Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #11  
Vanha 05.12.2014, 09:23
Mase:n Avatar
Mase Mase ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 27.07.11
Sijainti: Yläne
Viestit: 1.523
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Temutin Näytä viesti
itse rohkeesti omasta jeepiistä hion niitä mäntiä hienolla paperilla porakoneen avulla välillä sovittaen.. kun ei ollut siihen hätään uusia saatavilla just heti ja nyt...
Keraaminen jarrumäntä imee vuosien saatossa jarrunestettä sisäänsä ja lämmetessään turpoaa ja alkaa ahdistamaan. Jarrujen viilentyessä liikkuu taas kunnolla. Yleensä ongelma tulee vastaan kun vaihdetaan uudet palat ja mäntä painetaan sisään. Itse kun vaihdan palat Jeep/Chrysler autoihin, koejan reilun 10-15 km tämän takia jonka jälkeen mitataan lämmöt joka levystä. Kylmässä männässä riittää 0,1mm turpoaminen jumittamaan kuumana. Turvonnut kohta on yleensä männän puolivälissä tai 1/3 korkeudessa jarrupalojen puoleisesta päästä. Hiomalla tämän ylikoon pois mäntä toimii taas vuosia oikein, jos on varovaisesti liikkeellä ei tarvi edes kumisarjoja vaihtaa. Tietenkin teräsmäntä on paras ratkaisu tähän ongelmaan ja sopii vanhaan satulaan.
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Mikä ruuvi? Arctic Rhino Tekniikka & Jutustelu 5 27.10.2013 22:36
Myyty Ruuvi kompressori JaakkoM O/M/V Muut 2 18.05.2013 19:03
Ruuvi pulma HCK Tekniikka & Jutustelu 6 29.11.2011 08:55
Ostettu Ruuvi NORT O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 16.01.2009 22:16
turbo ruuvi Tekniikka & Jutustelu 4 16.09.2004 19:59


Sivu luotu: 00:39 (GMT +2).