Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kummo
Esson baarijuttuja? Ainakin itellä toimi ifin kanssa niin että lähetin sinne kuvat vahingosta ja rahat tuli viikon sisään tilille ja vasta sen jälkeen pajotin auton nippuun. Näin ainakin oli vuosi sitten.
Aika idioottimainen käytäntö jos näin on...
|
Noin ainakin kävi broidilla sen Nissan 200SX:n kanssa. Sen piti itse ensin kunnostaa auto omilla rahoilla ja vasta sen jälkeen kun oli näyttänyt vakuutusyhtiölle korjaukset niin sai hillot. Eli ei ole esson baari juttuja. Tiedä sitten onko noissa joku eri käytäntö, mut mun mielestä tuo on ainakin ihan perse käytäntö.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja DefeHKI
Kyllä kai sillä ostohinnalla on merkitystä korvauksiin, kun linkattujen POP-ehtojen sivulla 29, kohdassa lunastushinnasta (6.3.4.1.) sanotaan "Korvauksen yläraja on enintään ajoneuvon hankintahetken arvo." Eikö siinä silloin aika selkeästi sanota ettei lunastusarvo voi olla enempää kuin ostohinta?
|
Mutta jos ostat auton keväällä vaikka hintaan 1500e. Ilmoituksessa lukee että vaihdelaatikko viallinen ja tämän takia se on muita pelejä 7000e halvempi. No sinä tiedät että saat fixattua auton 500€:lla kun teet kaiken itse niin onko auton hinta korjauksen jälkeen 1500€ vai onko se saman hintainen kuin muut korjatut pelit eli yli 7000€? Kyllä mä lähden siitä että hinta on samaa tasoa muiden kanssa ja sillä osto hinnalla ei ole mitään merkitystä. Markkinahinta ei ole sama kuin ostohinta. Lunastusehdoissa lukee että autosta maksetaan markkinahinta. Itse ostin tuon oman Hyndaikkelin viallisena. Sen takia sain sen halvalla. Mutta kun nuo kaikki viat on jo korjattu, joten ei se ole enää viallisen auton hintainen.