![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#26
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#27
|
||||
|
||||
![]()
Samoin ittekin todennut imuvaihtajalla jää ilmaa johonkin. Polkemalla jarrua tullut paras tulos LJssä ja suikassa
|
#28
|
|||
|
|||
![]()
Mikäs se vanha kikka oli, jossa työnnettiin paineilmaa jarrusäiliöön. ensin kaikki nipat auki, ja nestettä, ja sitten painetta perään?? vai muistanks mä jotengi väärin??
|
#29
|
||||
|
||||
![]()
Kyseistä menetelmää suositeltiin ainakin Volvo c202:sen korjaamo oppaissa jos oikein muistan. Siinä oli ihan sitä varten oleva nestesäiliön korkki rengasventtiilillä.
Saman ajaisi tubeles venttiilin sovittaminen kun poraa huohotinreiän oikean kokoiseksi. Tuokin menetelmä ilmeisesti vain johtuen Volvon jarrupiirien rakenteesta. |
#30
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Toimii, kun jarrupoljin on vivuttu pohjaan. Täytyy päälle vielä ilmata nurkat perinteisesti.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#31
|
|||
|
|||
![]()
Viikonloppuna tuota sitten tuli testailtua. Olin tuohon ralli mitsuun jo pari viikkoa sitten aloittanut jarrurempat. Nyt se piti vaan ilmailla ja samalla vaihtaa jarrunesteet. Tuo yksi jarru mitä pidempään olin hinkannut vaati jarrupolkimen painamista pariin otteeseen. Sitten kun nestettä alkoi tulla tuon laitteen imuputkeen niin sen jälkeen se vasta osasi imeä. Sama homma oli toisella puolella takana. Edessä tätä ongelmaa ei ollut.
Lukitsin tuon laitteen imemään ja menin vaan lisäileen nestettä. Kovin nopeasti tuo ei imenyt, mutta se on ihan hyvä vaan. Sen imetyn tavaran perusteella on vähän nihkeä sanoa onko siellä ilmaa vai ei. Menin vaan laittaan ne ilmausruuvit kiinni niin että laite imi samalla. Lopuksi kun kokeili jarruja niin hyvin ne toimi. Eli kyllä oli ihan hintansa arvoinen laitos. Voisin tuohon Hyndaikkeliin kanssa vaihtaa jarrunesteet kun tuolla se on sen verran helppo operaatio. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Patrollin jarrujen säätö | Tolu | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 15.09.2014 08:11 |
c202 jarrujen osat | jomppe86 | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 26.05.2014 15:52 |
c303 jarrujen ilmaus | Jerppa | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 17.01.2014 22:39 |
Paineilmakäyttöinen jarrujen ilmauslaite | Puska-suska | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 07.03.2011 23:49 |
HoJon jarrujen ilmaus | Nalle | Tekniikka & Jutustelu | 32 | 18.01.2005 23:18 |