![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Jos vakiotiivarin kyky loppuu ni lopulta voi mennä grafiittiin... +20K rpm ja kuumankesto... Jos nitriili ei toimi auton moottorissa niin virhe on mitoituksessa. Tai sitten loppuun ajetuissa palikoissa...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Cumminsin koneissa on käytetty teflon-tiivisteitä ihan tehtaalta asti!!
__________________
Killing time is not murder |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Kotimaisessa dieselmoottorissa (valmet/sisu diesel/agco sisu power/agco power) on takapään stefa myös teftoni huulella.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Eli ei ole ihan puppua, mitä tämä luennoitsija lupaili. Pittäpä olla yhteydessä kyseiseen kaveriin, kun kerran käyntikortin laitto. Ei muuten, mutta kun modattu tuo mosa, niin ohuemmat öljyt ja korkeemmat paineet on hiukan kova pala noille vakiotiivisteille. Ja tärkein opittu asia luennolta ''nolla vuotoa omaavaa tiivistettä ei olekkaan''
![]()
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Mitäköhän tiivistettä täällä voimalaitoksella käytetään? Kuitenkin yli 400 astetta kestää. Joskus tein ajoleikkuriin kannentiivisteen siitä kun ei muutakaan sattunut löytymään.
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Mitä itse olen noita k.o akseleiden stefoja katsellut/kuunnellut juttuja, niin jos orkkis ei pidä, niin se on ollut huomattavan vanha, rikkoontunut asennukseessa, kaula on kulunut, akseli pääse liikkumaan säteen suunnassa taikka kone huohottaa aivan liikaa/huohotin tukossa taikka kaikkein kauheimmillaan johdetty turbon painepuolelle. Ja jos "koiranpaskatiiviste", niin se vuotaa "aina" niin paljon, että merkkaa parkkipaikkansa. |
#7
|
|||
|
|||
![]() falskaa...
Luulis kiinnostavan britti autoilijoita/pyöräilijöitä...heh heh mut asiaan,yleensähän vakio stefat riittää mut joku hankalan paikan tiivistehän kannattais korvata teflonisella jos mahdollista,japseissa on yleensä niin kummallisia kokoja et ei standardi tavarana löydy.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
En tiedä mikä siinä on, että noi 5w40 öljyt ei oikein pysy sisällä. Kuumentaako sitten turbo niin paljon tai jotain, mutta kesällä huomasi hyvin kun alkoi pitemmän motarilla ajon jälkeen tihkuttaa nokalta tai kampparilta. Kuitenkin molemmat tiivisteet uusinu pariin otteeseen nissan orkkis tiivareilla. Ja huohotus on tehty erilliseen pönttöön, johon otetaan alipaine pakoputkesta. Nyt on kuitenkin takastefa pysyny kampparilla ehyenä. Voi olla myös sitä, että kun sitä on jouduttu repimään parina edellisenä talvena -15 asteesta käyntiin ilman lämmitystä, niin paineet käy aikasen korkealla...
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Siis turbohan lämmittää öljyä tehokkaasti, varsinkin öljyjäähdytteinen.Lainaus:
Olisko mahdollista että tuossa pakoputkessa olisi jossain vaiheessa ylipaine? Minä kokeilisin aivan perinteistä huohotusta, esim. tuosta öljynerotus? pöntöstä suoraa ulkoilmaan/turbon imupuolelle. Ja jos ei kestä laittaa -15 asteen pakkasesta käyntiin lämmittämättä, ilman että öljynpaineet särkee jotain, niin sekin olisi uutta minulle. |