olen saanut tuta, että lipojia ei tällä palstalla saa arvostella, kunkkuja pitää kunnioittaa.

No en todella kunnioita tyhjänpäiväisiä, sen tehkööt ne, jotka ovat kunkuista taloudellisesti riipuvaisia ja siksi lipomaan joutuvat
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 15.12.2014, 07:58
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.877
Perusasetus

Piti viikonloppuna vetää trailerilla toinen auto mökille, mutta ei se sitten ihan putkeen mennyt. Hyvinkään kohdalla syttyi merkkivalo alipaineesta. Kun viimein sain tuon Hyndaikkelin tallille tutkittavaksi niin näin oli käynyt.



En tiedä miten tuo on mahdollista. Laturi ei tosiaan ole muuten öljyjäähdytetty vaan laturin perässä on alipainepumppu ja se on tuossa. Veikkaan että se edellinen putken korjaus ei mennyt ihan putkee. Siinä jäi pieni lenkki sinne kun laitoin vähän ylimääräistä sinne. Ehkäpä tämä lenkki ei sitten ollut kovin soveliasta jättää sinne. Tuo oli nimittäin kuumentunut melkoisesti. Onneksi ei ollut rikkonut laturia, koska laturistakin tarrat oli alkanut jo kuplia.

Mutta lyhensin tuota edellisen korjauksen aikana lisättyä putkea 5cm pituiseksi. Onneksi tutulla oli vielä Mitsun L-200 alipainepumppu, joka jäi siltä laturin vaihdossa. Joten sain tuon hienosti nippuun parissa tunnissa. Samalla tuli taas vaihdettua öljyt. Tuosta vanhasta pumpusta kun voi metallisirut mennä suoraan öljypohjaan. Tuon rempan myötä tuli huomattua että eihän se nelivetokaan kytkeydy ilman alipainetta. Vaikka kuin hienosti sytyttää merkkivalon, että nyt on neliveto päällä. Jarrutkin vaati alipainetta. Nyt kun tuo on fixattu niin jarrut ainakin toimii ihan erilailla kuin ennen. Joten tuo vanha alipainepumppu on ilmeisesti oireillut jo pidempään. Ei vaan oikein yhdistänyt tuohon alipainepumppuun sitä. Oletin että jarruissa on jossain hieman ilmaa vaan. Ennen tuo siis teki niin että kun painoit jarrua niin poljin painui normaalisti. Nostin jarrun pois ja painoit uudelleen niin se oli huomattavasti kovempi. Nyt se ei tosiaan tuota tee. En tiedä vaatiiko turbo myös jotain alipainetta, koska tuossa kun traileria veti niin tuntui että voima on ihan kadoksissa. Kyllä se hienosti sinne 80-vauhtiin kiihtyi, mutta siitä eteenpäin oli kyllä ihan tuskaa. Turbolle menee kyllä joku alipaineletku.

Voisko tuo alipaine myös selittää polttoaineen kulutusta? Se on nimittäin edelleen reilu pari litraa suurempi kuin normaalisti.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 15.12.2014, 08:50
Ex_inkkari:n Avatar
Ex_inkkari Ex_inkkari ei ole kirjautuneena
Korpraali
 
Rekisteröitynyt: 29.06.04
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 6.030
Perusasetus

En ole vielään tuollaista nähnyt Hyvä nerdo !!!
__________________
http://esory.kuvat.fi/#/
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 15.12.2014, 11:10
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.877
Perusasetus

Näitä on tosi kiva aina selvitellä kun noita autoja on sen verran vähän, ettei oikein mistään saa mitään vinkkiä. On myös mielenkiintoista kun kone huoneessa näyttää olevan todella hyvin tilaa joka suunnalla, mut aina kun tulee jotain ongelmaa konehuoneeseen niin sen vian pitää olla sellaisessa paikkaa että sinne ei näe mistään kunnolla ja kun sinne haluaa päästä käsiksi niin se on muuten perin vittumainen homma.

Pitäs vielä tuo venttiilikopantiiviste (niitä onneksi löytyy) ja öljypohjantiiviste vaihtaa. Öljypohjaan joka paikka tarjoaa vain noita tiivistysliimoja. Varmaan noilla liimoilla pitää sit mennä. Pitää myös keksiä mistä tuohon öljypohjaan pääsee parhaiten käsiksi, ilman että irroittaa moottoria tai etuakselistoa.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 15.12.2014, 22:25
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Voipi olla että se alipaine ohjailee hukkaporttia, tai ahtimen siipiä, ja jollei se sitä saa, häviää joko ahdot tai muuten vaan syötöt on jollain oletuksella. Toden näkösesti vaikuttaa myös laatikon toimintaan.

Tuo lienee tosiaan jäänyt voitelua vaille, kun korjausletkussasi on ollut jyrkkä mutka. Hyvä ettei tuon pahempia syntynyt.

Tai sitten nilkki on käyny sitäkin nakertamassa
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Hyvät peltivanteet 15x8J / Pajero / Toyota / Terracan TOPPAHOUSU O/M/V Renkaat ja vanteet 0 24.03.2013 11:15
Hyundai Terracan Terracani Tekniikka & Jutustelu 2 28.06.2012 09:58
Mielenkiintoinen Terracan Nerd-O Chit-Chat 8 30.08.2011 09:47
Terracan Nerd-O Chit-Chat 28 15.02.2011 22:23


Sivu luotu: 02:23 (GMT +2).