Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 29.11.2014, 17:02
Luoppis Luoppis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.154
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nyyperi Näytä viesti
En minäkään kovin ihmeellinen hitsari oo, mutta eihän tuo ees näytä pahalta, loppujen lopuksi. Jos ois miun tuömaa, niin tinkisin siltä joka päättää talon rahoista, et sais ostaa puikko invertterin. Ite vetelen monesti tuota paksumpaa tavaraa muuntajalla, ja siinä on välillä yllättävän paljon liimapuikkoja. Ja tärkeintä on sitten ottaa todellakin riittävästi sitä mätää veks, ja samoin vanhat paskat siltä hitsattavalta kohalta. Parenpi jos saa vaan ihan kirkkaaksi ainakin 5cm ympäriinsä siit kohtaa mist hitsuuttaa.
Kaveri on monesti kertonu, että puikolla hitsatessa ei olis ihan niin nirsoa semmoset pienet epäpuhtaudet verrattuna miggiin, se kun rupee heti räiskähtelemään jos on jääny jotai epämääräsiä ruosteita hitsattavaan pintaan. Uskaltaiskohan sitä tohon harjotella. Miten noi puikkokoneen tehot on verrattavissa migin tehoihin paksuuksien osalta?

__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 29.11.2014, 18:15
KarvaTurpa KarvaTurpa ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.03.06
Sijainti: Joensuu, Finland.
Viestit: 609
Perusasetus

Hitsailin aikanaan Land Roverin rungon kokonaan puikolla. Lantikassa on vielä ohuempi runko kuin Toyotassa (tai ainakin siinä yksilössä), joten uskoisin onnistuvan puikollakin. Puhtaus helpottaa tekipä hitsaukset millä hyvänsä...ainakin tällaista amatööriä.

Olisko millainen homma, jos leikkaisi tuon huonon osan kokonaan irti ja hitsailisi hyvässä työasennossa, pöydän päällä kokonaan uuden korjauspalan ja nakkaisi paikalleen?
__________________
Toyota 4runner diesel 1991
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 29.11.2014, 19:03
Luoppis Luoppis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.154
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja KarvaTurpa Näytä viesti
Olisko millainen homma, jos leikkaisi tuon huonon osan kokonaan irti ja hitsailisi hyvässä työasennossa, pöydän päällä kokonaan uuden korjauspalan ja nakkaisi paikalleen?
Se kyl olis muuten yksinkertasempi jos tuhoais tosta ruosteet pois, sit tekis tohon korin/jousien kannakkeiden kohdille sopivan korjauspalan ja sit leikkais noista kannakkeista jonku pätkän pois sillee et sais sen toivottavasti fiksun näkösen suorakulmasen pellin sopimaa tohon välii ja koittais hitsata sen palasen kiinni noihin kannakkeisii ja runkoo.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 29.11.2014, 19:17
PH75 PH75 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Utajärvi
Viestit: 677
Perusasetus

Kun tuo runko jo ulkoapäin noin reikäinen, niin yllätyt, jos avaat sen esim. sisäpuolelta, kuinka ohueksi se on ruostunut pitkältä matkalta.
Tätä vauhtia Suomen cruiserikanta hupenee jo lähivuosina huomattavasti, kun nuo rungot mätänee niin huonoksi, että valtaosa ihmisistä ei kehtaa sitä enää korjaamaan alkaa. No, tippuupahan varaosa cruisereiden hinnat hiukan järkevämälle hintatasolle kun ylitarjontaa kohta markkinoille pukkaa
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 29.11.2014, 19:37
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Viestit: 794
Perusasetus

jos itte tekisin niin lakkaisin irti tuon lehden kiinnikkeen ja repisin vanhaa palkkia sen verta pitkälle auki kun tarvetta ja hakisin romikselta saman kokostapalkkia ja tempasisin kiinni ja siiehen tuon korvakon.. king cabista oli joskus ruostunut takaa poikittainen palkki ja näytti hyvältä niin kauan ku rupes sitä 5mm massa kerrosta hiomaan poijes. päädyin siihen että vaitaa koko palkin. ei vaadi mielestäni mitään raketti tiedettä ja onpaha vähemmän hitsattavaa.
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 30.11.2014, 00:59
piipari:n Avatar
piipari piipari ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 13.08.08
Sijainti: Joensuu
Viestit: 804
Perusasetus

Riippuu vähän käytöstä ja omasta mielenlaadusta miten hyvin haluu korjailla. Miullei ollu omassa ulkosesti mitään huonoa näkyvissä just tuossa samassa kohti, mutta ~10tkm venäjän safareita aiheutti sen että tuo korvakko repes kokonaan rungosta irti eräällä naapurivaltion laadukkaalla hiekkatiellä. Paikallinen korjaamo hitsaili sen vielä kasaan lauantaina ennen kaheksaa illalla 1000r hintaan. Koko takarunko etuovista taaksepäin on käytännössä ihan samanlaista lehtitaikinaa, joka odottaa hajoamista, joten nyt on tallissa odottamassa hiekkapuhellettu rungonpuolikas. Ainakin teoriassa helppo korjailla/vahvistella se puhallettu rungon pätkä lattialla ja sitten vaan heittää alle. Isotöiseltä tuntus korjata se vanha runko auton alla tai vaihtaa koko runko, kun eturunko on kuitenkin ihan hyvä.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 30.11.2014, 01:12
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 1.195
Perusasetus



Alä nyt tuosta masennu, pikkumigillä noi hoituu.
Isolla sulais loputkin pois..
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig,
after a couple of hours you realize the pig likes it.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
KDJ90L - Miten vedon pitäisi jakautua renkaille 2-vedossa? Pex Tekniikka & Jutustelu 20 15.09.2010 15:54
Voiko tankkia korjata Jess Tekniikka & Jutustelu 62 15.01.2010 20:42
Ahdin rikko (miten tämä on mahdollista) Gravedigger Chit-Chat 13 13.11.2008 22:00
Voiko aluvanteita korjata Discovery Tekniikka & Jutustelu 10 20.11.2006 20:05


Sivu luotu: 00:04 (GMT +2).