Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 15.11.2014, 04:50
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Jos vakiotiivarin kyky loppuu ni lopulta voi mennä grafiittiin... +20K rpm ja kuumankesto...

Jos nitriili ei toimi auton moottorissa niin virhe on mitoituksessa. Tai sitten loppuun ajetuissa palikoissa...

__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 15.11.2014, 10:55
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.072
Perusasetus

Cumminsin koneissa on käytetty teflon-tiivisteitä ihan tehtaalta asti!!
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 16.11.2014, 17:53
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.330
Perusasetus

Kotimaisessa dieselmoottorissa (valmet/sisu diesel/agco sisu power/agco power) on takapään stefa myös teftoni huulella.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 16.11.2014, 17:59
Kala92:n Avatar
Kala92 Kala92 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Helsinki
Viestit: 1.414
Perusasetus

Eli ei ole ihan puppua, mitä tämä luennoitsija lupaili. Pittäpä olla yhteydessä kyseiseen kaveriin, kun kerran käyntikortin laitto. Ei muuten, mutta kun modattu tuo mosa, niin ohuemmat öljyt ja korkeemmat paineet on hiukan kova pala noille vakiotiivisteille. Ja tärkein opittu asia luennolta ''nolla vuotoa omaavaa tiivistettä ei olekkaan''
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 16.11.2014, 19:26
vellihousu:n Avatar
vellihousu vellihousu ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 26.01.10
Sijainti: kirkkonummi
Viestit: 646
Perusasetus

Mitäköhän tiivistettä täällä voimalaitoksella käytetään? Kuitenkin yli 400 astetta kestää. Joskus tein ajoleikkuriin kannentiivisteen siitä kun ei muutakaan sattunut löytymään.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 16.11.2014, 19:26
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kala92 Näytä viesti
Eli ei ole ihan puppua, mitä tämä luennoitsija lupaili. Pittäpä olla yhteydessä kyseiseen kaveriin, kun kerran käyntikortin laitto. Ei muuten, mutta kun modattu tuo mosa, niin ohuemmat öljyt ja korkeemmat paineet on hiukan kova pala noille vakiotiivisteille. Ja tärkein opittu asia luennolta ''nolla vuotoa omaavaa tiivistettä ei olekkaan''
Minkälainen rakenne sulla on tuossa koneessa, jos kerran öljynpaineiden nosto rasittaa stefoja (kampiakseli/jakopää)
Mitä itse olen noita k.o akseleiden stefoja katsellut/kuunnellut juttuja, niin jos orkkis ei pidä, niin se on ollut huomattavan vanha, rikkoontunut asennukseessa, kaula on kulunut, akseli pääse liikkumaan säteen suunnassa taikka kone huohottaa aivan liikaa/huohotin tukossa taikka kaikkein kauheimmillaan johdetty turbon painepuolelle.
Ja jos "koiranpaskatiiviste", niin se vuotaa "aina" niin paljon, että merkkaa parkkipaikkansa.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 16.11.2014, 19:32
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.245
Perusasetus

falskaa...


Luulis kiinnostavan britti autoilijoita/pyöräilijöitä...heh heh mut asiaan,yleensähän vakio stefat riittää mut joku hankalan paikan tiivistehän kannattais korvata teflonisella jos mahdollista,japseissa on yleensä niin kummallisia kokoja et ei standardi tavarana löydy.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 16.11.2014, 20:11
Kala92:n Avatar
Kala92 Kala92 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Helsinki
Viestit: 1.414
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Minkälainen rakenne sulla on tuossa koneessa, jos kerran öljynpaineiden nosto rasittaa stefoja (kampiakseli/jakopää)
Mitä itse olen noita k.o akseleiden stefoja katsellut/kuunnellut juttuja, niin jos orkkis ei pidä, niin se on ollut huomattavan vanha, rikkoontunut asennukseessa, kaula on kulunut, akseli pääse liikkumaan säteen suunnassa taikka kone huohottaa aivan liikaa/huohotin tukossa taikka kaikkein kauheimmillaan johdetty turbon painepuolelle.
Ja jos "koiranpaskatiiviste", niin se vuotaa "aina" niin paljon, että merkkaa parkkipaikkansa.

En tiedä mikä siinä on, että noi 5w40 öljyt ei oikein pysy sisällä. Kuumentaako sitten turbo niin paljon tai jotain, mutta kesällä huomasi hyvin kun alkoi pitemmän motarilla ajon jälkeen tihkuttaa nokalta tai kampparilta. Kuitenkin molemmat tiivisteet uusinu pariin otteeseen nissan orkkis tiivareilla. Ja huohotus on tehty erilliseen pönttöön, johon otetaan alipaine pakoputkesta. Nyt on kuitenkin takastefa pysyny kampparilla ehyenä. Voi olla myös sitä, että kun sitä on jouduttu repimään parina edellisenä talvena -15 asteesta käyntiin ilman lämmitystä, niin paineet käy aikasen korkealla...
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 16.11.2014, 21:05
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Siis turbohan lämmittää öljyä tehokkaasti, varsinkin öljyjäähdytteinen.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kala92 Näytä viesti
En tiedä mikä siinä on, että noi 5w40 öljyt ei oikein pysy sisällä. Kuumentaako sitten turbo niin paljon tai jotain, mutta kesällä huomasi hyvin kun alkoi pitemmän motarilla ajon jälkeen tihkuttaa nokalta tai kampparilta. Kuitenkin molemmat tiivisteet uusinu pariin otteeseen nissan orkkis tiivareilla. Ja huohotus on tehty erilliseen pönttöön, johon otetaan alipaine pakoputkesta. Nyt on kuitenkin takastefa pysyny kampparilla ehyenä. Voi olla myös sitä, että kun sitä on jouduttu repimään parina edellisenä talvena -15 asteesta käyntiin ilman lämmitystä, niin paineet käy aikasen korkealla...
Siis koneen huohotus toteutettu pakoputken alipaineella? No, aina kuulee jotain uutta...
Olisko mahdollista että tuossa pakoputkessa olisi jossain vaiheessa ylipaine? Minä kokeilisin aivan perinteistä huohotusta, esim. tuosta öljynerotus? pöntöstä suoraa ulkoilmaan/turbon imupuolelle.

Ja jos ei kestä laittaa -15 asteen pakkasesta käyntiin lämmittämättä, ilman että öljynpaineet särkee jotain, niin sekin olisi uutta minulle.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 19:06 (GMT +2).