Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #26  
Vanha 29.11.2014, 10:01
H&K:n Avatar
H&K H&K ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.10.05
Sijainti: kuusisto, Finland
Viestit: 2.620
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MOGGI Näytä viesti
Ite koitin tommosella Biltema imuvaihtajalla ilmata moneen otteeseen , ainakin 7 litraa vetänyt nestettä läpi mutta ei toiminut. Aina vaan jarruissa ilmaa
Sitten vanha konsti käyttöön letkun pää purkkiin ja pumppaamaan poljinta niin rupes jarrut pelittämään.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Reetu Näytä viesti
Oliko saab?
Tais tässä MOGGI:n tapauksessa olla kyseessä nimimerkkiin viittaava kapine...
Vastaa lainaten
  #27  
Vanha 29.11.2014, 10:07
joker:n Avatar
joker joker ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 11.11.04
Sijainti: Kuortane, Finland.
Viestit: 1.782
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MOGGI Näytä viesti
Ite koitin tommosella Biltema imuvaihtajalla ilmata moneen otteeseen , ainakin 7 litraa vetänyt nestettä läpi mutta ei toiminut. Aina vaan jarruissa ilmaa
Sitten vanha konsti käyttöön letkun pää purkkiin ja pumppaamaan poljinta niin rupes jarrut pelittämään.
Samoin ittekin todennut imuvaihtajalla jää ilmaa johonkin. Polkemalla jarrua tullut paras tulos LJssä ja suikassa
Vastaa lainaten
  #28  
Vanha 29.11.2014, 12:03
nyyperi nyyperi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 08.02.10
Sijainti: Ristiina
Viestit: 434
Perusasetus

Mikäs se vanha kikka oli, jossa työnnettiin paineilmaa jarrusäiliöön. ensin kaikki nipat auki, ja nestettä, ja sitten painetta perään?? vai muistanks mä jotengi väärin??
Vastaa lainaten
  #29  
Vanha 29.11.2014, 13:20
mhk:n Avatar
mhk mhk ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 29.10.09
Sijainti: Kivitaipale, Roi
Viestit: 348
Perusasetus

Kyseistä menetelmää suositeltiin ainakin Volvo c202:sen korjaamo oppaissa jos oikein muistan. Siinä oli ihan sitä varten oleva nestesäiliön korkki rengasventtiilillä.
Saman ajaisi tubeles venttiilin sovittaminen kun poraa huohotinreiän oikean kokoiseksi.
Tuokin menetelmä ilmeisesti vain johtuen Volvon jarrupiirien rakenteesta.
__________________
LandCruiser LJ70 1987 & HDJ80 -90
Projekteja
Vastaa lainaten
  #30  
Vanha 30.11.2014, 17:03
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.329
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hiluvitkutin Näytä viesti
Saattaa lähtee ku ajelet ja jarruttelet sillai että se apsi joutuu kunnolla hommiin ja sen jälkeen ilmata kaverin kans.
Uudet nastarenkaat, eikä yhtään lunta, niin en ole vielä viitsinyt kokeilla tuota.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nyyperi Näytä viesti
Mikäs se vanha kikka oli, jossa työnnettiin paineilmaa jarrusäiliöön. ensin kaikki nipat auki, ja nestettä, ja sitten painetta perään?? vai muistanks mä jotengi väärin??
Toimii, kun jarrupoljin on vivuttu pohjaan. Täytyy päälle vielä ilmata nurkat perinteisesti.
Vastaa lainaten
  #31  
Vanha 01.12.2014, 08:44
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.877
Perusasetus

Viikonloppuna tuota sitten tuli testailtua. Olin tuohon ralli mitsuun jo pari viikkoa sitten aloittanut jarrurempat. Nyt se piti vaan ilmailla ja samalla vaihtaa jarrunesteet. Tuo yksi jarru mitä pidempään olin hinkannut vaati jarrupolkimen painamista pariin otteeseen. Sitten kun nestettä alkoi tulla tuon laitteen imuputkeen niin sen jälkeen se vasta osasi imeä. Sama homma oli toisella puolella takana. Edessä tätä ongelmaa ei ollut.

Lukitsin tuon laitteen imemään ja menin vaan lisäileen nestettä. Kovin nopeasti tuo ei imenyt, mutta se on ihan hyvä vaan. Sen imetyn tavaran perusteella on vähän nihkeä sanoa onko siellä ilmaa vai ei. Menin vaan laittaan ne ilmausruuvit kiinni niin että laite imi samalla. Lopuksi kun kokeili jarruja niin hyvin ne toimi.

Eli kyllä oli ihan hintansa arvoinen laitos. Voisin tuohon Hyndaikkeliin kanssa vaihtaa jarrunesteet kun tuolla se on sen verran helppo operaatio.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Patrollin jarrujen säätö Tolu Tekniikka & Jutustelu 10 15.09.2014 08:11
c202 jarrujen osat jomppe86 Tekniikka & Jutustelu 2 26.05.2014 15:52
c303 jarrujen ilmaus Jerppa Tekniikka & Jutustelu 1 17.01.2014 22:39
Paineilmakäyttöinen jarrujen ilmauslaite Puska-suska Tekniikka & Jutustelu 16 07.03.2011 23:49
HoJon jarrujen ilmaus Nalle Tekniikka & Jutustelu 32 18.01.2005 23:18


Sivu luotu: 04:34 (GMT +2).