Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 07.12.2014, 16:02
88 88 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.06
Sijainti: Lappi TL, .
Viestit: 912
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hencca Näytä viesti
Mullahan tulee toyota akselit tuohon omaan enkä oikeen jaksa uskoa että olis vieläkään riittävä välitys, yhtenä vaihtoehtona olen miettiny tuommosen underdriven väsäämistä jeepin osista lt95 laatikkoon.
LT95 ja 3.7 perät on ihan siedettävät 35" renkailla maastossa. Ajaminen alkaa olemaan vähän pomppusta ja suohiippailusta ei oikein voi puhua mutta tosiaan on mulla ainakin sietorajalla. LT230 ja ZF automaatilla noilla perillä kokonaisvälitys jää karvan alle 30. 37" renkailla saa päästellä hyvää vauhtia jos ei meinaa koko aikaa ajaa turbiininluistolla. Pari jeepin jakista on kans hommattuna UD rakentamista varten.

__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa?
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.12.2014, 05:43
Hencca:n Avatar
Hencca Hencca ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 24.01.05
Sijainti: Sodankylä, Finland.
Viestit: 488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 88 Näytä viesti
LT95 ja 3.7 perät on ihan siedettävät 35" renkailla maastossa. Ajaminen alkaa olemaan vähän pomppusta ja suohiippailusta ei oikein voi puhua mutta tosiaan on mulla ainakin sietorajalla. LT230 ja ZF automaatilla noilla perillä kokonaisvälitys jää karvan alle 30. 37" renkailla saa päästellä hyvää vauhtia jos ei meinaa koko aikaa ajaa turbiininluistolla. Pari jeepin jakista on kans hommattuna UD rakentamista varten.
Ahaa, eli siis en ole ainoa joka moista suunnittelee, siis underdriveä. ihan hyvänä mittapuuna välityksiin voi pitää tuota minun toista autoa jossa kokonaisvälitys 1:101 ja sillä ajaessa 37" renkaillä välillä toivois vielä pikkusen lyhyempää vaihdetta. Minun ajoista varmaankin 90% on suohiippailua ja kivikkokikkailua, siksi niitä välityksiä tarvii reilusti.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 09.01.2015, 22:10
joonaveckman joonaveckman ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.02.14
Sijainti: Tampere, Suomi
Viestit: 41
Perusasetus

Lisää tietämättömän opiskelijan kysymyksiä.. Kummassakos jakolaatikossa on tiheämmät välitykset, rangen omassa vai valottomassa suzukin laatikossa tossun välityksellä??
__________________
Vain huusissa pytyt on pystyssä!
Islevillages offroad group
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 10.01.2015, 09:23
ZeiZei:n Avatar
ZeiZei ZeiZei ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.12.03
Sijainti: Keminmaa, Finland.
Viestit: 2.971
Perusasetus

Rangessa aina pikkupuoli 3.321 (LT95) ja Tossun valottomassa myynti ilmoitusten perusteella 4.23, 4.25 tai 4.6.
__________________
-Jyrki-

Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.)
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 10.01.2015, 18:34
joonaveckman joonaveckman ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.02.14
Sijainti: Tampere, Suomi
Viestit: 41
Perusasetus

Eli jos rakentelen suzukin jakiksesta irto jakiksen niin pitäis pikkusen nopeuden pudota..
__________________
Vain huusissa pytyt on pystyssä!
Islevillages offroad group
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 27.01.2015, 17:10
joonaveckman joonaveckman ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.02.14
Sijainti: Tampere, Suomi
Viestit: 41
Perusasetus

Onkosta muuten täällä palstalla kukaan rakennellut automaatti ja manuaalilaatikkoa peräkkäin? Tuossa iski tallilla mieleen, että onnistuisiko sovittaa automaattivaihdelaatikon perään manuaalilaatikko ja sen perään jakolaatikko? Toki manuaalilaatikosta ei voisi vaihtaa vaihteita kun paikoillaan kun kytkintä ei olisi välissä..
__________________
Vain huusissa pytyt on pystyssä!
Islevillages offroad group
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 27.01.2015, 17:13
Humu Humu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 24.12.03
Sijainti: Pori, Finland.
Viestit: 398
Perusasetus

Tulee vaan melko pitkä paketti ja takakartaanista liian lyhyt muuten varmasti löytyy hyvin välityksiä joka lähtöön
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 28.01.2015, 08:44
kivinen:n Avatar
kivinen kivinen ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.01.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 3.735
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja joonaveckman Näytä viesti
Onkosta muuten täällä palstalla kukaan rakennellut automaatti ja manuaalilaatikkoa peräkkäin? Tuossa iski tallilla mieleen, että onnistuisiko sovittaa automaattivaihdelaatikon perään manuaalilaatikko ja sen perään jakolaatikko? Toki manuaalilaatikosta ei voisi vaihtaa vaihteita kun paikoillaan kun kytkintä ei olisi välissä..
Mulla oli kaksi manuaalilaatikkoa peräkkäin. Oli hyvä valita paikallaan tai kävelyvauhdissa sopiva pykälä taaemmasta, mutta ei niitä ajossa voinut pykältää. Automaattihan varmaan ottaa löysät pois kaikissa tilanteissa paitsi P ja N -asennossa? Voi olla pykältäminen vielä vaikeampaan kuin manuaaliversiossa?

http://alanmiehet.com/Vaihteisto
__________________
www.alanmiehet.com #1
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
range, range rover


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
LJ laatikot vs LN65 laatikot Tekniikka & Jutustelu 20 23.12.2015 19:02
Myyty Volvon Portaalit, kone laatikot+ rangen alusta 3000e PIRSSI O/M/V Ajoneuvot 1 22.02.2011 16:23
toyon laatikot.. oojiikoo Tekniikka & Jutustelu 0 04.08.2008 20:14
M:rangen laatikot-varattu- lintta O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 9 09.11.2007 14:47
Rockyn laatikot Daidai Tekniikka & Jutustelu 1 24.04.2006 13:13


Sivu luotu: 05:45 (GMT +2).