|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#151
|
|||
|
|||
http://www.docstoc.com/docs/24317677...-Owners-Manual
tuossa manuaali fronteraan, jonka mukaan nelivedon voi kytkeä vauhdissakin, KUNHAN napalukot on kiinni. (sama myös 3-ovisella) Tuli kans ostettua vastaava -95 2.4 pitkä fronttera hiljattain ja kaivelin tuon manuaalin netistä. Napalukot kiinni ajamisesta tuskin on muuta haittaa, kun bensankulutus voi hieman kasvaa. Ite ainakin ajelen aina liukkailla napalukot kiinni ja kepistä sit nelikkoa tarvittaessa. Viimeksi muokannut Z1K : 10.01.2014 22:16 |
#152
|
|||
|
|||
Kiitos vinkeistä ja manuaalista!
|
#153
|
|||
|
|||
Juu, aika jännä peli on tämä frontera.
Kuivilla pikiteillä yms. olen ajellut ihan takavedolla, ei ongelmaa. Eilen sitten lumisella/jäisellä asuinaluetiellä meinasi takavedolla ajellessa mutkassa lähteä (perä) täysin lapasesta vaikka vaihtia ei ollut kuin 30-40 km/h. Aikaisemmin päivällä peilijäässä olleet metsätiet sujui nelivedolla ilman mitään ongelmia 50-60 vauhdissa. Renkaat ovat kyllä vanhat ja kovettuneet, uudet on jo tilauksessa. |
#154
|
|||
|
|||
Itselläni on hyvät nastarenkaat ja pito yllättävän hyvä pelkällä takavedollakin, eli ei siis aiheuta mitään yllätyksiä liukkaammallakaan maantiellä. Sladiin jos yrittää, niin hyvin rauhallisesti ja johdonmukaisesti tottelee rattia. Kyllähän se niin vain on, että suomen talvessa pitää olla hyvät nastarenkaat.
Viimeksi muokannut Z1K : 20.01.2014 22:49 |
#155
|
|||
|
|||
Onkos raadilla mitään käryä mikä vois olla B-mallin vm.98 Fronterassa vikana kun ei puhalla lämmintä? Autossa on ilmastointi jos se asiaan jotenkin vaikuttaa.
Koneen lämmöt ok ja termari vaihdettu syksyllä, sisälle ei vaan tule lämmintä. Mittailin tulipellistä läpi meneviä ja tulevia vesiletkujakin ja lämmintä vettä kiertää kyllä kojelaudan sisään. Tuohon on 2009 vaihdettu uusi lämppärin kenno, tai ainakin sellaisesta työstä löytyi kuitti hanskalokerosta. Joten en oikein usko että lämppärin kenno voisi vielä kauhean tukossakaan olla? Onko noissa jotain hienoa anturia tms joka vaikuttaisi sisäilman lämpöihin? Kojelautaa purin jonkun verran mutta kennoa en saanut mistään näkyviin. Säätöläpät toimii vaijereilla, ja kuulostaisi että kaikki läpät liikkuvat. Paskaa ei myöskään ole kennon edessä koska ilmastoinnin kenno on ilmakanavassa ensimmäisenä ja kerää lehdet sun muut itseensä. Alkaa vähän ideat loppumaan kesken.....
__________________
HDJ100 -99 Ex: HDJ80 -91 VW Taro -90 |
#156
|
||||
|
||||
Tuosta Rontin omistajille huoltomanuaalia, tosin oikeanpuolisella ohjauksella ja ainoastaan 3.2 ja 2.2 litrasiin bensakoneisiin. Tuli engelsmannien sivuilta vastaan kun tässä omani jarrujen kanssa tappelen parhaillaan:
http://www.mediafire.com/download/nz...a+B+serise.pdf Saattaa siitä jotain apua saada kuitenkin... |
#157
|
|||
|
|||
Lainaus:
niin eikö tuu ollenkaan lämmintä vai onko se viileää? |
#158
|
|||
|
|||
Ykkösellä ku pitää puhallusta ni just ja just kädenlämpöstä suuttimen edestä kokeiltuna. Isommalla puhalluksella täysin kylmää.
__________________
HDJ100 -99 Ex: HDJ80 -91 VW Taro -90 |
#159
|
|||
|
|||
läpällä sitä lämpöä säädetään tuossa. kato että se toimii. pitäis päästä näkemään vänkärin jalkotilasta. tais jopa päästä kopeloimaan siitä reiästä mistä kartturin jaloille puhaltaa.
omassa joutuu kovilla pakkasilla pitään sisäkiertoa puolittain auki että tarkenee. ja kiertovesipumpun laitoin. |
#160
|
|||
|
|||
Lainaus:
Onko noissa tosiaan vaan niin onneton lämmitysteho että kyseessä ei olekaan vika vaan ominaisuus? EDIT h.hartikainen: Mihin väliin laitoit kiertovesipumpun?
__________________
HDJ100 -99 Ex: HDJ80 -91 VW Taro -90 Viimeksi muokannut Jam0 : 22.01.2014 15:07 |
#161
|
|||
|
|||
Omassa A mallin vehkeessä ei myöskään kovin läpimät olot ole nyt kovilla pakkasilla olleet. Pienellä pakkasella autossa tarkeni hyvin, mutta nyt -15-20 keleillä ei ohjaamossa tarennut ilman kunnon talvivaatteita vaikka lämmöt täysillä...
|
#162
|
|||
|
|||
Lainaus:
onpi siellä läppä. syksyllä kennon omaan vaihdoin mutta eihän sitä enää mitään muista. puhaltimelle, ilmastoinnin kennolle ja sisäkennolle oli jokaiselle oma "moduulinsa". kylmästoinnin ja puhaltimen sai pois ilman että purkaa tukirautaa pois. se tukirauta on kans yks perkele. pumpun laitoin kannen etupäästä tulevan letkun väliin ja ryöväsin virrat ilmastoinnin releen alta. on päällä aina kun virrat. muokkasin sen verta tuota puhallusta että saa joka suulakkeelle yht aikaa ilman. ei meinannu sivulasit pysyä sulana kun puhaltaa lasille ja jaloille. ja kuvathan on kivoja. |
#163
|
|||
|
|||
Itellä 00 vuoden 2.2dti frontera. Polttoainemittari elää omaa elämäänsä. Seilaa ees taas. Mistä lähtiä vikaa ettimään?
|
#164
|
|||
|
|||
Itsellä teki granada aikonaan samaa, kun tankissa olevan anturin liitin hapettui, putsauksen jälkeen pelas ok.
__________________
----------------------------------------- Suzuki-mies varmistaa pultitkin hitsaamalla. |
#165
|
|||
|
|||
Mitäs ootte hommannu b fronteraan korotuspaloja jousen ja rungon väliin? Tai onko jollakin valmiiksi mittoja jos teettää sorvarilla?
Huomannu tuossa tojotoja ja mersuja pelastaessa ettei kaikki renkaat kuovi. Ainaki vasen eturengas ei pyöri. Ja oikea takarengas tuntuisi pyörivän heikommin mitä vasen. Onko normaalia vai onko mulla jotaki rikki? |
#166
|
|||
|
|||
Ihan normaalia, taka-akselilla on kitkalukko mikä yleensä ei tämän ikäsissä vehkeissä oikein jaksa pitää ja etuakselilla on avoin perä.
Sama systeemi kuin esim hiluxissa. Eli jumiin jäädessä yleensä vaan toinen eturengas ja toinen takarengas sutii.
__________________
HDJ100 -99 Ex: HDJ80 -91 VW Taro -90 |
#167
|
|||
|
|||
Mistäs nuita korotuspaloja metästä?
|
#168
|
|||
|
|||
Eli väännätkö vielä rautalangasta, nelikko päällä siis veto etuperälle, mutta sielläkö on tasauspyörästö? Eli toisin sanoen vaikka napalukot kiinni niin toinen vaan vetää? Vai onko veto jatkuvasti etuperälle ja nelikko kytkee ainoastaan lukot kiinni ja vetää molemmilla?
|
#169
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
RUMARACING Esla T4 |
#170
|
|||
|
|||
Lainaus:
Lainaus:
__________________
HDJ100 -99 Ex: HDJ80 -91 VW Taro -90 |
#171
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
RUMARACING Esla T4 |
#172
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
#173
|
||||
|
||||
Miten tuollaisesta b-mallin fronterasta saa konepellin näppärästi auki?
Vaijeri ilmeisesti poikki ja kaverin puolesta kyselen
__________________
Liian monta ikuisuusprojektia... |
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
myyt. FRONTERA | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 20.03.2007 22:15 | |
M: Frontera -92 | sam-o | O/M/V Ajoneuvot | 6 | 02.06.2006 22:30 |
M: OPEL FRONTERA 2.4i -94 | Ansu | O/M/V Muut | 2 | 22.09.2005 12:18 |
M: Opel Frontera 2,4i -92 | Jyki | O/M/V Muut | 3 | 13.09.2004 12:50 |
opel frontera 2.4 i | khv | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 15.04.2004 08:39 |