Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.12.2014, 22:52
Mikko_L:n Avatar
Mikko_L Mikko_L ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 08.04.11
Sijainti: Karkkila
Viestit: 391
Perusasetus

Mitä tuolla keraamisella männällä on haettu aikoinaan? Kyllähän kaikki keraamiset jarrut tietää mut ei nyt ihan sama asia vissiin😀

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 04.12.2014, 23:07
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Perusasetus

Keraaminen mäntä.


Todennäköisesti on ollut halvempi valmistaa.
t. Ismo Ämmä

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mikko_L Näytä viesti
Mitä tuolla keraamisella männällä on haettu aikoinaan? Kyllähän kaikki keraamiset jarrut tietää mut ei nyt ihan sama asia vissiin😀
__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 05.12.2014, 08:41
pstj pstj ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.09.14
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 79
Perusasetus

Ei tunnu liukutapit voitelulla elpyvän, sen verran juntturassa nuo niiden kumihelat on. Toinen liikkuu vaivoin ja toinen jämähtää juuri sihen asentoon, mihin sen tökkää. Uusimallahan siitä selviää.
Oliko joku muuten kokeillut noita teräsmäntiä? Meneekö koko satula uusiksi, eli onko sylinteri yhteensopiva teräksen kanssa (miksipä ei)?

Pahoittelut offtopicista, aihetta liipaten kuitenkin
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 05.12.2014, 08:51
Temutin Temutin ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 02.12.11
Sijainti: Lahti
Viestit: 1.124
Perusasetus

itse rohkeesti omasta jeepiistä hion niitä mäntiä hienolla paperilla porakoneen avulla välillä sovittaen.. kun ei ollut siihen hätään uusia saatavilla just heti ja nyt...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 05.12.2014, 09:23
Mase:n Avatar
Mase Mase ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 27.07.11
Sijainti: Yläne
Viestit: 1.523
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Temutin Näytä viesti
itse rohkeesti omasta jeepiistä hion niitä mäntiä hienolla paperilla porakoneen avulla välillä sovittaen.. kun ei ollut siihen hätään uusia saatavilla just heti ja nyt...
Keraaminen jarrumäntä imee vuosien saatossa jarrunestettä sisäänsä ja lämmetessään turpoaa ja alkaa ahdistamaan. Jarrujen viilentyessä liikkuu taas kunnolla. Yleensä ongelma tulee vastaan kun vaihdetaan uudet palat ja mäntä painetaan sisään. Itse kun vaihdan palat Jeep/Chrysler autoihin, koejan reilun 10-15 km tämän takia jonka jälkeen mitataan lämmöt joka levystä. Kylmässä männässä riittää 0,1mm turpoaminen jumittamaan kuumana. Turvonnut kohta on yleensä männän puolivälissä tai 1/3 korkeudessa jarrupalojen puoleisesta päästä. Hiomalla tämän ylikoon pois mäntä toimii taas vuosia oikein, jos on varovaisesti liikkeellä ei tarvi edes kumisarjoja vaihtaa. Tietenkin teräsmäntä on paras ratkaisu tähän ongelmaan ja sopii vanhaan satulaan.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 05.12.2014, 11:35
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.072
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mikko_L Näytä viesti
Mitä tuolla keraamisella männällä on haettu aikoinaan? Kyllähän kaikki keraamiset jarrut tietää mut ei nyt ihan sama asia vissiin��
Lämpö ei siirry jarrunesteeseen kuten rautamännällä siirtyy, jumitus pienempi paha kuin jarrujen häipyminen....
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 05.12.2014, 11:49
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Kun lisäksi vielä muistetaan, että nämäkin männät yleensä kestää sen 15-20 vuotta ennenkuin kaipaa uusimista, niin ei se nyt ihan surkea ratkaisu ole.
..ja juu, siis keraamiset männät, eikä komposiittiset niinkuin tuolla ylempänä kirjoitin. Ajatukset ristissä
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 05.12.2014, 19:14
nyyperi nyyperi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 08.02.10
Sijainti: Ristiina
Viestit: 434
Perusasetus

Ninni tuo min Chero on vm-90. Ja luulisin syynä jumitteluun olevan vaan ihan pelkkä reilun vuoden seisonta? Pitää nyt viikonloppuna aukoo se jarru, ja putsailla. Tosin eipä se enää o jumissa. Ei edes ollut sen jälkeen kun savu hälveni. Levy oli ihan ruosteessa.. Ois ehkä pitänyt putsata ennenkuin läks liikenteeseen. Mutta olin niin inoissani kun sain mätähommat tehtyä, että jäi tuommonen pikkuasia mielestä, kun se kuitenki tuntu toimivan.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Mikä ruuvi? Arctic Rhino Tekniikka & Jutustelu 5 27.10.2013 22:36
Myyty Ruuvi kompressori JaakkoM O/M/V Muut 2 18.05.2013 19:03
Ruuvi pulma HCK Tekniikka & Jutustelu 6 29.11.2011 08:55
Ostettu Ruuvi NORT O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 16.01.2009 22:16
turbo ruuvi Tekniikka & Jutustelu 4 16.09.2004 19:59


Sivu luotu: 13:29 (GMT +2).