![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() onko sulla jotain nettisivua tuonne viroon josta nuo renkaat?
__________________
Suzuki Jimny 1.9TD |
#2
|
||||
|
||||
![]() Kumeja.
Tuolta löysin sen linkin osiosta. Ensimmäisessä viestissä on linkki.
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=128162 t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ |
#3
|
||||
|
||||
![]()
varmaan tiijätki/teetkin, mut älä pyöritä rengasta vanteella ku jotain sinne sisään sitte laitat.
Saattaa painon tarva muuttua ja tieteellinen testi ei kerro totuutta. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Tasapainoitus kuulilla.
Jep. Ei se niin helposti liiku kun kuitenkin painetaan vain toinen kumin reuna auki.
t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ |
#5
|
||||
|
||||
![]() Takajarruja ja takajousia tehty
Nurkissa pyöri yhdet lehtijousen pätkät ja kun u-lenkeissä näytti olevan varaa niin nehän ja pieni lisäpalikka sinne laitettiin kun ei maksanut kuin vaivan.
Samalla huomasin että vasemman jousen etupää kolisi ihan irtona?? Mutteri oli lähtenyt tehtaan hitsauksesta irti runkopalkin sisältä ja siitähän se maastossa kuulemani kolina on tainnut johtuakkin. Pultti sahattu poikki, palapois rungopalkista, tehtaan pikku hefti oli pettänyt. Uusi mutteri hitsattu palaan ja pala hitsattu runkoon takas. Korjattu paikka maalattu, massattu ja jousi takas kiinitetty. Jarruista oli pinnat ihan loppu, säätöosat hajalla, käsijarruvaijjerit jumissa ja samalla huomattiin että jarrulilven käsijarruvaijjerin reijjät olivat kuluneet horoiksi joten niihin tuli hitsattua tiukkareikäiset paksut prikat. Automaattilääkärikin soitti ja ilmoitti että laatikko on valmis. Tarviipa siis lähteä tuo hakemaan jotta saadaan se ensiviikolla kiinni. Löytyhän sieltä pohjasta pari hitsattavaa ruosterikääkin. t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ Viimeksi muokannut ImacInnes : 30.11.2014 16:39 |
#6
|
||||
|
||||
![]() Automaatti!
Hajin automaatin lääkäristä.
Takapäänakseli on nyt vaihdettu paksumpaan ja samalla tarkastettu sisuskalut jotka olivat kuulemma oikein hyvä kuntoiset ja puhtaat. Joten huomenna laitetaan automaatti kiinni autoon. t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ Viimeksi muokannut ImacInnes : 04.12.2014 20:06 |
#7
|
||||
|
||||
![]() Automaatti kiinni, alustaa näperrelty.
Taas tuli tehtyä jotain.
Automaatti on taas autossa kiinni ja nyt liikku peli ominvoimin joka suuntaan. On tullut tehtyä pieni maastoominaisuuksen parnnuksia niin halvalla kuin suinkin. Taakse tuli siis yksi lisälehti jousiin laitetua ja pieni koroke pala joiden ansiosta takapää nousi 40-50mm. Jarruletkun rungon kiinityksen laskin samalla niin alas kuin pystyi. Etujousien yläpäähän laitoin hyllystä löytyneet tuuman korotuspalat ja tämän vuoksi pitikin laskea etujarruletkujen kiinitykset niin alas kuin mahdollista. Sittenhän kävikin kiinni olevat iskarit alapäästään hieman lyhkäisiksi joten hitsailin siihen väliin pultattavan korotuspalan. Alle tuli 16" vanteet ja 235/85 R 16 Kumit. Edessä pyörät on juuri levikkeiden tasalla ja takaa levikeen verran sisällä? Miten ne on onnistunut tehtaalla tekemään eri raideleveydet etu ja takapäähän? Tulihan sitä muurattua hitsillä yksi haljennut pakosarja ehjäksi ja vaihdettua se koneessa kiinni olevan haljenneen tilalle, loppuihan vuoto aiankin joksikin aikaa. Omaa silmää mielyttää kumit ja varsinkin vanteet ja maastoominaisuudet varmasti paranivat vaikka pyörät eivät ulos lokasuojista pullotakkaan. Leimallehan nuo eivät kelpaa kun ovat halkaisijaltaan 40-50mm isommat kuin 31" pyörät jotka otteessa ovat. Viikon päästä mennään Kulmaan venytteleemään tuota ja katsomaan ottaako pyörät jostain kiinni. Seuraavaksi tehdään panssarin lisätuet jotta se ei taivu mutkalle kivien päällä ja pyöristetäänetu ja takareunat niin ei töki niin paljon. t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ Viimeksi muokannut ImacInnes : 06.12.2014 08:41 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
91 XJ cherokee, "Kaksikäyttöauto" | Rytari | Maasturiprojektit | 487 | 05.10.2020 22:19 |
Myyty Jeep Grand Cherokee Limited -96 4,0L "Safarioffari" | WinChester | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 19.01.2014 12:12 |
Jeep Grand Cherokee -93, "Black ZJeep" | WinChester | Maasturiprojektit | 15 | 15.03.2013 22:26 |
Myydään Jeep Cherokee XJ 1995 4.0i H.O. Automatic "Country" | asvirkku | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 28.03.2011 15:04 |
Myydään JEEP CHEROKEE 4.0 HO AUT. LIMITED -92 "EUGENE" | jeepisti | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 24.03.2011 22:02 |