Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.11.2014, 11:28
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.286
Perusasetus

Ensimmäistä viestiä muokattu, versio 1.1:
Lainaus:
MUUTOKSET 1.0 -> 1.1

3.8.1 Lisätty teksti: “Ajoneuvojen tulee olla kaksi akselisia ja nelivetoisia.“

3.8.2.1 “Auton tulee olla nelivetoinen.” Muutettu muotoon: “Vapaa.”

3.8.2.4 Lisätty teksti: “Jos autossa on laseja niiden tulee olla lexan tai polycarbonaattia. Myös auton alkuperäiset lasit hyväksytään jolloin tuulilasin oltava laminoitu ja sivu/takalasit karkaistua.”

3.8.2.9 Lisätty teksti: “TAI merkittävä ulkopuolelle selvästi erottuva sisäpuolen avausmekanismin kohta.

3.8.3.3 Lisätty teksti: “Jos käytetään iskunvaimentimissa lisäöljysäiliötä, on säiliön letkun osoitettava pois ohjaamon suunnasta. Suositellaan roiskelevyjen käyttöä samalla. Jos käytetään “air shocks” vaimennusta, on huoltoventtiilin osoitettava pois ohjaamon suunnasta.”

3.8.5.1 “Alkuperäinen akseleiden välinen jarruvoiman säätö tulee säilyttää.” Muutettu muotoon:“Akseleiden välistä jarrutasapainoa ei saa säätää ajon aikana.”

3.8.5.2 Lisätty teksti “Seisontajarrun on oltava erillinen järjestelmä joka on mekaanisesti riippumaton käyttöjarruista ja sen on vaikutettava yhteen akseliin ja sen tulee olla kykenevä pysäyttämään ajoneuvo, jos sen hydraulinen järjestelmä ei toimi. Vaihteistossa oleva lukitsin, ei ole riittävä seisontajarru.”


3.8.5.3 “Ohjausjarru on kielletty. (Kuin myös yhteen pyörään vaikuttavat jarrut).” Muutettu muotoon: “Ohjausjarrun käyttö on kielletty.”

3.8.7.5 “Pakoputkiston tulee päättyä akseleiden puolivälin takapuolelle. Putkisto ei saa ylittää korin uloimpia reunoja, niiden kuitenkin tulee ulottua vähintään 100mm sisään uloimmasta reunasta joko sivulla tai takana.” Muutettu muotoon: “Vapaa, poikkeuksin: Pakoputkisto ei saa kulkea korin ylitse. Paljaat kohdat, joihin on helposti mahdollista koskettaa, on lämpösuojattava. Pakoputkiston tulee päättyä akseleiden puolivälin takapuolelle. Pakoputkiston pää tulee sijoittaa melumittauksen kannalta edulliseen paikkaan.”

3.8.8.1 Poistettu teksti “Voimanjakotapaa (jatkuva tai kytkettävä) ei saa muuttaa.”

3.8.8.4 “Vetävien akseleiden irtikytkentä ei ole sallittu, ellei järjestelmä ole jakolaatikossa alkuperäisenä. Jälkiasennettu matala 2WD ei ole sallittu.” Muutettu muotoon “Vetävän taka-akselin irtikytkennän käyttö on kielletty.”
Itse en ehdottele mihinkään tämän enempää, mutta vapaasti saa kuka vaan käyttää tätä pohjana omissa ehdotuksissaan.

Tähänkin luokkaan vaikuttaa suomi- ja eurosääntöjen eroavaisuudet, joihin ei olla uudessa sääntökirjassa puututtu, vaan osittais lisätty eroja. Tosin ei niin että vaikuttaisi modified / harraste-modified.

Näyttää siltä että mun autoa ei kuitenkaan saa muutettua kaarisaantöjen mukaisiksi, joten mun osalta jää ajamatta kisat vaikka niitä olisikin.

__________________
Harbor Cruisers

Viimeksi muokannut baxxter : 08.11.2014 11:31
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.11.2014, 17:31
Mase:n Avatar
Mase Mase ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 27.07.11
Sijainti: Yläne
Viestit: 1.523
Perusasetus

Kyllä tämä vaikuttaisi oikeinkin hyvältä idealta. Minunkin Muuli taipuisi huomattavasti helpommin näihin säädöksiin kun modiin. Tämä suunniteltu luokka laskisi varmaan muillakin kynnystä lähteä mukaan ja Harraste Standard radat saataisiin takaisin lähemmäs vakioautojen tasoa.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 08.11.2014, 18:20
Calmari Calmari ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.11.04
Sijainti: Suomen Texas, .
Viestit: 1.967
Perusasetus

Voisko harraste modi ajaa stanujen rataa stanujen kaarisäännöillä ?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 08.11.2014, 18:51
trouble trouble ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 08.11.05
Sijainti: turku, Finland.
Viestit: 352
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Calmari Näytä viesti
Voisko harraste modi ajaa stanujen rataa stanujen kaarisäännöillä ?
Harraste-stanut ajaa helpotettua stanurataa ja harraste-modi ajaa vaikeutettua stanurataa
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 08.11.2014, 19:32
Calmari Calmari ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.11.04
Sijainti: Suomen Texas, .
Viestit: 1.967
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja trouble Näytä viesti
Harraste-stanut ajaa helpotettua stanurataa ja harraste-modi ajaa vaikeutettua stanurataa
No voisko sitä stanu rataa vaikeuttaa siten ettei kaatumisriski olellisesti lisäänny ? Kyseessä kuitenkin harrasteluokat, ei oikeat kisa luokat.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 10.11.2014, 08:52
Jartsa 74 Jartsa 74 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.11.11
Sijainti: Ylivieska
Viestit: 100
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Calmari Näytä viesti
No voisko sitä stanu rataa vaikeuttaa siten ettei kaatumisriski olellisesti lisäänny ? Kyseessä kuitenkin harrasteluokat, ei oikeat kisa luokat.
Eikö lajia vois kokeilla HS-luokassa ja jos innostuu niin tekee auton sitten johonkin muuhun luokkaan.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 10.11.2014, 10:30
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.286
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Calmari Näytä viesti
Voisko harraste modi ajaa stanujen rataa stanujen kaarisäännöillä ?
On lukenut säännöissä niin kauan kuin HS luokka ollut, että HS ajaa pääsääntöisesti Stanun ratoja. Sääntökirjassa kohta 4.1.1.1. Jaksot.
Samoin kuin turvakaarisäännöt ovat olleet samat. Sääntökirjassa kohta 2.2.13. Turvakaaret

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Calmari Näytä viesti
No voisko sitä stanu rataa vaikeuttaa siten ettei kaatumisriski olellisesti lisäänny ? Kyseessä kuitenkin harrasteluokat, ei oikeat kisa luokat.
Stanun rataa vaikeampi rata on modin rata. Jos HM-luokan turvallisuussäännöt ovat liian tiukat, voi ajaa HS-luokassa.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jartsa 74 Näytä viesti
Eikö lajia vois kokeilla HS-luokassa ja jos innostuu niin tekee auton sitten johonkin muuhun luokkaan.
Mä kokeilin ja innostuin, joten varmaan rakennan johonkin luokkaan auton. Ehkä jopa viiden vuoden sisään on aikaa ja tilaa ostaa aihio mistä aloittaa.
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
euro4 ja euro5 luokka pakuissa toyota4x4 Tekniikka & Jutustelu 5 28.03.2012 16:06
Bussikyytiä Ahveniston Trialiin Tampereelta Racingrabbit Tapahtumat 1 15.10.2009 08:04
M: Voittaja auto trialiin Jare O/M/V Muut 0 01.03.2005 07:30
Mikä kilpailu luokka? bj75 Chit-Chat 6 16.02.2005 20:03


Sivu luotu: 09:30 (GMT +2).