![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
Hioavien ainesosien käyttö olisi sitten eri juttu ja tarvitaan kaiketi alentunut paine, jossa vaiheessa hiekka tulee mukaan ja hiekka ei tykkää mennä mistään pienestä reiästä. Ainakin hiekkapuhalluksessa on niin, että kovin pienistä suuttimista ei mee hiekka välttämättä hyvin läpi. Totesin tämän kokeilemalla ostamalla kuormalavallisen 1-2 millin puhallushiekkaa ja annoin hiekat kaverille kun minun suutinkoko on toistaiseksi niin pieni. Sama tilanne kai jos vesi kuljettaa tai sen tuottama alipaine imee hiekkaa. Tuossa muuten lähtee Impalan pelleistä maalit vähän sellasella tyylillä mistä mä tykkään: https://www.youtube.com/watch?v=bCehkkTTeMk Olen sitä mieltä, että palkkien sisään kävis sellaiset puhdistusmenetelmät jossa työtä tehdessä ei tarvi hirveesti nähdä vaan riittää tuloksen tarkastaminen ja siinä tarpeeksi ärmeä painepesu pyörivällä suuttimella olis hyvä kun se jättäs metallin jäljellä ja poistas paskan.
|
|
||||
|
||||
![]()
Tuossa muuten lähtee Impalan pelleistä maalit vähän sellasella tyylillä mistä mä tykkään:
https://www.youtube.com/watch?v=bCehkkTTeMk mitähän puhtaaksi puhallettu pelti tykkää tuosta vesimäärästä millä sitä kosteutetaan tuon puhalluksen ajan..... ![]()
|
|||
|
|||
![]()
Siihen voi olla joku ratkaisu - ongelma on kuitenkin pienempi kuin kuivahiekkapuhallusmenetelmässä, jota ei voi vaikkapa rungon mittakaavassa tehdä muualla kuin sellaisissa paikoissa missä ei ole naapureita lähellä...
|
|
||||
|
||||
![]()
Videossa näytettiin kuin suurin osa vedestä höyrystyy osuessaan kohteeseen. Ei paljoakaan vettä ollut maassa puhaltamisen jäljiltä!?
|
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ja itse kysymykseen:itse koittaisin jollain antaa lämpöä että maalit käryää ja samaan aikaan esim porakoneeseen kiinnitetty teräsharja millä hinkkaa maalit pois....lämpöä esim hallitykillä ja harjan voi rakentaa piippu/kattilarassista...
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan Hj:n rungon jatkeet (vinssiä varten) | PH75 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 09.01.2013 21:47 |
Korjauspeltien maaleista ja liitoksistakin... | pee | Tekniikka & Jutustelu | 44 | 21.12.2011 20:09 |
Videotykin putsaus pk-seutu? | Heering80 | Chit-Chat | 1 | 26.07.2011 14:49 |
Hapettuneiden alumiini vanteiden putsaus? | tare | Tekniikka & Jutustelu | 25 | 10.11.2010 16:09 |
Kokemuksia näistä maaleista | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 15.06.2006 08:49 |