![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Hitsailin aikanaan Land Roverin rungon kokonaan puikolla. Lantikassa on vielä ohuempi runko kuin Toyotassa (tai ainakin siinä yksilössä), joten uskoisin onnistuvan puikollakin. Puhtaus helpottaa tekipä hitsaukset millä hyvänsä...ainakin tällaista amatööriä.
Olisko millainen homma, jos leikkaisi tuon huonon osan kokonaan irti ja hitsailisi hyvässä työasennossa, pöydän päällä kokonaan uuden korjauspalan ja nakkaisi paikalleen?
__________________
Toyota 4runner diesel 1991 |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Se kyl olis muuten yksinkertasempi jos tuhoais tosta ruosteet pois, sit tekis tohon korin/jousien kannakkeiden kohdille sopivan korjauspalan ja sit leikkais noista kannakkeista jonku pätkän pois sillee et sais sen toivottavasti fiksun näkösen suorakulmasen pellin sopimaa tohon välii ja koittais hitsata sen palasen kiinni noihin kannakkeisii ja runkoo.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Kun tuo runko jo ulkoapäin noin reikäinen, niin yllätyt, jos avaat sen esim. sisäpuolelta, kuinka ohueksi se on ruostunut pitkältä matkalta.
Tätä vauhtia Suomen cruiserikanta hupenee jo lähivuosina huomattavasti, kun nuo rungot mätänee niin huonoksi, että valtaosa ihmisistä ei kehtaa sitä enää korjaamaan alkaa. No, tippuupahan varaosa cruisereiden hinnat hiukan järkevämälle hintatasolle kun ylitarjontaa kohta markkinoille pukkaa ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
jos itte tekisin niin lakkaisin irti tuon lehden kiinnikkeen ja repisin vanhaa palkkia sen verta pitkälle auki kun tarvetta ja hakisin romikselta saman kokostapalkkia ja tempasisin kiinni ja siiehen tuon korvakon.. king cabista oli joskus ruostunut takaa poikittainen palkki ja näytti hyvältä niin kauan ku rupes sitä 5mm massa kerrosta hiomaan poijes. päädyin siihen että vaitaa koko palkin. ei vaadi mielestäni mitään raketti tiedettä ja onpaha vähemmän hitsattavaa.
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Riippuu vähän käytöstä ja omasta mielenlaadusta miten hyvin haluu korjailla. Miullei ollu omassa ulkosesti mitään huonoa näkyvissä just tuossa samassa kohti, mutta ~10tkm venäjän safareita aiheutti sen että tuo korvakko repes kokonaan rungosta irti eräällä naapurivaltion laadukkaalla hiekkatiellä. Paikallinen korjaamo hitsaili sen vielä kasaan lauantaina ennen kaheksaa illalla 1000r hintaan.
![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]() Alä nyt tuosta masennu, pikkumigillä noi hoituu. Isolla sulais loputkin pois..
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
KDJ90L - Miten vedon pitäisi jakautua renkaille 2-vedossa? | Pex | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 15.09.2010 15:54 |
Voiko tankkia korjata | Jess | Tekniikka & Jutustelu | 62 | 15.01.2010 20:42 |
Ahdin rikko (miten tämä on mahdollista) | Gravedigger | Chit-Chat | 13 | 13.11.2008 22:00 |
Voiko aluvanteita korjata | Discovery | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 20.11.2006 20:05 |